AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #1 Del Skrevet 27. september 2024 Hei! Jeg har tynt nordisk hår og vurderer hairextensions (for første gang). Ønsker i hovedsak økt tykkelse + kanskje 5-10 vm i lengden. Har litt over skulderlengde. En «lang bob» som er tykkere enn mitt naturlige hår, feks. Har noen en frisør å anbefale meg i Oslo? Ønsker et veldig naturlig resultat, der håret fremdeles ligner mitt eget. Ser så mange ekstrem-eksempler på nett av før/etter. Vil bare ha en subtil endring, ikke hår langt ned på ryggen typ. Og hva sliter minst på håret? Tape? Synes det kan se unaturlig ut når oppsatt/synes, så skulle veldig gjerne hatt sånne små punktfester i stedet med mindre det ødelegger håret). Noen råd? Hvor ofte må extensions tredjes opp og hva koster det ca per gang vs den første gangen? (Forstår det kommer an på mengde så klart, men her tenker jeg langt mindre enn hva jeg ser de fleste velger). Tusen takk alle med erfaring!! ❤️ Anonymkode: 5cee2...344 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #2 Del Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei! Jeg har tynt nordisk hår og vurderer hairextensions (for første gang). Ønsker i hovedsak økt tykkelse + kanskje 5-10 vm i lengden. Har litt over skulderlengde. En «lang bob» som er tykkere enn mitt naturlige hår, feks. Har noen en frisør å anbefale meg i Oslo? Ønsker et veldig naturlig resultat, der håret fremdeles ligner mitt eget. Ser så mange ekstrem-eksempler på nett av før/etter. Vil bare ha en subtil endring, ikke hår langt ned på ryggen typ. Og hva sliter minst på håret? Tape? Synes det kan se unaturlig ut når oppsatt/synes, så skulle veldig gjerne hatt sånne små punktfester i stedet med mindre det ødelegger håret). Noen råd? Hvor ofte må extensions tredjes opp og hva koster det ca per gang vs den første gangen? (Forstår det kommer an på mengde så klart, men her tenker jeg langt mindre enn hva jeg ser de fleste velger). Tusen takk alle med erfaring!! ❤️ Anonymkode: 5cee2...344 Tredjes = Løftes* Anonymkode: 5cee2...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #3 Del Skrevet 27. september 2024 Nordisk hår her elsket greath lengths og so cap (punkt) bladet seg fint i mitt hår. har og fall i håret, lett krøll holdt ikke ut tape extension, prøvd 2 typer, det merket som var hypet for 10 år siden ca og en som het on/off ikke for meg sorry, jeg bor på feil side av fjellet, men frisører har vi og Anonymkode: 56e63...491 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #4 Del Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nordisk hår her elsket greath lengths og so cap (punkt) bladet seg fint i mitt hår. har og fall i håret, lett krøll holdt ikke ut tape extension, prøvd 2 typer, det merket som var hypet for 10 år siden ca og en som het on/off ikke for meg sorry, jeg bor på feil side av fjellet, men frisører har vi og Anonymkode: 56e63...491 Tusen takk for svar! Er litt skeptisk til tape ja, trener en del og er avhengig av å kunne svette/dusje så normalt som mulig. Blir mest sannsynlig noe punkt-fester, får bare håpe det ikke sliter for mye på et (allerede veldig tynt) hår 😅 Anonymkode: 5cee2...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #5 Del Skrevet 27. september 2024 SA salons på Majorstuen. https://www.sasalons.no/ Anonymkode: 83dfb...dd7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #6 Del Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): SA salons på Majorstuen. https://www.sasalons.no/ Anonymkode: 83dfb...dd7 Takk! Men ser de heter African.. er de da gode på tynt, blondt og nordisk hår? Har du egen erfaring på slik hårtype derifra? Anonymkode: 5cee2...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #7 Del Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk! Men ser de heter African.. er de da gode på tynt, blondt og nordisk hår? Har du egen erfaring på slik hårtype derifra? Anonymkode: 5cee2...344 De har mange kunder med nordisk hår. Anonymkode: 83dfb...dd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #8 Del Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De har mange kunder med nordisk hår. Anonymkode: 83dfb...dd7 Du kan sende mail og be om konsultasjon. Du kan også sende bilde av håret ditt og hva du ønsker og oppnå. De har mye erfaring med ulike hår typer behandlinger. Anonymkode: 83dfb...dd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #9 Del Skrevet 27. september 2024 SA ser uaktuell ut for min del pga hjemmesiden. Noen som har vært hos noen av de større salongene i Oslo og blitt fornøyd med behandling? Anonymkode: 5cee2...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #10 Del Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): SA ser uaktuell ut for min del pga hjemmesiden. Noen som har vært hos noen av de større salongene i Oslo og blitt fornøyd med behandling? Anonymkode: 5cee2...344 Nysgjerrig, hva er galt med hjemmesiden? Anonymkode: 83dfb...dd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlexandraX Skrevet 27. september 2024 #11 Del Skrevet 27. september 2024 Vekdig dårlig ide å få hair extensions hvis du allerede har tynt hår. Uansett hvor mye salongene reklamerer for at extensions er "safe" så er det ALLTID en stor tyngdebelastning for ditt eget hår 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #12 Del Skrevet 27. september 2024 Jeg har fått hair extanstion her https://www.ruhs.no/ og var svært misfornøyd med kvaliteten. Tokk det ut etter 2 uker. Synes hårkvaliteten er svært bra på SA salons og personlig tilpasning av hel parykk er den beste jeg har sett noen tilby i Norge. Det er de 2 salongene jeg personlig har prøvd i Oslo. Anonymkode: 83dfb...dd7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #13 Del Skrevet 27. september 2024 AlexandraX skrev (6 minutter siden): Vekdig dårlig ide å få hair extensions hvis du allerede har tynt hår. Uansett hvor mye salongene reklamerer for at extensions er "safe" så er det ALLTID en stor tyngdebelastning for ditt eget hår Takk for tips, dette jeg er litt redd for. Synes alle på «før»-bildene har mye tykkere hår enn meg, så ikke sett så mange gode eksempler på hvordan noe slikt kan bli. Og vil kun ha en rolig fortykkelse på skandinavisk hår, ikke noe som nærmer seg «tilpasning av hel parykk» eller lignende. Har ikke i nærheten av håret på slike bilder, forråsirresånn. Mulig jeg må holde meg til clip in, for å ikke ødelegge det lille håret jeg har.. Anonymkode: 5cee2...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #14 Del Skrevet 27. september 2024 AlexandraX skrev (5 minutter siden): Vekdig dårlig ide å få hair extensions hvis du allerede har tynt hår. Uansett hvor mye salongene reklamerer for at extensions er "safe" så er det ALLTID en stor tyngdebelastning for ditt eget hår Helt rett. Jeg ville gått for sånn hårdel som sitter kun på toppen. Closure. Eller full parykk. Viss det er lengde som er det du ønsker så anbefaler jeg extensions, men uansett hvor dyktig frisøren er så vil det føre til tyngde på hårrøttene og litt slitasje. Viss håret ditt er svært tynt så er ikke extensions en god løsning i lengden. Viss det er for å pynte seg litt ved spesielle anledninger så er clipins helt ok. Klippes de til og tilpasses ser det veldig bra ut og du slipper å ha det inne konstant. Anonymkode: 83dfb...dd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #15 Del Skrevet 27. september 2024 Hårdel? Parykk? Nå misforstår dere litt, er ikke skalla heller 😅 Vil bare ha noe tykkere hår som skal se helt naturlig ut. Trener mye som sagt, og må ha noe jeg kan løpe med, dusje med osvosv. Anonymkode: 5cee2...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #16 Del Skrevet 27. september 2024 Måtte Google hva closure er. Til info er jeg hvit og med nordisk fint hår. Tror ikke dette er veldig utbredt i min kultur, samme med parykk. Hvordan skal jeg jogge til jobb med parykk? 😆 Anonymkode: 5cee2...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #17 Del Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nysgjerrig, hva er galt med hjemmesiden? Anonymkode: 83dfb...dd7 Veldig utelaterbare bilder og tjenester. Og dårlig info. Ser derfor for meg at spesialiteten deres er et stykke utenfor min hårtype og mine ønsker om en subtil endring. Har brent med på en salong som spesialiserte seg på en helt annen hårtype før, på ferie i Korea, de ødela håret mitt helt (tynna ut og beskjærte med kniv bla.) Aldri igjen, ble så jævlig 😅 Hence holde meg til de som forstår mitt hår, og ser ut som de gjør på nett. Anonymkode: 5cee2...344 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #18 Del Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Måtte Google hva closure er. Til info er jeg hvit og med nordisk fint hår. Tror ikke dette er veldig utbredt i min kultur, samme med parykk. Hvordan skal jeg jogge til jobb med parykk? 😆 Anonymkode: 5cee2...344 Jeg er også hvit. Hudfarge har ingenting med dette og gjøre. Men ja det er mer vanlig at afrikanske kvinner bruker parykk. Afro hår er veldig fragile, det blir veldig slitt av å rettes ut og vokser svært sakte. Å ha afro hår under parykk sliter ikke på det naturlige håret. Closure er vanlig for kvinner som syr på full parykk men eksisterer også i varianter som brukes av hvite kvinner som mister hår og ender opp med tynt hår. Kvinner som bruker parykk kan fint leve helt normalt med dette håret. Men jeg personlig bruker ikke lengre extensions og parykker da jeg egentlig ikke trenger dette. Extensions er mye styr og vedlikehold og jeg ble lei selv om det så kjempe flott ut. Viss jeg går tilbake til å bruke noen form for løshår så vil det være tilpasset parykk eller tilpasset closure eller evt en hestehale. Dette gir best resultat, krever minst vedlikehold og sliter ikke på håret slik extensions gjør. Grunn til at jeg evt kan starte med dette er hvis jeg opplever hårtap slik en del kvinner gjør med årene. Flere nordiske kvinner har de senere årene begynt å gå over til parykk fremfor extensions når problemet ikke er lengde men tykkelse. Selvsagt ikke i den skalaen som er vanlig blandt afrikanske kvinner da de har en større hår kultur rundt dette. Jeg anbefaler deg heller å finne gode styling metoder for ditt naturlige hår og få en frisør til og gi deg en god teknisk klipp tilpasset ansiktsform og hårtype. Anonymkode: 83dfb...dd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #19 Del Skrevet 28. september 2024 Litt sånn her! Og mer trenger jeg ikke, ikke sant, typ 6 tape-extensions e.l. Så mange som viser vilt tykt hår i utgangspunktet på disse.. https://www.facebook.com/LissSalongenAs/videos/𝗘𝗫𝗧𝗘𝗡𝗦𝗜𝗢𝗡𝗦️-𝖥ø𝗋𝖻𝗂𝗅𝖽𝖾𝗋-𝗂-𝗄𝗈𝗆𝗆𝖾𝗇𝗍𝖺𝗋𝖿𝖾𝗅𝗍𝖾𝗍-sliter-du-med-tynt-hår-eller-ønsker-du-m/3114298665333036/ Anonymkode: 5cee2...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå