Gå til innhold

Billige sminke- og hudpleieprodukter som er gode

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Regner med at jeg ikke er den eneste som merker de økte levekostnadene på lommeboka, evt. andre som også ønsker å spare mer?

Kom gjerne med deres "go to" produkter som ikke koster skjorta 🥰

Anonymkode: 8aa62...ff0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bioderma rensevann Sensibio og rensekrem Pigmentbio - fåes på apotek. Timeless serum i store størrelser, må bestilles fra USA, pass på da de har gode tilbud ofte. Veldig gode peptid-serum og c-vitamin/ferulic acid. Mye billigere enn Skinceuticals og like bra:

Anonymkode: ede14...d97

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller letteste er å finne dupes av det som allerede fungerer for deg, sjekk andres erfaringer og reduser antall spesialprodukter der det er mulig. For eksempel øyekrem, primer og en del serum kan man ofte skippe helt om en har gode basisprodukt. 

Normal har mange produkter som er knallgode dupes av både sminke og parfyme.

Anonymkode: bc2d7...44e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hudpleie er nå så, men sminke..? Nå kommer jeg kanskje til å bli den irriterende kjerringa,  men det jeg har spart mest penger på, er å være kritisk til hva jeg faktisk trenger, hva slags typer produkter som gir verdi over lang tid, og ikke minst, å gjøre research rundt farger og generelt produkttype opp mot min egen hudtone og preferanse.

På den måten unngår jeg en del irriterende bomkjøp, som så absolutt kan bli dyrt, og jeg unngår å kjøpe ting som dessverre bare blir liggende i en stor haug, til skam. Da kan man ta seg råd til litt dyrere produkter også, fordi man kjøper kun det man trenger, og har produktet lenge. 

Jeg syns det er artig å prøve nye ting jeg og, men jeg vet jeg ikke bruker nok blush til å rettferdiggjøre opptil flere flytende blusher, når jeg heller kan kjøpe et skikkelig pudderprodukt som varer og varer i årevis. Hvis jeg ønsker eksempelvis en øyenskygge i en litt spesiell farge som jeg ikke tror jeg vil bruke mye, så har jeg alltid kjøpt en billig en i visshet om at primeren jeg har fra før gjør susen. Apropos øyenskygge, så synes jeg paletter fra Makeup Revolution eller NYX gir god kvalitet i forhold til pris. Ankepunktet mitt er heller at fargene oftest er varme og ikke kalde, men det handler jo ikke om kvalitet sånn sett. 

Jeg liker også Suede Matte lipliner fra NYX. 

Hvis noen har tips til billige sminkemerker som selger øyenskygge og blush av ok kvalitet i kalde toner, så tar jeg forresten gjerne imot tips :D Eller godt sammensatte paletter som passer til hverdags til en nordisk stakkar som vil ha kalde, dempede farger som ikke er for mørke. Nå steiler jeg ikke av blusher som ikke er så pigmenterte at man kan ikke kan gå på operascenen med et lett sveip heller, for å si det slik. Kan gjerne ta noe som må bygges opp litt, bruker den jo ikke opp likevel. Har aldri i mitt liv brukt opp en blush. Har dere? Jeg har eksempelvis brukt Backstage Face Glow palettet mitt flere ganger ukentlig i 1,5 år uten at mønsteret på overflaten er helt borte på tre av fire farger. 

Edit: Holdt på å glemme neglelakk fra H&M. Jeg har likt samtlige jeg har prøvd, syns de har godt fargeutvalg og i tillegg godt utvalg i finisher. Sammenlignet med for eksempel Essie, så liker jeg disse bedre, fordi kvaliteten er jevnt over god, mens Essie er bingo med tanke på kvalitet.

Endret av Søgni
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mascara frå Essence. Selges på Lyko, Blivakker, Blush og Dollarstore. Kostar rundt 50 lappen og er kjempegode. Min favoritt er I love Extreme Volume

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes billige maskaraen kun er bra i de første 3 ukene. Jeg har spart penger på å gå litt opp i pris da maskaraen varer lengre. Jeg er enig med Søgni lenger opp her. Den sminken jeg bruker varer lenge og blir brukt daglig. Koster veldig lite når jeg deler prisen på antall bruk. Jeg har kuttet ut alt av ekstra sminke og eksperimentering.

Innenfor hudpleie så kommer det veldig ann på huden din og hva som fungerer for deg. Jeg sparer på ting som rens og bruker mer på serum.

Jeg bruker samme parfyme og en flaske varer et år. Jeg kjøper når det er salg eller på taxfree. Trenger kun en til den er tom.

Å være litt minimalistisk og droppe overforbruk er der mann virkelig sparer. Hva er det du faktisk trenger?

Anonymkode: 9a07b...c30

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode produkter som er rimelige: 

Maybelline Mascara Sky High Mascara. Dette er min favorittmascara som jeg stadig vender tilbake til, bare synd de ikke har den i brun. 

Lumene har mange gode produkter innen foundation, bb creams, primere og blusher. Jeg bruker normalt sett Chanel eller Clinique, men Lumene fungerer også når jeg skal spare penger. 

I utgangspunktet legger jeg litt penger i hudpleie, men jeg synes både the inkey list og cerave har flere gode og ikke minst rimelige produkter. 

Dette er vel ikke et direkte rimelig produkt, men Drunk Elephant ditt C vitamin serum synes jeg minner ganske mye om Skinceuticals sitt C vitamin serum. Halve prisen dersom man har rabattkoder eller venter på kampanjer hos Kicks. Jeg har ikke sammenlignet ingredienser, men de lukter likt, har noenlunde lik lukt og videre gir samme resultat. 

Anonymkode: dc219...73f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig imponert over øyeskyggepalettene til Morphe, de er passe pigmenterte, lette å blende og sitter godt, og koster under 200,- for en palett med 9 farger! 

Liker også Sky High mascara fra Maybelline veldig godt, og enig med AB #9 - den skulle kommet i brun. 

Ellers synes jeg de eksfolierende syrene fra The Ordinary er gode,har brukt både glycolic acid toner og lactic acid 10 %. De har også mitt favoritt-fuktserum som "helbredet" den dehydrerte huden min, Amino Acids+ B5. Beste fuktseumet jeg har prøvd, og jeg har prøvd mange.

Et merke jeg nylig har blitt obs på, og som ser svært bra ut ingrediensmessig, er Transparent Lab. Her tror jeg man får mye for pengene.

Synes også at Pure & Care som fås kjøpt hos Normal, har mange gode serum.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søgni skrev (12 timer siden):

Hudpleie er nå så, men sminke..? Nå kommer jeg kanskje til å bli den irriterende kjerringa,  men det jeg har spart mest penger på, er å være kritisk til hva jeg faktisk trenger, hva slags typer produkter som gir verdi over lang tid, og ikke minst, å gjøre research rundt farger og generelt produkttype opp mot min egen hudtone og preferanse.

På den måten unngår jeg en del irriterende bomkjøp, som så absolutt kan bli dyrt, og jeg unngår å kjøpe ting som dessverre bare blir liggende i en stor haug, til skam. Da kan man ta seg råd til litt dyrere produkter også, fordi man kjøper kun det man trenger, og har produktet lenge. 

Jeg syns det er artig å prøve nye ting jeg og, men jeg vet jeg ikke bruker nok blush til å rettferdiggjøre opptil flere flytende blusher, når jeg heller kan kjøpe et skikkelig pudderprodukt som varer og varer i årevis. Hvis jeg ønsker eksempelvis en øyenskygge i en litt spesiell farge som jeg ikke tror jeg vil bruke mye, så har jeg alltid kjøpt en billig en i visshet om at primeren jeg har fra før gjør susen. Apropos øyenskygge, så synes jeg paletter fra Makeup Revolution eller NYX gir god kvalitet i forhold til pris. Ankepunktet mitt er heller at fargene oftest er varme og ikke kalde, men det handler jo ikke om kvalitet sånn sett. 

Jeg liker også Suede Matte lipliner fra NYX. 

Hvis noen har tips til billige sminkemerker som selger øyenskygge og blush av ok kvalitet i kalde toner, så tar jeg forresten gjerne imot tips :D Eller godt sammensatte paletter som passer til hverdags til en nordisk stakkar som vil ha kalde, dempede farger som ikke er for mørke. Nå steiler jeg ikke av blusher som ikke er så pigmenterte at man kan ikke kan gå på operascenen med et lett sveip heller, for å si det slik. Kan gjerne ta noe som må bygges opp litt, bruker den jo ikke opp likevel. Har aldri i mitt liv brukt opp en blush. Har dere? Jeg har eksempelvis brukt Backstage Face Glow palettet mitt flere ganger ukentlig i 1,5 år uten at mønsteret på overflaten er helt borte på tre av fire farger. 

Edit: Holdt på å glemme neglelakk fra H&M. Jeg har likt samtlige jeg har prøvd, syns de har godt fargeutvalg og i tillegg godt utvalg i finisher. Sammenlignet med for eksempel Essie, så liker jeg disse bedre, fordi kvaliteten er jevnt over god, mens Essie er bingo med tanke på kvalitet.

Jeg syns blushene fra kylie cosmetic er ganske bra, syns heller ikke prisen er ille

Anonymkode: 7a2ce...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk i gave benefit fan fest mascara, og likte den utrolig godt, men den er dyr... En som lignet var Maybeline lash sensational, og jeg pleier å hate disse gummi-børstene, men den gir ca. samme effekt til en langt lavere pris.

Anonymkode: 33ade...d4a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...