Gå til innhold

Menn og sex - hvordan tenker menn? Rare opplevelser, trenger svar!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

OK, jeg har et par rare opplevelser jeg trenger å få andres perspektiv på.  Det gjelder menn og sex, og til dels dating. Har hatt tre menn i sommer/høst som har kontaktet meg og jeg finner fort ut at sex er hovedmålet. Forsåvidt ikke helt ille, men jeg er på let etter en kjæreste.

1. en ukjent mann som la meg til som venn på fb.  Jeg kjenner han ikke, men ser vi har mange felles kjente og endel like interesser, så jeg godtar. Han skriver til meg etter et par dager og kontakten er fin. Før det etter en tid kommer frem at han la meg til fordi han håpet å "få elske vilt og hemningsløst med deg!"    - jeg blir litt satt ut og sier at det ikke er aktuelt for meg.

2. en jeg traff for 11 år siden. Vi hadde en fin greie som fwb etter at jeg skilte meg. Den gangen var jeg ikke ute etter noe, men fikk etterhvert litt følelser - men backet unna da jeg skjønte at det ikke ble gjengjeldt. Han har tatt kontak opp gjennom årene en sjelden gang - bare for å skrive litt. Nå var det noe mer og han var åpen på at han ønsket å treffe meg. Jeg sa nei fordi han ikke er singel. OM han hadde vært singel kunne jeg godt truffet han, men bare for en kaffe/øl type treff - ville aldri planlagt sex. Men han virket åpen for sex.

3. En jeg var på EN date med for sikkert 7-8 år siden. Vi matchet nå på Happn, men han bor i Oslo og jeg et stykke unna, så jeg tenkte ikke at  det kunne bli noe annet enn kaffe når jeg er i storbyen. Han på den annen side, ville ha sex.  Jeg sa at hvordan kan det være aktuelt, vi har møttes en gang og knapt utvekslet en klem... så nei takk.  Jeg fjernet matchen, men fyren har jaggu funnet meg og trykket liker igjen!

Hva skjer med dette?  Er det virkelig sånn for menn at dere kan se på et bilde av noen og tenke - jepp hu der er søt så hun vil jeg pule!  Er dere såå enkle? 😅  at mann nr 2 kunne tenke seg å møtes for sex er liksom litt lettere å forstå da vi har gjort det før og han vet hva han går til, på en måte.

Men jeg skjønner ikke hvordan dere tenker og hvordan dere kommer frem til at noen vil dere ha sex med og andre vil dere ha noe mer med. Og ang mann 1, så er han på møteplassen (der jeg også er) og han har skrevet at han er ute etter en kjæreste som han vil dele livet sitt med.  Da jeg så det ble jeg litt lei meg, for hvorfor ville han ikke det med meg?  Hvorfor bare sex, liksom? 

Håper vi kan ha en ordentlig diskusjon rundt dette og vil gjerne høre menns tanker om akkurat dette med sex/ikke sex - forhold.

Anonymkode: 001e5...3fc

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan kun snakke for meg. Syns det høres rart ut. Ikke slik jeg ville gått frem hvert fall. Men kanskje noen menn tror man MÅ det ellers tror damene man ikke er MANN nok?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva skjer med dette?  Er det virkelig sånn for menn at dere kan se på et bilde av noen og tenke - jepp hu der er søt så hun vil jeg pule!  Er dere såå enkle? 😅

Nei.

Det er meget sært faktisk. Evt en som er desperat. Typ incel

Anonymkode: d2eea...74a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hva skjer med dette?  Er det virkelig sånn for menn at dere kan se på et bilde av noen og tenke - jepp hu der er søt så hun vil jeg pule!  Er dere såå enkle? 😅  

Kan bare svare for meg selv, men jeg røyk på en smell etter en avlyst date og laget meg nylig en profil på Tinder for evt. å booste selvtilliten. Og jeg merker at antall likes som ramler inn er veldig bra og det er damer jeg fint kunne hatt sex med, men som kanskje ikke er det jeg ser etter på lengre sikt.

Selvfølgelig har jeg sveipet høyre på damer jeg egentlig skjønner jeg aldri har sjangs på, men som jeg fint kunne pult om de var desperate.

Men for meg så er jeg nok skapt slik at jeg strengt tatt ikke ville pult hvem som helst bare fordi de er søte på bilder. Tror jeg i alle fall. Jeg har tross alt et nesten 30 års forhold bak meg og er ukjent med dette gamet.

Men enn så lenge er dette bare teori, spør meg i morgen når jeg blir litt mer desperat etter å kjenne en kvinnes varme kropp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det virkelig sånn for menn at dere kan se på et bilde av noen og tenke - jepp hu der er søt så hun vil jeg pule!  Er dere såå enkle?

Kort svar: Ja.

Langt svart: Vi trenger å bli elsket av noen.

Anonymkode: 4598e...985

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, for å generalisere like mye som ts, så er mange kvinner jeg har truffet også slik. Men har inntrykk av at det var mest slik da vi var i 20-30-åra. Mye pågående damer, men lite interessert i forhold. Og jeg er vel egentlig ikke noe fruktfat heller. Nå har det dabbet litt mer av.

Om disse kvinnene er "enkle" vet jeg ikke, man har vel ganske enkelt ikke lyst til å forplikte seg.

M48

Anonymkode: 8c6e5...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg ble alene tok jeg kontakt med gamle flammer/bekjente etc. for «kaffe».

Full kopp hver gang😅🍆💦

Anonymkode: cda3f...963

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig sånn for menn at dere kan se på et bilde av noen og tenke - jepp hu der er søt så hun vil jeg pule!  Er dere såå enkle?

ja.

🤠

Anonymkode: 98b03...113

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kort svar: Ja.

Langt svart: Vi trenger å bli elsket av noen.

Anonymkode: 4598e...985

Synes du er inne på noe her, som jeg ofte savner i disse singel- debattene (/krigene). Virker da som mange menn synes det å stadig ligge med nye kvinner er det ultimate livet. Man slår seg ikke til ro om det er mulig påstår noen. 

Jeg kjenner mange menn som har vært såpass heldig med at de hadde muligheten til det, men en etter en ga de uttrykk for at det livet ble tomt, trist og repeterende. Han ene ble skikkelig deppa til slutt, og hanglet stadig mer. Var ikke glad lenger. Tilfeldig sex var ikke stas lenger. Så traff jeg ham plutselig på en badestrand, og han strålte. Da hadde han truffet en kvinne og forelska seg. Ble gift ganske fort også, og jeg har aldri før sett ham så lykkelig og tilfreds. Da han rotet rundt var det mer slik kul, litt stolt og ok tilfreds. Nå er han skikkelig happy. 

Alle de andre har valgt å slå seg til ro også. Å fortsette det livet, selv om mulig, var altså ikke det optimale og ultimate livet som mann. Det ble et tomt liv. De er mer tilfreds med å elske og bli elsket. 

Anonymkode: 86dde...85e

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja absolutt..hvorfor skulle jeg ikke ønske sex med en deilig kvinne?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Tja, for å generalisere like mye som ts, så er mange kvinner jeg har truffet også slik. Men har inntrykk av at det var mest slik da vi var i 20-30-åra. Mye pågående damer, men lite interessert i forhold. Og jeg er vel egentlig ikke noe fruktfat heller. Nå har det dabbet litt mer av.

Om disse kvinnene er "enkle" vet jeg ikke, man har vel ganske enkelt ikke lyst til å forplikte seg.

M48

Anonymkode: 8c6e5...3b4

Er ikke enig i at jeg generaliserer... Jeg spør spørsmål utfra opplevelser jeg har hatt de siste mnd, men også opplevd før. Det føles litt frustrerende og oppleve at menn tar kontakt kun for sex (spesielt nr 1),og aldri noe mer. Derfor spør jeg her etter andre menns tanker og meninger rundt dette 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (Akkurat nå):

Men uten å vite om kjemien eller noe er tilstede? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er ikke enig i at jeg generaliserer... Jeg spør spørsmål utfra opplevelser jeg har hatt de siste mnd, men også opplevd før. Det føles litt frustrerende og oppleve at menn tar kontakt kun for sex (spesielt nr 1),og aldri noe mer. Derfor spør jeg her etter andre menns tanker og meninger rundt dette 

Det er meget spesielt og jeg kjenner meg ikke igjen i det hele tatt. For meg så kan du se så bra ut som du bare vil,men hvis vi ikke passer sammen / er på samme sted mentalt sett så blir det ikke noe mer. Jeg er litt der at jeg ikke skal sitte å se på deg hele kvelden. Vi skal faktisk prate sammen. Muligens leve sammen resten av livet. Da blir utseendet nedprioritert.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men uten å vite om kjemien eller noe er tilstede? 

Trenger ikke rare kjemien for en orgasme.. men klart det finnes en nedre grense for kompatiblitet

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (10 minutter siden):

Fordi hvis du først treffer hennes så kan kan du være usjarmerende, dum som et brød, passiv aggressiv og ha dårlig holdning. Ville du da hatt sex bare fordi kroppen hennes var deilig?

For min del må det være noe mer. Tiltrekning som kommer av at han faktisk har noe sjarm og ikke fremstår som totalt sjelløs og kjedelig eller bitter.

Anonymkode: 01956...71b

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (7 minutter siden):

Trenger ikke rare kjemien for en orgasme.. men klart det finnes en nedre grense for kompatiblitet

Bare styr å pule folk man ikke har noen til overs for. Hånda gir samme resultat og man slipper å forholde seg til noen etterpå.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi hvis du først treffer hennes så kan kan du være usjarmerende, dum som et brød, passiv aggressiv og ha dårlig holdning. Ville du da hatt sex bare fordi kroppen hennes var deilig?

For min del må det være noe mer. Tiltrekning som kommer av at han faktisk har noe sjarm og ikke fremstår som totalt sjelløs og kjedelig eller bitter.

Man blir jo dømt nedom om man drar fram biologi kortet, men det er nå engang slik hanner fungerer.

Anonymkode: a093b...26b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bare styr å pule folk man ikke har noen til overs for. Hånda gir samme resultat og man slipper å forholde seg til noen etterpå.

Sex gir en helt annen tilfredsstillelse enn runking synes jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man blir jo dømt nedom om man drar fram biologi kortet, men det er nå engang slik hanner fungerer.

Anonymkode: a093b...26b

Lol, ja  fordi dere ikke kan noe om biologi 🤣 er bare en oppfordring til at dere skal slutte å høres dumme ut når det prøver å belære kg om noe hans høyhet Jordan Peterson har sagt.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (Akkurat nå):

Sex gir en helt annen tilfredsstillelse enn runking synes jeg da.

Uenig. Ikke hvis det er med en person jeg i utgangspunktet ikke synes noe om. Og mange jeg tenker ser attraktiv ut på bilder, men som jeg føler null tiltrekning mot live, rett og slett fordi de ikke lyser noe særlig for meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...