AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #1 Skrevet 27. september 2024 Relativt sjelden disse smertene dukker opp, men har kjent på de før, typisk kort tid etter mat inntak. Men etter å ha hatt et nesten glutenfritt kosthold nå et par dager, fikk jeg disse smertene igjen etter å ha spist vanlig grov brød. ( så lei glutenfrie brødet, smaker ikke godt) Hittil har jeg fått påvist gluten intoleranse (kun overfølsom for gluten) Dere som har litt erfaring på området kan smertene skyldes gluten i brødet/maten? Eller kan dette være syre/reflux relatert? Siden jeg spiste sjokoladepålegg som er mye fett i. (Sliter med mye halsbrann/syre i perioder) Forsøker å bli litt klokere på det. Anonymkode: 5f766...c27
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #2 Skrevet 27. september 2024 Det er ganske naturlig at du får vondt i magen av å spise glutenholdig mat når du har glutenintoleranse. Når du da ikke får vondt av å spise glutenfritt brød er dette en åpenbar årsak. Prøv brødet "havre" fra Fria. Det er det beste av kjøpebrødene, men du kan også lage gode glutenfrie brød hjemme. Anonymkode: 938a3...87a
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #3 Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er ganske naturlig at du får vondt i magen av å spise glutenholdig mat når du har glutenintoleranse. Når du da ikke får vondt av å spise glutenfritt brød er dette en åpenbar årsak. Prøv brødet "havre" fra Fria. Det er det beste av kjøpebrødene, men du kan også lage gode glutenfrie brød hjemme. Anonymkode: 938a3...87a Tidligere spist brød med gluten daglig uten å få disse smertene, de har kun kommet noen få ganger. da er det kanskje rart om dette tilfellet med smerter er pga gluten 🤔Takk for tipset, skal prøve det. Anonymkode: 5f766...c27
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #4 Skrevet 27. september 2024 Jeg har mellomgulvsbrokk og en veldig sjelden gang får jeg smerter, men husker ikke om det er etter mattintakk eller ikke. Syns du bør bestille deg time til lege sånn i tilfellet, så får du et bedre svar. Men gangen jeg dro til legen med de smertene fikk jeg høre at jeg kanskje hadde betennelse i magen, å måtte ta syrenøytaliserende medesiner(som jeg uansett går på en gang i blandt) men har også betennelser uten smerter, så kan ikke si noe sikkert. Det jeg reagerer mest på er sterke ting med tomat, mint sjokolade og brownies(😭💔) Da blir det syre. Anonymkode: 49274...c2f
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #5 Skrevet 28. september 2024 Kan være du har IBS. Jeg får slike smerter av alt av korn, i tillegg til andre ting. Anonymkode: 751be...833
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #6 Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Relativt sjelden disse smertene dukker opp, men har kjent på de før, typisk kort tid etter mat inntak. Men etter å ha hatt et nesten glutenfritt kosthold nå et par dager, fikk jeg disse smertene igjen etter å ha spist vanlig grov brød. ( så lei glutenfrie brødet, smaker ikke godt) Hittil har jeg fått påvist gluten intoleranse (kun overfølsom for gluten) Dere som har litt erfaring på området kan smertene skyldes gluten i brødet/maten? Eller kan dette være syre/reflux relatert? Siden jeg spiste sjokoladepålegg som er mye fett i. (Sliter med mye halsbrann/syre i perioder) Forsøker å bli litt klokere på det. Anonymkode: 5f766...c27 Kan være magesyre, jeg fikk betennelse i magen og må i perioder ta medisiner mot det. Anonymkode: 2021a...3cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå