AnonymBruker Skrevet 27. september #1 Del Skrevet 27. september Var nettopp på matbutikken, rett før var jeg på en annen og kjøpte noe jeg puttet i jakkelommen. Står å betaler de andre varene i butikk to og får stikkkontroll. Den ansatte ber da å se hva jeg har i lommen, jeg viser fram og da sier han du må betale for den. Jeg blir satt ut og sier jeg kjøpte den et annet sted og at dere har jo ikke varer fra Coop? (var på Rema nå). Blir veldig flau for dette skjer foran mange andre. Han sier «det er greit» men ikke noe mer. Det er jo han som ikke klarer å skille merkene hans egen butikk har! Anonymkode: bafea...3b3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymphadora Skrevet 27. september #2 Del Skrevet 27. september Skjønner at det var kjipt, men slik du beskriver det virker det jo ikke som det var en veldig stor sak heller? Du ble bedt om å betale for varen (ikke truet med anmeldelse osv.), hvor du da iretter setter den ansatte med at det er emv fra annen kjede, og den ansatte ga seg. De andre rundt vil vel også ha fått med seg detet, så det er vel den ansatte det er mest pinlig for og ikke deg. Burde sagt unnskyld, men det er dessverre alt for mange som ikke evner å gjøre. 17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #3 Del Skrevet 27. september Det blir bedre når du er ferdig med ungdomsskolen. Anonymkode: a8d68...e8e 11 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #4 Del Skrevet 27. september Du kunne jo bare ha gått innom kassen, vist frem varen og så gått og handlet? Det gjør jeg om jeg har med varer fra andre matbutikker, spesielt om det er så lite at det kan ligge i lommen. Anonymkode: a1572...d94 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #5 Del Skrevet 27. september Får de lov til å sjekke lommer osv under stikkontroller? Er det ikke slik at vi må gå ut av butikken eller noe for at de kan kreve dette (for du kan mene at du hadde tenkt å betale for den etterpå, du hadde jo ikke gått ut av butikken) Anonymkode: 76c77...b48 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #6 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du kunne jo bare ha gått innom kassen, vist frem varen og så gått og handlet? Det gjør jeg om jeg har med varer fra andre matbutikker, spesielt om det er så lite at det kan ligge i lommen. Anonymkode: a1572...d94 Ikke sikkert det er samme person som har oversikten over alle kassene, så det kunne blitt to 'flaue' situasjoner istedenfor en. Når det er sagt så er det jo personen som tok stikk-kontrollen som bør være flau da, så ingenting å tenke på. Anonymkode: 5cef8...7e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-.Anonym.- Skrevet 2. oktober #7 Del Skrevet 2. oktober Så ubehagelig det må ha vært for deg, men mest sannsynlig så prøvde mannen som skulle passe på bare å gjøre jobben sin. Og, det var sikkert like flaut for han som for deg!! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #8 Del Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (På 27.9.2024 den 23.12): Får de lov til å sjekke lommer osv under stikkontroller? Er det ikke slik at vi må gå ut av butikken eller noe for at de kan kreve dette (for du kan mene at du hadde tenkt å betale for den etterpå, du hadde jo ikke gått ut av butikken) Anonymkode: 76c77...b48 Tror ikke butikksansatte har lov til å ransake folk, nei. Men det er lov å be folk vise frem det de har i lommen. Vil tro de må tilkalle politiet dersom de har på overvåkingsvideo at man har tatt noe (som Moxnes). Tror ikke de kan tvinge folk fysisk til å bli igjen og vente på politiet heller? Det er bare politiet som har lov til å bruke fysisk makt i Norge. Anonymkode: 9ecf3...6c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #9 Del Skrevet 2. oktober Jeg reagerer på å bli kontrollert FØR jeg har betalt i automatisk kasse. De beskylder kundene sine for tyveri før det er betalt eller stjålet noe som helst. I bemannet kasse blir man da ikke sjekket imens man står i kø. Jeg bruker bemannet kasse hver gang det er mulig pga dette. Mannen som tok deg burde ha beklaget og sagt at han gjorde en feil. Anonymkode: 1b998...fa3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #10 Del Skrevet 3. oktober Butikkansatte skal ikke kontrollere lommene dine uten ditt samtykke. De kan kontakte politiet om de har mistanke om tyveri, slik at politiet sjekker vesker, sekker, lommer, osv. Et tips til deg, er at du tar vare på kvitteringer når du skal innom ulike butikker. Da har du kvitteringen klar på det du har kjøpt andre steder, og det er ikke noe rom for tvil. Anonymkode: 03e0d...76f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 3. oktober #11 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (På 27.9.2024 den 19.34): Var nettopp på matbutikken, rett før var jeg på en annen og kjøpte noe jeg puttet i jakkelommen. Står å betaler de andre varene i butikk to og får stikkkontroll. Den ansatte ber da å se hva jeg har i lommen, jeg viser fram og da sier han du må betale for den. Jeg blir satt ut og sier jeg kjøpte den et annet sted og at dere har jo ikke varer fra Coop? (var på Rema nå). Blir veldig flau for dette skjer foran mange andre. Han sier «det er greit» men ikke noe mer. Det er jo han som ikke klarer å skille merkene hans egen butikk har! Anonymkode: bafea...3b3 Skjønner godt at du ble flau, han har sikkert fått litt sløv opplæring. Mange butikkansatte kan ikke jus, men når de ser noen ha noe i lommen misstenkte han nasking. Han burde beklaget seg høyt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppiluppi84 Skrevet 3. oktober #12 Del Skrevet 3. oktober Han må ha sett deg putte varen i lommen for å be deg om dette. Hadde klaget til butikksjefen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #13 Del Skrevet 3. oktober "Unnskyld heter det da!" Sier jeg om jeg føler det er på sin plass! Anonymkode: db187...dba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #14 Del Skrevet 10. oktober Er overhode ikke vanlig å be kunden vise frem hva de har i lommene under en slik kontroll. Jeg har jobbet i Coop og ved mistanke om tyveri kontakter man vekter også skal de (forhåpentligvis) ta seg av det på en ordentlig måte. Hadde dette vært meg som var så uheldig å beskylde deg for å stjele noe vi ikke en gang hadde, da hadde jeg beklaget meg skikkelig til deg og vært mer forsiktig neste gang. Fordi å bli beskyldt for å stjele er både flaut og ubehagelig, selv om en ikke har gjort det Anonymkode: 159d0...9de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 10. oktober #15 Del Skrevet 10. oktober Det er en grunn til at en skal ta vare på kvitteringer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #16 Del Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (På 3.10.2024 den 3.08): Butikkansatte skal ikke kontrollere lommene dine uten ditt samtykke. De kan kontakte politiet om de har mistanke om tyveri, slik at politiet sjekker vesker, sekker, lommer, osv. Et tips til deg, er at du tar vare på kvitteringer når du skal innom ulike butikker. Da har du kvitteringen klar på det du har kjøpt andre steder, og det er ikke noe rom for tvil. Anonymkode: 03e0d...76f Helt unødvendig. Det er ikke ts sin jobb å bevise sin uskyld. Det er butikken som må bevise at hun har stjålet. Anonymkode: 0bafb...d13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #17 Del Skrevet 10. oktober Honey Dew skrev (33 minutter siden): Det er en grunn til at en skal ta vare på kvitteringer. I dette tilfellet unødvendig, siden det var en vare butikken ikke hadde. Anonymkode: a7512...927 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #18 Del Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I dette tilfellet unødvendig, siden det var en vare butikken ikke hadde. Anonymkode: a7512...927 Det er allikevel lurt å ta vare på den. Anonymkode: c84e1...4cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #19 Del Skrevet 10. oktober Du kan fint sende en profesjonell e-post til sjefen i butikken og fortelle at dette var ekstremt ubehagelig for deg, og at du sier fra slik at andre kunder skal slippe det samme. Da får nok pjotten høre det, og kanskje de strammer inn på opplæringa. Anonymkode: 93236...61c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #20 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (6 timer siden): Helt unødvendig. Det er ikke ts sin jobb å bevise sin uskyld. Det er butikken som må bevise at hun har stjålet. Anonymkode: 0bafb...d13 Nei, det er ikke unødvendig. Kunden sparer seg for enormt mye ubehagelighet ved å kunne vise til at varen er kjøpt og betalt i en annen butikk. Hun rydder all tvil av veien. I en del tilfeller står det også andre kunder/tilskuere rundt, og da trenger ikke kunden starte argumentasjon om at butikken må bevise at hun har stjålet, kvitteringen viser umiddelbart at hun har rett. Anonymkode: 03e0d...76f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå