Gå til innhold

Hva er så farlig at en mann i 40 årene, kan se at en kvinne i 20 årene er attraktiv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og hvis menn med makt først blir nevnt. Kjell Inge Røkke var gift med en 2 år eldre dame fra 1980 til 1992. Så med 8 år yngre dame, den samme dama han fortsatt er gift med. Hvorfor har han ikke giftet seg med en 20-åring andre gangen? Jon Fredriksen var gift med ei jevnaldrende dame i mange år, helt til hun døde av kreft. Så hadde han noen yngre damer, men det holdt ikke i mer enn et par år - altså mislykkede forhold. Odd Reitan giftet seg med sin nåværende kone da hun var 48. Ja, hun var en del yngre enn ham, men fortsatt ingen stram 20-åring. Mark Zuckerberg er fortsatt gift med sin jevnaldrende kone. Jeff Bezos har i mange år vært gift med ei dame som var kun 6 år yngre. Nå er han sammen med ei dame som er 5 år yngre.

Hvorfor velger ikke disse veldig rike mennene 20 år gamle jenter å gifte seg med? De har masse penger, masse makt og kunne sikkert ha kjøpt seg en purung fotomodell. Men av en eller annen grunn foretrekker de kvinner som er nærmere dem selv i alder. HVORFOR?

Anonymkode: 3563a...a1b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Null problem å erkjenne at andre er attraktive, men for meg er det fullstendig turn off at menn på min egen alder (jeg er 44) og eldre sitter og trykker masse Likes på og følger mange damer de ikke kjenner i virkeligheten, typiske Instababes, og særlig turn off er det når de aldersmessig kunne vært faren eller bestefaren. Fordi jeg er sjalu eller blir usikker på meg selv? Overhodet ikke. Det er bare noe nedrig med å vise frem runkematerialet sitt på den måten. Og så er det bare utrolig respektløst ovenfor den man dater eller er kjæreste med å sitte sånn og åpenbart sikle på andre. Man gjør selvsagt som man vil, men en mann som holder på sånn er ikke kjærestemateriale for meg.

Anonymkode: 2d7a7...9e7

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da helt lovlig og akseptert at man kan se at andre mennesker er attraktive? 

Jeg er en godt voksen kvinne og kan fint se at en ung jente er attraktiv og vakker, Kan også se en ung gutt som attraktiv og vakker. Men det betyr ikke at jeg ønsker å ha sex med noen av dem. 

Attraktive mennesker ser jeg på som "en fryd for øye". Som å se et fint kunstverk, fin natur, flott arkitektur, fin design. Det er helt greit å la seg begeistre av "eye candy". 

Anonymkode: 70e5a...cfa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det er da helt lovlig og akseptert at man kan se at andre mennesker er attraktive? 

Jeg er en godt voksen kvinne og kan fint se at en ung jente er attraktiv og vakker, Kan også se en ung gutt som attraktiv og vakker. Men det betyr ikke at jeg ønsker å ha sex med noen av dem. 

Attraktive mennesker ser jeg på som "en fryd for øye". Som å se et fint kunstverk, fin natur, flott arkitektur, fin design. Det er helt greit å la seg begeistre av "eye candy". 

Anonymkode: 70e5a...cfa

Hehe jaja. Men men. Jeg tenker at hvis jeg liker å se på noe så synes de fleste det samme… så jeg oppfører meg ikke som om jeg er den første til å oppdage det innlysende 🗿

Anonymkode: 6b1ad...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I tillegg er det en annen logisk brist i Gregarious sin teori. De fleste menn på 40 hadde ikke lagt seg etter en stygg, veldig overvektig jente på 20. De legger seg etter de PENE og SLANKE jenter på 20. Problemet med Gregarious sin teori, er at slike jenter har hundrevis av attraktive menn etter seg. De er som regel studenter, og omgås daglig kjekke, jevnaldrende gutter som er gale etter dem. Så de har null incentiv for å velge en gammel gubbe i stedet for en stram, kjekk studiekompis. De har så mange tilbud at de kan velge og vrake, og de desperate 40-åringene vil komme tapende ut av det. Så dette er en urealistisk problemstilling.

Du bare understreker poenget mitt, ut i fra dette så skal ikke den uattraktive 20åringen ta kontakt med kjekke jevnaldrende jenter fordi det har så mange valgmuligheter.  At han vil komme tapene ut av det, så for å spare de kjekke jentene for ubehaget så bør en forby de stygge å ta kontakt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (2 minutter siden):

Du bare understreker poenget mitt, ut i fra dette så skal ikke den uattraktive 20åringen ta kontakt med kjekke jevnaldrende jenter fordi det har så mange valgmuligheter.  At han vil komme tapene ut av det, så for å spare de kjekke jentene for ubehaget så bør en forby de stygge å ta kontakt.  

Hvorfor skal de ha ubehag av å bli kontaktet av jevnaldrende? Igjen, hvorfor har du ikke klart å lande en 20-åring? Svar gjerne på det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor skal de ha ubehag av å bli kontaktet av jevnaldrende? Igjen, hvorfor har du ikke klart å lande en 20-åring? Svar gjerne på det. 

Så du mener oppriktig at den "flotte" jenta i gjengen ikke hadde følt det ubehagelig når den "styggeste" gutten spør henne ut på date? Selvsagt hadde hun det. Så om hovedfokuset er jentas følelser så er jo dette ikke ønskelig adferd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker om prinsipp med alder. Alle voksne kan spørre alle andre voksne. Starter en å selektere(alder, helse, utsende, rikdom, vekt, hudfarge etc..) hva som er akseptabelt så havner uansett ut i en diskriminering som ikke logisk går opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter og unge kvinner tar skade av dette hver eneste dag. Du forstår tydeligvis ikke hvor utrygt det oppleves å bli forsøkt sjekket opp av en som er på alder med faren din. Allerede der havner man i en skvis, fordi man har ekstremt lite autoritet i forhold. Så mye eldre menn som prøver seg på fremmede ungjenter/kvinner mangler uten unntak antenner. Det beviser de bare ved å ta kontakt.

Typisk skjer dette når man er på jobb og ikke kan gjøre noe annet enn å svare høflig, når mannen er full og mangler enda mer impulskontroll enn ellers, eller når man er alene og ikke tør annet enn å være høflig. Så står man der, da, og lurer på om denne mannen bare er ubehaglig, eller om han er farlig også. Hvordan vil han reagere på et nei? Vil han ta det som en oppfordring om man ikke klarer å avvise tydelig nok? Kommer han til å følge etter deg? Det er faktisk en helt jævlig situasjon å være i, og de fleste av oss har opplevd eldre menn som tar seg til rette og eldre menn som takler dårlig å bli avvist.

Gutter og unge menn på ens egen alder kan av og til være ubehagelige de og, men der er man mer jevnbyrdige, og det er lettere å si fra. De har sjelden samme evne til å manipulere på den utspekulerte tilforlatelige måten som en mann med dobbelt så mye livserfaring kan.

Dette er til og med ubehagelig for godt voksne kvinner, men vi har i det minste mer autoritet og vet, kloke av skade, hva det går i, selv om vi fortsatt må forholde oss til at vi er fysisk svakere. 

Anonymkode: 10b46...16e

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jenter og unge kvinner tar skade av dette hver eneste dag. Du forstår tydeligvis ikke hvor utrygt det oppleves å bli forsøkt sjekket opp av en som er på alder med faren din. Allerede der havner man i en skvis, fordi man har ekstremt lite autoritet i forhold. Så mye eldre menn som prøver seg på fremmede ungjenter/kvinner mangler uten unntak antenner. Det beviser de bare ved å ta kontakt.

Typisk skjer dette når man er på jobb og ikke kan gjøre noe annet enn å svare høflig, når mannen er full og mangler enda mer impulskontroll enn ellers, eller når man er alene og ikke tør annet enn å være høflig. Så står man der, da, og lurer på om denne mannen bare er ubehaglig, eller om han er farlig også. Hvordan vil han reagere på et nei? Vil han ta det som en oppfordring om man ikke klarer å avvise tydelig nok? Kommer han til å følge etter deg? Det er faktisk en helt jævlig situasjon å være i, og de fleste av oss har opplevd eldre menn som tar seg til rette og eldre menn som takler dårlig å bli avvist.

Gutter og unge menn på ens egen alder kan av og til være ubehagelige de og, men der er man mer jevnbyrdige, og det er lettere å si fra. De har sjelden samme evne til å manipulere på den utspekulerte tilforlatelige måten som en mann med dobbelt så mye livserfaring kan.

Dette er til og med ubehagelig for godt voksne kvinner, men vi har i det minste mer autoritet og vet, kloke av skade, hva det går i, selv om vi fortsatt må forholde oss til at vi er fysisk svakere. 

Men nå snakker du om atferd, jeg har aldri forsvart en manipulerende eller utnyttende atferd, en må skille mellom hva som er alder og hva som er oppførsel. 

Mener du at en kvinne i 20årene ikke er i stand til å si nei til en respektfull/høflig mann som er eldre en henne uten å ta varig skade av det? Da ligger problemet et annet sted en alder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er vel helst menns hjerne som er treg der, men det er ikke poenget. Unge mennesker har lov til alt det jeg nevnte pluss mer. Da bør de selv få lov til å velge sex-partner.

Jeg ville også valgt deg foran den 24 år gamle nabojenta om jeg skal ha meg en partner, men det er ikke det jeg mener heller. Det er snakk om hva som tiltrekker. Og en mann kan meget godt tiltrekkes av kvinner han overhodet ikke har tenkt å inngå noe som helst slags partnerskap med. Det er stor forskjell på 'lyst på å ha sex med' og 'vil ha et kjærlighetsforhold til'.

Anonymkode: 60b00...83d

Jenter også. Jenter er ca 25 når hjernen er ferdig utviklet. På guttene er det litt senere, ca 26-27. 

Anonymkode: 056ac...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes til og med folk som har dette som jobb så rart det enn høres. Lete etter unge babes. En casting ansvarlig i filmbransjen.. Dette er eksempelvis en gubbe på 50+.

Nå er de på leting etter en som kan fylle en rolle og preferansene ligger klare, men de har ikke funnet noen i arkivet som passer helt.

Ikke rart om øynene til denne 50 åringen kan risikere å låse seg en stakket stund i retning av en eller annen babe/jente i den rette lave alder. Han lever farlig. Han bør ikke ha en bitter peppermø i nærheten som bevitner dette granskende blikket..😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PITTY skrev (17 minutter siden):

Det finnes til og med folk som har dette som jobb så rart det enn høres. Lete etter unge babes. En casting ansvarlig i filmbransjen.. Dette er eksempelvis en gubbe på 50+.

Nå er de på leting etter en som kan fylle en rolle og preferansene ligger klare, men de har ikke funnet noen i arkivet som passer helt.

Ikke rart om øynene til denne 50 åringen kan risikere å låse seg en stakket stund i retning av en eller annen babe/jente i den rette lave alder. Han lever farlig. Han bør ikke ha en bitter peppermø i nærheten som bevitner dette granskende blikket..😂

Et litt vel spesifikt eksempel.

Anonymkode: 2d7a7...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PITTY skrev (19 minutter siden):

Man er ikke peppermø når man er gift, vet du. Lær deg begrepene før du uttaler deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (6 timer siden):

Men nå snakker du om atferd, jeg har aldri forsvart en manipulerende eller utnyttende atferd, en må skille mellom hva som er alder og hva som er oppførsel. 

Mener du at en kvinne i 20årene ikke er i stand til å si nei til en respektfull/høflig mann som er eldre en henne uten å ta varig skade av det? Da ligger problemet et annet sted en alder. 

For å være ærlig tror jeg de aller fleste kvinner klarer det fint, men jeg tror heller det bygger seg opp en forakt, dessverre.

Anonymkode: f05df...40a

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PITTY skrev (43 minutter siden):

Wtf.

Anonymkode: f05df...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
PITTY skrev (2 timer siden):

Denne evige insinuasjonen om at det er bitterhet som ligger til grunn for alle kvinnelige protester. Vet du hva som kom med alderen for meg? Selvaksept og ro. Hvorfor skulle man være misunnelig på noe så perfekt rettferdig fordelt som ungdom? Vi var gårdsdagens, dagens er morgendagens gamle. Og sånn går nu dagan.

Det man argumenterer mot i alle disse trådene, er ikke at unge folk er vakre, men mot naturligheten i at alle menn visstnok ønsker seg en helst 20 år yngre kvinne, og at dette er noe også unge kvinner synes er helt topp. 

Vi i 40 årene er da ikke på en annen planet enn de på 25, vi er nøyaktig de samme kvinnene noen år senere. Og vi har god innsikt i kvinnelig biologi og måte å tenke på gjennom først og fremst oss selv, men også årevis med samtaler med venninner og etterhvert også døtre. Kan være greit å lytte til 😊

Anonymkode: b72ea...2d8

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som bekymrer meg mest er at 40-årige menn i 2024 blir betegnet som gamle gubber? For 100 år siden når man jobber og slet så hardt at man var utslitt da ja, men ikke idag. 

Mange er attraktive menn, småbarnsforeldre og aktive . Mange ungjenter som får seg et sjokk når de selv blir 40 og de slett ikke ser på menn som urgamle når de er 40. 

Hva tror dere dette synet gjør med menn i den alderen med liten tro på seg selv og som sliter med å finne en partner?Dere ødelegger slike! For en patetisk gjeng dere er! 

Anonymkode: e384d...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Generasjon aspeløv tar nok sikker skade av dette ja :hoho:

Disse blir ikke voksne før de er 40.

Vi snakker om 20 år gamle kvinner her - ikke 14-åringer.

Kvinner må lære seg å håndtere slitsomme menn, akkurat som menn må lære seg å håndtere slitsomme kvinner. 

Anonymkode: 0d5f0...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann i 40-årene bør være ekstremt passiv dersom han finner en kvinne i 20-årene attraktiv. Han bør være klar over at de fleste 20-åringer ikke vil være interessert men faktisk synes det er ekkelt hvis en såpass mye eldre mann prøver seg.

Så kan han heller bli med på det hvis 20-åringen viser interesse på eget initiativ.

Individet bør regulere sin egen atferd. Særlig en 40-åring, som bør ha sosiale antenner som forteller ham at det sannsynligvis er uønsket med romantisk eller seksuell oppmerksomhet fra ham mot en 20-åring. Det er lov å vise hensyn.

Så kan mannen i 40-årene selvsagt synes hun er så attraktiv som bare det, og tenke hva han vil. Men han trenger ikke tvinge dette på henne.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...