AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #1 Skrevet 27. september 2024 Er det noen regler på hvor ofte man kan få besøk i fengsel, som ikke er familie? Hvor lenge er besøkstiden per besøk? Får man være alene sammen i et rom uten tilsyn? Eksen min skal sone i 6 mnd. Familien har brutt kontakten med han og besøkene han får blir sannsynligvis bare av meg og noen få andre venner. Anonymkode: fae3e...987
Belima Skrevet 27. september 2024 #2 Skrevet 27. september 2024 https://www.kriminalomsorgen.no/besoek-telefoni-og-post.518709.no.html
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #3 Skrevet 27. september 2024 Belima skrev (5 minutter siden): https://www.kriminalomsorgen.no/besoek-telefoni-og-post.518709.no.html Har allerede vært inne og lest der. Så ikke at det sto noe om hyppighet eller varighet på besøkene? Men mulig jeg ikke leste det godt nok. Anonymkode: fae3e...987 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #4 Skrevet 27. september 2024 Det dtår der inne, du må bare klikke deg videre til riktig fengsel. Hvis du sier hvilket kan jeg hjelpe deg og linke direkte. Anonymkode: b4bef...78c 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #5 Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det dtår der inne, du må bare klikke deg videre til riktig fengsel. Hvis du sier hvilket kan jeg hjelpe deg og linke direkte. Anonymkode: b4bef...78c Takk. Fant ut av det nå. 1 time, 1 gang per uke. Det var ikke mye 😕 pluss 20 min telefontid. Anonymkode: fae3e...987 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #6 Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Takk. Fant ut av det nå. 1 time, 1 gang per uke. Det var ikke mye 😕 pluss 20 min telefontid. Anonymkode: fae3e...987 Skjønner at det virker lite for deg, men fengsel skal være en innskrenking av frihet for den insatte. Anonymkode: b4bef...78c 10 17
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #7 Skrevet 27. september 2024 Han får da mer enn nok sosialisering med de andre kriminelle innsatte. Med mindre du har barn med han, hvorfor skal du inn i et fengsel og besøke en EKS som attpåtil er kriminell? At han får innskrenket frihet er noe han selv burde tenkt på før han utførte visse handlinger. Anonymkode: 95306...34e 15 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #8 Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Takk. Fant ut av det nå. 1 time, 1 gang per uke. Det var ikke mye 😕 pluss 20 min telefontid. Anonymkode: fae3e...987 Sånn er livet når man bryter loven. Anonymkode: 5415b...cbb 13 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #9 Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Han får da mer enn nok sosialisering med de andre kriminelle innsatte. Med mindre du har barn med han, hvorfor skal du inn i et fengsel og besøke en EKS som attpåtil er kriminell? At han får innskrenket frihet er noe han selv burde tenkt på før han utførte visse handlinger. Anonymkode: 95306...34e Alle kan gjøre feil her i livet og det er aldri for sent å forandre seg. Han angrer veldig på det han har gjort og ønsker å endre seg. Hadde ikke hatt kontakt med han i dag dersom det ikke var tilfellet. Er bekymret for hvordan soningen vil påvirke han, spesielt når han kun får ha 1 time besøk i uken. Flere måneder sammen med krimielle kan ha motsatt effekt enn ønsket. Anonymkode: fae3e...987 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #10 Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Alle kan gjøre feil her i livet og det er aldri for sent å forandre seg. Han angrer veldig på det han har gjort og ønsker å endre seg. Hadde ikke hatt kontakt med han i dag dersom det ikke var tilfellet. Er bekymret for hvordan soningen vil påvirke han, spesielt når han kun får ha 1 time besøk i uken. Flere måneder sammen med krimielle kan ha motsatt effekt enn ønsket. Anonymkode: fae3e...987 Hvis han blir påvirket av kriminelle etter 6 måneder så sier vel det sitt Tenk fengselsbetjenter som jobber med disse daglig i 40år. Høres ut som en manipulerende dyssosial fyr du holder på med, umodent/barnslig sinn i voksen kropp Anonymkode: a2048...208 7 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #11 Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er det noen regler på hvor ofte man kan få besøk i fengsel, som ikke er familie? Hvor lenge er besøkstiden per besøk? Får man være alene sammen i et rom uten tilsyn? Eksen min skal sone i 6 mnd. Familien har brutt kontakten med han og besøkene han får blir sannsynligvis bare av meg og noen få andre venner. Anonymkode: fae3e...987 Hvorfor besøke en eks? Hvorfor besøke noen i fengsel overhodet? De fortjener det ikke. Jeg har sagt til flere jeg kjenner at havner du i fengsel noen gang, så ikke forvent noe besøk av meg. Har også sagt det til min eks da barna var små, jeg hadde ikke tatt med barna i fengsel for å hilse på far. Forholdet hadde rett og slett vært over så fort jeg hadde fått høre hva han hadde gjort. Anonymkode: 90504...073 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #12 Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Han angrer veldig på det han har gjort og ønsker å endre seg. Det sier de alle når de må ta konsekvensen av handlingene sine. Anonymkode: 4e53d...468 11 1
LøkkaLine Skrevet 28. september 2024 #13 Skrevet 28. september 2024 Tegn til deg som du MÅ ta på alvor: FAMILIEN hans har kutta kontakt med han. De som har gitt liv til han. Ingen kommer i fengsel i 6mnd uten å ha gjort noe som tyder på ekstremt lav impulskontroll, intelligens og empati. Hold. Deg. Unna. 11 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #14 Skrevet 28. september 2024 Jeg besøkte en kompis i fengsel ukentlig. Han satt på en ganske åpen avdeling eller hva det kalles, så jeg fikk være der tre timer av gangen, og vi kunne sitte på rommet hans å se film eller lage mat på kjøkkenet eller ut å gå tur. Anonymkode: 1fea0...0a5 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #15 Skrevet 28. september 2024 LøkkaLine skrev (11 timer siden): Tegn til deg som du MÅ ta på alvor: FAMILIEN hans har kutta kontakt med han. De som har gitt liv til han. Ingen kommer i fengsel i 6mnd uten å ha gjort noe som tyder på ekstremt lav impulskontroll, intelligens og empati. Hold. Deg. Unna. Jeg kjenner han bedre enn deg. Hvordan tror det hadde gått med han dersom alle hadde tatt avstand fra han? Det er flere grunner til livet hans er blitt som det er blitt. Familien hans er ikke feilfri de heller. Det viktigste er at han har et genuint ønske om å bedre seg og få kontroll på det han strever med. Anonymkode: fae3e...987 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #16 Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg besøkte en kompis i fengsel ukentlig. Han satt på en ganske åpen avdeling eller hva det kalles, så jeg fikk være der tre timer av gangen, og vi kunne sitte på rommet hans å se film eller lage mat på kjøkkenet eller ut å gå tur. Anonymkode: 1fea0...0a5 Bra det er sånn enkelte steder. Det er dessverre ikke sånn for de som skal sone i fengsel med høy sikkerhet. Er dessverre bare 1 time, 1 gang i uken der han skal sone. Anonymkode: fae3e...987 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #17 Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Bra det er sånn enkelte steder. Det er dessverre ikke sånn for de som skal sone i fengsel med høy sikkerhet. Er dessverre bare 1 time, 1 gang i uken der han skal sone. Anonymkode: fae3e...987 Så da er det bare en time i uken, uansett av hvem? Eller har nær familie flere ganger / timer? Og hvis han da må velge, og han velger deg, er det da fordi du er den letteste å manipulere og få sympati fra…….? 🤔🙄🤷♀️ Anonymkode: a168c...09b 4 1
LøkkaLine Skrevet 28. september 2024 #18 Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg kjenner han bedre enn deg. Hvordan tror det hadde gått med han dersom alle hadde tatt avstand fra han? Det er flere grunner til livet hans er blitt som det er blitt. Familien hans er ikke feilfri de heller. Det viktigste er at han har et genuint ønske om å bedre seg og få kontroll på det han strever med. Anonymkode: fae3e...987 Har også vært med en fyr som var skikkelig elendig for meg før, og har bare én ting å si; Det er ikke ditt ansvar - HAN er IKKE ditt ansvar. 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #19 Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Så da er det bare en time i uken, uansett av hvem? Eller har nær familie flere ganger / timer? Og hvis han da må velge, og han velger deg, er det da fordi du er den letteste å manipulere og få sympati fra…….? 🤔🙄🤷♀️ Anonymkode: a168c...09b Er som regel besøk av egne barn som gir rett til lenger besøkstid dersom jeg har forstått det riktig. Hyppigheten og varigheten på besøkene varierer fra fengsel til fengsel har jeg inntrykk av. Jeg ba ikke om dine meninger rundt meg. De kan du holde for deg selv. Anonymkode: fae3e...987 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #20 Skrevet 28. september 2024 Det skal som sagt være straff med innskrenking i frihet og sosialisering med livet utenfor. Besøkte selv en kompis i fengsel jevnlig, alle som ender i fengsel er ikke folk man skal holde seg unna. Vi har mange nok eksempler gjennom tiår på folk som har blitt feilaktig dømt og sonet straff. Og vi har mange nok i frihet i samfunnet som aldri blir tatt, aldri soner og de er virkelig drittsekker ut av en annen verden. Uten at de noen gang må sone en dag for alt det straffbare og jævlige de har gjort. Anonymkode: a5fcd...813 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå