Gå til innhold

Hva er så farlig at en mann i 40 årene, kan se at en kvinne i 20 årene er attraktiv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet ikke om noen som har «valgt» hverandre pga alder. Vet at de har valgt hverandre pga ulike kvaliteter de verdsetter og ser etter i en partner. Mange finner vel de kvalitetene i en som er yngre eller eldre da går jeg ut i fra.

Syntes ikke alder er særlig relevant, men jeg registrerer at yngre kvinne+eldre mann ofte = sant.. 

Anonymkode: 2091c...49e

Nei. Yngre kvinner er som oftest sammen med jevnaldrende, altså menn som er 2-3 år eldre. Eldre som i alt som er eldre er ikke sant.

Anonymkode: f05df...40a

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

hva slags relevans har seksuell trakkasering med mitt innlegg? Jeg sier at ingen kan styre andres tanker og syn. 

Anonymkode: e384d...d6a

Neida.. jeg er fullstendig enig med innlegget ditt😆

Jeg ville bare poengtere det samme som deg: At følelser, tanker og øynene får man ikke gjordt så mye med. Det er bare fornuften som avgjør om man gjør noe straffbart eller ikke.

Det mest kjente fenomenet, er at kåthet fjerner mye fornuft og moral.. derfor går ofte menn i "MeToo" fella.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamseklemmer skrev (Akkurat nå):

Neida.. jeg er fullstendig enig med innlegget ditt😆

Jeg ville bare poengtere det samme som deg: At følelser, tanker og øynene får man ikke gjordt så mye med. Det er bare fornuften som avgjør om man gjør noe straffbart eller ikke.

Det mest kjente fenomenet, er at kåthet fjerner mye fornuft og moral.. derfor går ofte menn i "MeToo" fella.

Nei. Bare evneveike menn går i metoo-fella. Det er ikke sånn at de som trakasserer andre har mest lyst, de er bare de mest grensesprengende og usympatiske, eventuelt konforme, hvis det er kulturen i miljøet deres som tillater denne typen oppførsel.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Bare evneveike menn går i metoo-fella. Det er ikke sånn at de som trakasserer andre har mest lyst, de er bare de mest grensesprengende og usympatiske, eventuelt konforme, hvis det er kulturen i miljøet deres som tillater denne typen oppførsel.

Jeg forstår din forbannelse👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamseklemmer skrev (3 minutter siden):

Jeg forstår din forbannelse👍

En sannhet og forbannelse. Kjenner ingen bra menn som har trakassert og gjort kvinner ukomfortabel. Og så sutrer de når de blir satt på plass. De skal få fare rundt med driften sin, men kvinner skal være vennlige mot dem. Legg til dobbeltmoral i personligheten deres.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Nei, å glo og stirre er fenomener. Det er noe man gjør eller ikke gjør, og det er noe annet enn å se.

Det blir påstand mot påstand om du går videre med det. 

Anonymkode: e384d...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke et problem, eller på noen måte uanstendig eller farlig, at en mann finner en mye yngre kvinne attraktiv. Ikke i seg selv.

Problemet starter når han i tillegg omtaler sine jevnaldrende kvinner som irrelevante, verdiløse, stygge, ekle. Sett eventuelt inn valgfritt annet negativt adjektiv. 

Veldig mange av de som skriver om stor aldersforskjell, eller maser om hvor lekre ungjenter er, er i nettopp denne kategorien. Det er gjerne derfor disse trådene blir så lange, og så mange kvinner reagerer så sterkt. Det er ikke det at unge kvinner er pene å se på som pisker opp stemningen, det er de holdningene som ofte følger med.

Anonymkode: 06687...eb6

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Du er jo nesten 60, så det ville vel ikke vært så rart om du var sammen med en over 70?

Blir som en på 80 skulle steile over tanken på noen som er 70 eller 90…

Anonymkode: de369...051

Det er veldig stor forskjell på helse og mobilitet i den alderen der. En 78 åring kan være klar for gamlehjemmet, mens 58 åringen har enda noen år igjen i jobb. Store variasjoner er det også. Alder forskjellen blir mest problematisk tidlig og sent i livet. 

Anonymkode: 27968...6fe

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Er det virkelig så perverst om en 45 år gammel mann, kan se at en 28 år gammel kvinne er attraktiv? 

Nei.Det er mange pene mennesker.Er jeg homo om jeg synes en mann er pen?SSer pen mennesker overalt.

Anonymkode: 42f3b...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er noen kvinner som liker det, men når vi først er på et anonymt forum, så er det nok lett for menn å fake/normalisere ja. 

Anonymkode: bfa22...5a7

Ja det er noen som liker eldre menn, men det er vel heller unntaket.

Jeg har innsett at det er mye større sjanse for at de vil se på eldre menn som gamle griser om de skulle prøve seg, eller om de sitter og sikler på mye yngre jenter. Derfor ser jeg på mye yngre jenter som "out of my legue" og oppfører meg deretter.

Men det har skjedd noen ganger at jeg har fått oppmerksomhet andre veien. At yngre damer har sett på meg på en måte som har gjort at jeg føler at de på en måte flørter eller ønsker kontakt. Men akkurat det er litt ubehagelig, for mitt hode sier at jeg må feiloppfatte signalene, så jeg vil fortsatt ikke respondere på det.

For noen uker siden var jeg på besøk i en Norsk småby, da skjedde det som jeg beskriver ovenfor. Den 25 år yngre damen som var helt ut av min legue og som jeg følte flørtet med meg, kom bort til bordet til slutt for jeg responderte ikke på noen av signalene. Vi ble sittende og prate, kjemi ble det, og det endte med at vi gikk hjem i lag. Om hun tente på eldre menn generellt eller om hun tente kun på meg, det kan jeg ikke svare på. 

Anonymkode: 51237...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har innsett at det er mye større sjanse for at de vil se på eldre menn som gamle griser om de skulle prøve seg, eller om de sitter og sikler på mye yngre jenter. Derfor ser jeg på mye yngre jenter som "out of my legue" og oppfører meg deretter.

Men det har skjedd noen ganger at jeg har fått oppmerksomhet andre veien. At yngre damer har sett på meg på en måte som har gjort at jeg føler at de på en måte flørter eller ønsker kontakt. Men akkurat det er litt ubehagelig, for mitt hode sier at jeg må feiloppfatte signalene, så jeg vil fortsatt ikke respondere på det.

For noen uker siden var jeg på besøk i en Norsk småby, da skjedde det som jeg beskriver ovenfor. Den 25 år yngre damen som var helt ut av min legue og som jeg følte flørtet med meg, kom bort til bordet til slutt for jeg responderte ikke på noen av signalene. Vi ble sittende og prate, kjemi ble det, og det endte med at vi gikk hjem i lag. Om hun tente på eldre menn generellt eller om hun tente kun på meg, det kan jeg ikke svare på. 

Du har rett i at mange blir grossed out, jeg ble det bare av å lese dette 😂
Har sett en eldre mann å tenkt han var kjekk før, drømte om kompisen til stefaren min i natt og våktnet tenkende at han er jo litt kjekk. Men ikke noe jeg ville ha hatt sex utifra og for min del er det menn rundt min alder som gjelder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Leave the youth to the young.

Er så enig. Det er ufattelig egoistisk å finne seg en make som er 10-15 år yngre. Selvfølgelig er det deilig å føle seg yngre, men man gjør samtidig den andre mye eldre.

La folk få finne seg partnere på sin egen alder, og å ikke ende opp med å være gratis hjemmesykepleier for sin aldrende ektemake når de selv ikke engang er ferdige med arbeidslivet.

Anonymkode: b57ef...7ed

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men altså... Føler du deg ikke gammel, kvapsete og rynkete når du har sex med noen som kunne ha vært den voksne ungen din? En 20 år gammel kropp er bare så utrolig feil sammen med kroppen til en på 40 😵‍💫 Beauty and the beast liksom, er det det som tenner? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

En 20 år gammel kropp er bare så utrolig feil 

Blir litt som å ha sex med en ungdom kan jeg tenke meg. En 20 åring er underutviklet på alle mulig måter.

Anonymkode: 2091c...49e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Men altså... Føler du deg ikke gammel, kvapsete og rynkete når du har sex med noen som kunne ha vært den voksne ungen din? En 20 år gammel kropp er bare så utrolig feil sammen med kroppen til en på 40 😵‍💫 Beauty and the beast liksom, er det det som tenner? 

Nei, hvorfor skulle jeg plutselig føle meg mer kvapsete av at en  yngre dame ønsker å ha sex med meg, og hvorfor skulle man plutselig få flere rynker.

Ikke hadde jeg skjult noe for henne, og det var hennes selvstendige valg, så hvorfor skulle jeg pluselig føle meg ekkel av at hun velger meg. Det normale ville jo å bli litt beæret visst man ikke har en masse issues.

Nei jeg har ikke noen beauty and the beast fetish, så her legger du dine egne forutsetninger til grunn når du karakteriserer dette som et møte mellom skjønnheten og beistet/udyret.

Kan opplyse om at hun ikke var 20 selv om det ikke er relevant, hun var 27 men allikevel jeg tilsvarende eldre. 

Og hvor er det relevant i denne historien att hun kunne vært ungen min, hun var en selvstendig voksen jente som kan ta egne valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
DelvisPresley skrev (Akkurat nå):

Fordi mannlig seksualitet er hatet.

Kanskje vi bare er lei av at dere alltid skal prate om den og rasjonalisere alt? Tenkt på det? Tenk om damer hadde gått rundt og snakket like mye om seksualitet som menn, og sagt vi kvinner hele tiden og sagt evolusjonsbiologi ditt og datt, og at samfunnet hadde vært fullt av masse lettkledde og nakne menn hele tiden fordi det var DET vi satte pris på ved dere og syntes var mest fascinerende ved dere.

Selvfølgelig hadde dere vært drittlei. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje vi bare er lei av at dere alltid skal prate om den og rasjonalisere alt? Tenkt på det? Tenk om damer hadde gått rundt og snakket like mye om seksualitet som menn, og sagt vi kvinner hele tiden og sagt evolusjonsbiologi ditt og datt, og at samfunnet hadde vært fullt av masse lettkledde og nakne menn hele tiden fordi det var DET vi satte pris på ved dere og syntes var mest fascinerende ved dere.

Selvfølgelig hadde dere vært drittlei. 

Syns vi burde begynne å snakke om den, for å etablere større respekt og forståelse også for å frigjøre oss og ha det gøyere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, og at vi hadde mast rundt i 200 trådee hele tiden var vi var mest tiltrukket av unge menn fordi de var de mest fruktbare og det er menn, se på disse grafene. Dere tåler ikke fakta. Det er fakta. Vi får stå mest av veldig unge kvinner fordi BIOLOGI., og vi er veldig rasjonelle og menn er nest følelser. Og jaddaaaa. Blæhblæblæblæ.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...