AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #61 Del Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er noen kvinner som liker det, men når vi først er på et anonymt forum, så er det nok lett for menn å fake/normalisere ja. Anonymkode: bfa22...5a7 Selvfølgelig er det det, men møter du ei dame, er det selvfølgelig mer sannsynlig at hun ser på femtiåringer som hønngamle. Det gjør jeg og. En sjelden gang kan jeg synes en femtiåring er kjekk. Det har altså skjedd TO ganger i mitt liv, og jeg har selvfølgelig mistet telling over hvor mange jevnaldrende og yngre jeg synes er kjekke. Og det er det vanlige og mest typiske. Ingen vits i å late som noe annet. Anonymkode: f05df...40a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #62 Del Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ingenting galt i det. Jeg er selv kvinne 35 og er veldig fan av menn i 50-årene. De er så mye mer trygge og satt i sin maskulinitet enn jevnaldrende eller yngre menn. Har ingen dad-issues og har hatt en trygg og god barndom med trygge foreldre. Menn som er 10-20 år eldre enn meg tenner meg bare mer og appelerer til meg rett og slett.🤗 Anonymkode: e3d23...35e Hørtes ut som dette er skrevet av en mann 😅 alle kvinnelige venner og bekjente er av samme oppfatning som meg, alder har ingenting å si for modenhet. Min erfaring er at menn som går for mye yngre damer, ofte «må» fordi de ikke er på det samme mentale stadiet som jevnaldrende. Altså, de er veldig barnslige og umodne. Eldste jeg har gått er 7 år eldre, aldri mer. 0-3 år opp og ned. Max Anonymkode: f4b09...fcd 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nekinn@ Skrevet 28. september 2024 #63 Del Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg snakker ikke om og gå etter en kvinne i 20 årene, jeg snakker om og observere at en kvinne i 20 årene er attraktiv. Er det virkelig så perverst om en 45 år gammel mann, kan se at en 28 år gammel kvinne er attraktiv? Anonymkode: b8d98...003 For min del så er det helt ubegripelig og perverst at man tiltrekkes av noen man kunne vært mor eller far til. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 28. september 2024 #64 Del Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Nå ender du opp med å snakke på menns vegne du også, selv om du lager en mer moderert versjon. Det blir fremdeles for generelt. Anonymkode: f05df...40a Jeg snakker iallefall ikke ned menn på generelt grunnlag, jeg skriver positivt om menn flest. De fleste menn er bra menn, som tar ansvar for relasjoner, familie og alt som følger med å være voksen og ansvarlig, samt et anstendig og bra menneske. Disse vanlige og bra menn som oppfører seg ok er hva man hører minst om på nettet. Ulike er selvfølgelig disse også. Hvilket selvfølgelig krever at man må passe sammen på mange måter når man leter etter partner, og de fleste passer ikke sammen. Slik er det bare, og to som ikke passer sammen vil mest sannsynlig få problemer, uansett om de begge er bra mennesker. Feiler også bra menn? Ja så definitivt! Det gjør egentlig bra kvinner også. Det perfekte mennesket eksisterer neppe. Det er også noe man må ta høyde for i dating og forhold, og hvorfor konstruktiv og god kommunikasjon er så viktig. Ingen er jo helt like, og prioriterer, oppfatter og tenker helt likt. Også i forhold mellom to bra mennesker kan ting bli komplisert til vanskelig og umulig. Jeg liker ikke kjønnskampene. Vi kvinner og menn både ønsker og trenger hverandre, og ingen har særlig sjanse til å være sitt beste og fleksibel nok til å ivareta god kommunikasjon dersom vi blir forhåndsdømt og puttet i smale båser. Vi kan til og med utvikle oss, modnes, lære og tilpasse oss om intensjoner, godhet og vilje henger på klokskap og godhet istedenfor stramme båser vi ikke slipper hverandre ut av. Vi er dynamiske vi mennesker, og livet er dynamiske, samt at de fleste helt faktisk ønsker et bra liv sammen med sin partner. Trange båser og låste fordommer gir oss mindre mulighet til gjensidig forståelse, respekt og tilpasning enn det å være åpen for hvem din partner er som person, på kryss og tvers av kjønns"sannheter". Jeg er ingen typisk kvinner i alt og ett, jeg er meg. Likedan er ikke min mann typisk mann i alt og ett, han er seg. Slik er det for alle. Annet blir for snevert når man skal forholde seg til individer. Da mister man sjansen til å forstå den personen man helst bør forstå godt som individ. Om det er generaliserende å mene at de fleste mennesker, også menn, oppriktig ønsker og prøver på å være bra mennesker, og har evne til å elske, ja da står jeg inne for det. Det tror jeg om mennesker generelt. (Uten å være blind for at det motsatte finnes.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #65 Del Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vel, kvinner skal også reprodusere seg, og som kvinner, så har menn sin topp på fruktbarhetsnivå i tyveårene. Anonymkode: f05df...40a Enig. Og hvis man først snakker om urinstinkt, så er det jo også et soleklart faktum at en mann på 25, som dermed er på sitt fysiske absolutte toppnivå, vil ha uendelig mye større sjanse for å forsvare sin familie enn en gubbe på 50 med småvonde knær. Anonymkode: b57ef...7ed 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #66 Del Skrevet 28. september 2024 Trolltunge skrev (3 minutter siden): Jeg snakker iallefall ikke ned menn på generelt grunnlag, jeg skriver positivt om menn flest. De fleste menn er bra menn, som tar ansvar for relasjoner, familie og alt som følger med å være voksen og ansvarlig, samt et anstendig og bra menneske. Disse vanlige og bra menn som oppfører seg ok er hva man hører minst om på nettet. Ulike er selvfølgelig disse også. Hvilket selvfølgelig krever at man må passe sammen på mange måter når man leter etter partner, og de fleste passer ikke sammen. Slik er det bare, og to som ikke passer sammen vil mest sannsynlig få problemer, uansett om de begge er bra mennesker. Feiler også bra menn? Ja så definitivt! Det gjør egentlig bra kvinner også. Det perfekte mennesket eksisterer neppe. Det er også noe man må ta høyde for i dating og forhold, og hvorfor konstruktiv og god kommunikasjon er så viktig. Ingen er jo helt like, og prioriterer, oppfatter og tenker helt likt. Også i forhold mellom to bra mennesker kan ting bli komplisert til vanskelig og umulig. Jeg liker ikke kjønnskampene. Vi kvinner og menn både ønsker og trenger hverandre, og ingen har særlig sjanse til å være sitt beste og fleksibel nok til å ivareta god kommunikasjon dersom vi blir forhåndsdømt og puttet i smale båser. Vi kan til og med utvikle oss, modnes, lære og tilpasse oss om intensjoner, godhet og vilje henger på klokskap og godhet istedenfor stramme båser vi ikke slipper hverandre ut av. Vi er dynamiske vi mennesker, og livet er dynamiske, samt at de fleste helt faktisk ønsker et bra liv sammen med sin partner. Trange båser og låste fordommer gir oss mindre mulighet til gjensidig forståelse, respekt og tilpasning enn det å være åpen for hvem din partner er som person, på kryss og tvers av kjønns"sannheter". Jeg er ingen typisk kvinner i alt og ett, jeg er meg. Likedan er ikke min mann typisk mann i alt og ett, han er seg. Slik er det for alle. Annet blir for snevert når man skal forholde seg til individer. Da mister man sjansen til å forstå den personen man helst bør forstå godt som individ. Om det er generaliserende å mene at de fleste mennesker, også menn, oppriktig ønsker og prøver på å være bra mennesker, og har evne til å elske, ja da står jeg inne for det. Det tror jeg om mennesker generelt. (Uten å være blind for at det motsatte finnes.) Nei, men at det rykker i alle menns pikk når de ser en pen kvinne etc. Anonymkode: f05df...40a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #67 Del Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, men at det rykker i alle menns pikk når de ser en pen kvinne etc. Anonymkode: f05df...40a Ja, det er liksom medfølgende logikk når de velger det de kaller det såkalt evolusjonistiske perspektivet deres, men det eneste de vil ha frem er at det ligger i menns natur å flrst og fremst tennexpå smårips. Skjønner ikke hvorfor man absolutt skal skrike dette høyt for øvrig, men det skal sikkert liksom si noe om deres virilitet og manndom etc. Kvinner går ikke rundt og skriker hvem og hvordan de tenner hele tiden. Kvinner ser på dette som forholdsvis privat. Anonymkode: f05df...40a 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #68 Del Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg snakker ikke om og gå etter en kvinne i 20 årene, jeg snakker om og observere at en kvinne i 20 årene er attraktiv. Er det virkelig så perverst om en 45 år gammel mann, kan se at en 28 år gammel kvinne er attraktiv? Anonymkode: b8d98...003 Det er vel ingen som har påstått at det er farlig at en 45 år gammel mann sveiper blikket forbi en gjeng med 25 år gamle damer for å orientere seg i rommet/sjekke om det er noen han kjenner i gruppa. Men å glane er ekkelt. Uansett om det er en 50 år gammel dame som sikler på 25 år gamle menn, eller om det er en 50 år gammel mann som sikler på 25 år gamle damer. De aller, aller færreste er komfortable med å bli seksualisert av folk som er på alder med deres egne foreldre. Jeg er selv 43 år gammel og oppholder meg mye i svømmehaller med topptrente, svært lettkledte unge mennesker, og det kunne virkelig ikke ha falt meg inn å glane på dem. Det hadde vært utrolig respektløst av meg, de er der for å trene og ikke for å bli beglodd og seksualisert av folk på alder med foreldrene deres. Anonymkode: b57ef...7ed 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #69 Del Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, det er liksom medfølgende logikk når de velger det de kaller det såkalt evolusjonistiske perspektivet deres, men det eneste de vil ha frem er at det ligger i menns natur å flrst og fremst tennexpå smårips. Skjønner ikke hvorfor man absolutt skal skrike dette høyt for øvrig, men det skal sikkert liksom si noe om deres virilitet og manndom etc. Kvinner går ikke rundt og skriker hvem og hvordan de tenner hele tiden. Kvinner ser på dette som forholdsvis privat. Anonymkode: f05df...40a Om dette var grunnen, burde menn flest ha lyst på barn både her og der. Men det vil de aldri Anonymkode: f4b09...fcd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #70 Del Skrevet 28. september 2024 Fysiologisk er jo menn som kan være besteforeldre til kvinner tiltrukket av jenter i svært ung alder. Det er ikke til å komme forbi det. Og så er det ulike sperrer - kulturelt, åpenbart. Men jeg tror også hormonelt. Noen menn er klart mer seksuelt drevet enn andre. Selvsagt kan en mann på 40-50-60-70-80 se at en kvinne i 20-årene er attraktiv. Men det betyr jo ikke at vedkommende er klar for å "prøve seg". Selv (mann i 50-årene) gleder jeg meg over å gå i byens gater og streder om sommeren å se forsiktig på pene damer i alle aldre. Det er da en av livets sanne gleder. Akkurat som om jenter på 20 og kvinner på 70 kan se på meg. Vi lever da i en fri verden. Det er også flott å ha unge kvinnelige pene kolleger på jobben. Her har det oppstått noen situasjoner noen ganger, ikke med meg, men med nettopp menn på rundt 50 som ha drevet å kommentert utseende på en nydelig sprek vikar-dame i slutten av 20-årene. Dette ble diskutert under en fest en gang.... ... denne enke karen hadde sittet og snakket sånn "kjekt" om "hun der bærta der på din av deling hun har da faen meg en xxx-kropp og skulle likt å xxxx-".. Dette ble meget ubehagelig for den andre mannlige kollegaen, som synes det var svært ekkelt at han hadde en kollega sittende rett ved siden av seg som snaket slik om en kollega. Anonymkode: f1e3a...859 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #71 Del Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jo, det er ikke pent å glo og stirre. Det er ekkelt. Anonymkode: f05df...40a Som sagt ; det kan ingen styre. Jeg ser på hvem jeg vil og når jeg vil. Må dere skjerpe dere! Anonymkode: e384d...d6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #72 Del Skrevet 28. september 2024 Bamseklemmer skrev (17 timer siden): Øynene og pirrende tanker blir aldri "voksen".. det er fornuften som bestemmer om du er voksen nok, til å unngå seksuell trakkasering🤗 (sitat slutt) Ts.. du er ikke pervers.. du er så friskmeldt og trenger ikke briller, hilsen øyenlegen😅 hva slags relevans har seksuell trakkasering med mitt innlegg? Jeg sier at ingen kan styre andres tanker og syn. Anonymkode: e384d...d6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #73 Del Skrevet 28. september 2024 Alle mennesker kan selvsagt se på andre mennesker og se at de er attraktive. Jeg er en 60 år gammel kvinne og kan se vakre mennesker i alle aldre, både eldre og yngre enn meg. Jeg kan for eksempel se en 20 år gammel mann og tenke at han var jammen vakker, men jeg tenker ikke noe seksuelt rundt det, jeg glor eller sikler ikke. Det gjør jeg heller ikke om jeg ser en jevngammel, vakker kvinne. Angående alderssprik når det kommer til par, kunne jeg definitivt ikke tenkt å finne meg en mye eldre mann. 75-åringer er jo, nærmest uten unntak, skikkelige gammelgubber. Jeg er godt gift med en åtte år yngre mann, det er perfekt! Anonymkode: ef57c...90b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #74 Del Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): hva slags relevans har seksuell trakkasering med mitt innlegg? Jeg sier at ingen kan styre andres tanker og syn. Anonymkode: e384d...d6a Hadde noen glodd på meg, hadde jeg kaster øl på dem eller gitt dem en ørefik. Så får du heller stirre og glo etter det, trassig unge som du er. Anonymkode: f05df...40a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #75 Del Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): hva slags relevans har seksuell trakkasering med mitt innlegg? Jeg sier at ingen kan styre andres tanker og syn. Anonymkode: e384d...d6a Og glo og stirre på andre kan være trakassering jo. Anonymkode: f05df...40a 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #76 Del Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde noen glodd på meg, hadde jeg kaster øl på dem eller gitt dem en ørefik. Så får du heller stirre og glo etter det, trassig unge som du er. Anonymkode: f05df...40a Som sagt ; jeg snakker ikke på egne vegne da jeg ikke er hverken mann i 50-årene eller kvinne i 20 -årene . Men hadde jeg sett på noen og de hadde kasta øl på meg så hadde de blitt anmeldt. Det er DU som tolker hva som er å glo eller se, men du kan ikke dømme folk for hvilken retning de ser. Hvis de ikke gjør noe annet enn å se så er du lettkrenka. Anonymkode: e384d...d6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #77 Del Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Som sagt ; jeg snakker ikke på egne vegne da jeg ikke er hverken mann i 50-årene eller kvinne i 20 -årene . Men hadde jeg sett på noen og de hadde kasta øl på meg så hadde de blitt anmeldt. Det er DU som tolker hva som er å glo eller se, men du kan ikke dømme folk for hvilken retning de ser. Hvis de ikke gjør noe annet enn å se så er du lettkrenka. Anonymkode: e384d...d6a Nei, å glo og stirre er fenomener. Det er noe man gjør eller ikke gjør, og det er noe annet enn å se. Anonymkode: f05df...40a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 28. september 2024 #78 Del Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg snakker ikke om og gå etter en kvinne i 20 årene, jeg snakker om og observere at en kvinne i 20 årene er attraktiv. Er det virkelig så perverst om en 45 år gammel mann, kan se at en 28 år gammel kvinne er attraktiv? Anonymkode: b8d98...003 Hvilken problemstilling refererer du til? Forstår ikke bakgrunnen for innlegget. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #79 Del Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Som sagt ; jeg snakker ikke på egne vegne da jeg ikke er hverken mann i 50-årene eller kvinne i 20 -årene . Men hadde jeg sett på noen og de hadde kasta øl på meg så hadde de blitt anmeldt. Det er DU som tolker hva som er å glo eller se, men du kan ikke dømme folk for hvilken retning de ser. Hvis de ikke gjør noe annet enn å se så er du lettkrenka. Anonymkode: e384d...d6a Hvis du glor og stirrer på andre, og får en øl i ansiktet for det, og så anmelder, så er det DU som er lettkrenka. Søm man reder ligger man, og tåler man ikke konsekvenser av egne handlinger, så er man lettkrenka. Anonymkode: f05df...40a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #80 Del Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vil verken ha en som velger meg fordi jeg er eldre eller yngre. Anonymkode: f05df...40a Vet ikke om noen som har «valgt» hverandre pga alder. Vet at de har valgt hverandre pga ulike kvaliteter de verdsetter og ser etter i en partner. Mange finner vel de kvalitetene i en som er yngre eller eldre da går jeg ut i fra. Syntes ikke alder er særlig relevant, men jeg registrerer at yngre kvinne+eldre mann ofte = sant.. Anonymkode: 2091c...49e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå