Gå til innhold

Dere som svarte i tråden om evnerike barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammelt var barnet da dere først begynte å se/mistenke at det var evnerikt?

Anonymkode: 989e4...1fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3-4

Anonymkode: fa700...2f6

• Liker 1
Skrevet

Jaja, merket at det var noe «annerledes» med barnet allerede som baby. Men at han var kvikk og frampå var i 3-4 års alderen.

han snakket jo sent, var nesten 3. var litt «rar» som baby. Sov ekstremt lite, veldig egen og spesielt lynne. Vek fra øyekontakt, og jeg tenkte spekter med en gang 😅 er ikke så sikker på at det er feil heller, men han er veldig høytfungerende og aldri falt utenfor sosialt, selv om han som sagt er litt sær type.

Anonymkode: fa700...2f6

• Liker 1
Skrevet

4, han skrev navnet sitt på helsekontrollen. Dette har dere øvd mye på sa helsesøster.  Jeg ante ikke at han kunne det. Første hint.

Når han var fem fikk vi spørsmål fra barnehagen om vi øvde mye matte hjemme. Da begynte jeg å lure på om barnet er mer evnerikt enn oss foreldre.

Enkelte ting virker det som han kan, uten at noen har brukt tid på å lære ham det.
Har lurt på, men ikke vært sikker på evnerik før han hadde gått noen år på skolen. 

Anonymkode: d5d9b...4cb

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

4, han skrev navnet sitt på helsekontrollen. Dette har dere øvd mye på sa helsesøster.  Jeg ante ikke at han kunne det. Første hint.

Når han var fem fikk vi spørsmål fra barnehagen om vi øvde mye matte hjemme. Da begynte jeg å lure på om barnet er mer evnerikt enn oss foreldre.

Enkelte ting virker det som han kan, uten at noen har brukt tid på å lære ham det.
Har lurt på, men ikke vært sikker på evnerik før han hadde gått noen år på skolen. 

Så han var ikke noe "annerledes" en andre barn med unntak at noen ting kunne han plutselig bare?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så han var ikke noe "annerledes" en andre barn med unntak at noen ting kunne han plutselig bare?

Omtrent sånn. Han har sin personlighet, sine sterke sider og sine svake sider. Som andre barn. 

Skrevet

Merket det litt tidlig med at han tok ting fort, som leker og puslespill - også veldig tidlig ute med språk. Så plutselig kunne han lese i fireårsalderen uten at noen hadde presset på..

Anonymkode: 39109...031

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...