AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #21 Del Skrevet 4. november 2024 Einus skrev (På 2.10.2024 den 8.20): Hvorfor har du ventet så lenge? En kamerat som bor på gård, har en datter på 8-9 år og hun kjører rundt med en liten Corolla som moren hadde da hun giftet seg med faren. Jo tidligere man lærer jo bedre og sikker blir man som sjåfør. Det er ulovlig og finnes ikke greit på noen som helst måte! og å ta lappen i slutten av tjue-årene er jo ikke spesielt sent! Ikke alle får det dekket av sine foreldre i det de fyller atten år… Anonymkode: 62296...9ac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #22 Del Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (På 29.10.2024 den 12.53): Hvordan hjalp dette svaret TS egentlig? Jeg er også voksen og kjører nå. Er virkelig null interessert i bil, men har kjøpt og betalt en pakke på over 20k så nå MÅ jeg fullføre det iallefall. Når skal du ta teorien TS? Jeg håper å ha den i boks før jul. Anonymkode: 665dc...48b He He,du er en slik ja. Regner med at du klager på alt fra rust og utgifter på bil. Jeg har da da selv kjørt bil siden jeg var 8.snekret og malt hus og låve siden jeg var 2-3år gammel,vedlikeholder huset mitt selv om jeg har null interesse for hus. Blir da med på fotballkamp,selv om jeg har 0 interesse for det. Drikker øl og vin for å være "sosial" selv om jeg rett og slett kan spy bare av tanken. Bil kan bli dyrt for enkelte,det å være en god og aktpågivede sjåfør er faktisk i grunn en gave mange ikke har fått tildelt..... Anonymkode: bd3bf...7f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #23 Del Skrevet 7. november 2024 Jeg er 18 og skal ta lappen denne våren. Personlig regner jeg med glattkjøring, langkjøring og ca 3 kjøretimer før oppkjøring. Skal ta teorien nå i vinter, tror alt i alt det lander på ca 17.000,-. Og for dere gamle som gnåler om "obligatorisk opplæring" så er det ingen på skolen min som har tatt alle de 10 timene eller hva enn det tullete tallet på oblig. kjøretimer er. Ingen har brydd seg med å kaste bort 10-15.000,-, og kjørelærerne våre bryr seg ikke. Kjørelærerene vil bare tjene penger. De vet at unge som oss stikker til en bedre en hvis de begynner å klage på at vi mangler kjøretimer etc, mens eldre mer usikre førere skrur opp krana og lar pengene flyte i flere år, selv om de ikke blir noe bedre engang 🫣 Anonymkode: 26478...e02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #24 Del Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er 18 og skal ta lappen denne våren. Personlig regner jeg med glattkjøring, langkjøring og ca 3 kjøretimer før oppkjøring. Skal ta teorien nå i vinter, tror alt i alt det lander på ca 17.000,-. Og for dere gamle som gnåler om "obligatorisk opplæring" så er det ingen på skolen min som har tatt alle de 10 timene eller hva enn det tullete tallet på oblig. kjøretimer er. Ingen har brydd seg med å kaste bort 10-15.000,-, og kjørelærerne våre bryr seg ikke. Kjørelærerene vil bare tjene penger. De vet at unge som oss stikker til en bedre en hvis de begynner å klage på at vi mangler kjøretimer etc, mens eldre mer usikre førere skrur opp krana og lar pengene flyte i flere år, selv om de ikke blir noe bedre engang 🫣 Anonymkode: 26478...e02 Hva surrer du med? De timene skal registreres, du kan se dette på statens vegvesen sine sider. De lar dere ikke slippe lett unna for at dere skal like skolen. De bryter ikke loven for deg. Anonymkode: 5ec47...fdd 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #25 Del Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er 18 og skal ta lappen denne våren. Personlig regner jeg med glattkjøring, langkjøring og ca 3 kjøretimer før oppkjøring. Skal ta teorien nå i vinter, tror alt i alt det lander på ca 17.000,-. Og for dere gamle som gnåler om "obligatorisk opplæring" så er det ingen på skolen min som har tatt alle de 10 timene eller hva enn det tullete tallet på oblig. kjøretimer er. Troll. Du kommer ikke videre til oppkjøringen uten å ta obligatoriske timer som trinnvurdering 2, trinnvurdering 3 osv. Det er obl. timer du MÅ ta - som blir registrert inne på Statens Vegvesen. Uten at disse er tatt, så kommer du ikke videre til oppkjøring. Noen lyver for deg hvis de sier de ikke har tatt disse timene. Dette må du gjennom enten du tror det eller ei: https://www.vegvesen.no/forerkort/ta-forerkort/veien-til-forerkortet/personbil-b/ Anonymkode: c8a91...9eb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #26 Del Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Troll. Du kommer ikke videre til oppkjøringen uten å ta obligatoriske timer som trinnvurdering 2, trinnvurdering 3 osv. Det er obl. timer du MÅ ta - som blir registrert inne på Statens Vegvesen. Uten at disse er tatt, så kommer du ikke videre til oppkjøring. Noen lyver for deg hvis de sier de ikke har tatt disse timene. Dette må du gjennom enten du tror det eller ei: https://www.vegvesen.no/forerkort/ta-forerkort/veien-til-forerkortet/personbil-b/ Anonymkode: c8a91...9eb AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva surrer du med? De timene skal registreres, du kan se dette på statens vegvesen sine sider. De lar dere ikke slippe lett unna for at dere skal like skolen. De bryter ikke loven for deg. Anonymkode: 5ec47...fdd Og hvem registrerer timene? Kjørelærer. Kjørelærerne vil som sagt ha betalt. Hvis de gjør seg gnien stikker vi til en som er villig til å pynte på detaljene. Det går ikke an å sjekkes at vi faktisk ikke har tatt de timene uansett. Og jeg er absolutt ikke troll nei. Du er helt ute å kjører (😜) hvis du tror at folk ikke slipper unna med mye rart på veien til lappen. Å skulke noen obligatoriske timer er langt fra det vanskeligste å finne på. Det lønner seg for en ungdomsøkonomi også. Anonymkode: 26478...e02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #27 Del Skrevet 7. november 2024 Tobarnsmora fra tidligere i tråden her! Fikk mange hode svar på hvordan dere har klart å holde motivasjonen oppe. Så etter en "nedetid" på 4 mnd tar jeg opp kjøringa igjen. Kanskje har jeg glemt alt og angrer bittert på pausen (har riktignok først et barn), eller kanskje er hodet litt klarnet og skuldrene senket? Wish me luck! Anonymkode: 09fb9...296 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #28 Del Skrevet 7. november 2024 *FØDT er barn Anonymkode: 09fb9...296 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #29 Del Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): He He,du er en slik ja. Regner med at du klager på alt fra rust og utgifter på bil. Jeg har da da selv kjørt bil siden jeg var 8.snekret og malt hus og låve siden jeg var 2-3år gammel,vedlikeholder huset mitt selv om jeg har null interesse for hus. Blir da med på fotballkamp,selv om jeg har 0 interesse for det. Drikker øl og vin for å være "sosial" selv om jeg rett og slett kan spy bare av tanken. Bil kan bli dyrt for enkelte,det å være en god og aktpågivede sjåfør er faktisk i grunn en gave mange ikke har fått tildelt..... Anonymkode: bd3bf...7f2 Drikke øl og vin for å være «sosial» når du ikke liker det er helt latterlig! Du kan da være like sosial selv om du drikker vann, cola, kaffe, te, cider, rusbrus eller hva som helst annet! Anonymkode: 51da0...fb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #30 Del Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Drikke øl og vin for å være «sosial» når du ikke liker det er helt latterlig! Du kan da være like sosial selv om du drikker vann, cola, kaffe, te, cider, rusbrus eller hva som helst annet! Anonymkode: 51da0...fb8 Er lov å nippe og grøsse litt mens man svelger ned med vann for siden å løpe på do. "Nei takk. Det var godt,men nå er det nok" 🤣. Synes alt du nevner egentlig ikke er noe godt, men melk og cola er godt sammen med mat i følge meg. Drikker melk eller vann til både ribbe og lutefisk,så rar er jeg. Anonymkode: bd3bf...7f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #31 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (På 7.11.2024 den 22.23): Og hvem registrerer timene? Kjørelærer. Kjørelærerne vil som sagt ha betalt. Hvis de gjør seg gnien stikker vi til en som er villig til å pynte på detaljene. Det går ikke an å sjekkes at vi faktisk ikke har tatt de timene uansett. Og jeg er absolutt ikke troll nei. Du er helt ute å kjører (😜) hvis du tror at folk ikke slipper unna med mye rart på veien til lappen. Å skulke noen obligatoriske timer er langt fra det vanskeligste å finne på. Det lønner seg for en ungdomsøkonomi også. Anonymkode: 26478...e02 Du håper del det, du 😄 Anonymkode: 5ec47...fdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Terry2 Skrevet 10. november 2024 #32 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (På 7.11.2024 den 22.46): Tobarnsmora fra tidligere i tråden her! Fikk mange hode svar på hvordan dere har klart å holde motivasjonen oppe. Så etter en "nedetid" på 4 mnd tar jeg opp kjøringa igjen. Kanskje har jeg glemt alt og angrer bittert på pausen (har riktignok først et barn), eller kanskje er hodet litt klarnet og skuldrene senket? Wish me luck! Anonymkode: 09fb9...296 Lykke til!! Nå er det nok stor forskjell på å ta førerkortet i en stor by som Oslo kontra å ta det langt ut på landet, altså å kjøre rundt i en småby eller i et tettsted. I Oslo er det trikk og voldsomt mer trafikk enn f.eks. på Kongsvinger eller i Førde. Men det er ikke vanskelig å ta førerkortet altså! Man må bevege blikket, sjekke speil og være litt på allerten, ta det rolig og vise at man har kontroll over bilen. Bremse ned litt om man ser barn langs veien etc. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #33 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (På 7.11.2024 den 22.23): Og hvem registrerer timene? Kjørelærer. Kjørelærerne vil som sagt ha betalt. Hvis de gjør seg gnien stikker vi til en som er villig til å pynte på detaljene. Det går ikke an å sjekkes at vi faktisk ikke har tatt de timene uansett. Og jeg er absolutt ikke troll nei. Du er helt ute å kjører (😜) hvis du tror at folk ikke slipper unna med mye rart på veien til lappen. Å skulke noen obligatoriske timer er langt fra det vanskeligste å finne på. Det lønner seg for en ungdomsøkonomi også. Anonymkode: 26478...e02 Selvfølgelig vil de ha betalt. Det er jobben dems. Tror du de ønsker å leve på luft, for å gi deg gratis kjøretimer? Har du denne holdningen til alle i arbeidslivet? Har du planer om å jobbe gratis? Det er skummelt å tenke på at jeg kan treffe slike umodne ungdommer på veien. Håper de setter opp aldersgrensen. Anonymkode: 48161...285 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #34 Del Skrevet 12. november 2024 Hopper inn i denne tråden her. Er akkurat ferdig med alt det obligatoriske, oppkjøring neste uke. K34 Anonymkode: 56c76...645 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #35 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hopper inn i denne tråden her. Er akkurat ferdig med alt det obligatoriske, oppkjøring neste uke. K34 Anonymkode: 56c76...645 Lykke til! ❤️😃 Anonymkode: 48161...285 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #36 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 12.36): Hopper inn i denne tråden her. Er akkurat ferdig med alt det obligatoriske, oppkjøring neste uke. K34 Anonymkode: 56c76...645 Lykke til! Hvor lang tid brukte du? Anonymkode: 665dc...48b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #37 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Lykke til! ❤️😃 Anonymkode: 48161...285 Tusen takk ❤️ AnonymBruker skrev (5 timer siden): Lykke til! Hvor lang tid brukte du? Anonymkode: 665dc...48b Tusen takk ❤️ Meldte meg inn og begynte på kjøreskole i sommer, men pga jobb og planlagt ferie på meg ble det bare et par kjøretimer og trinnvurdering før jeg starta opp for fullt i september. Men i september kom alle kurs på løpende bånd, så det har vært noen intense, men veldig lærerike uker. Anonymkode: 56c76...645 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #38 Del Skrevet 14. november 2024 Jeg er ferdig med trinnvurdering 2 idag. Er så stolt av meg selv! Men jeg tør ikke øvelseskjøre. Bor i by og det er endel kryss og rundkjøringer og jeg er ikke trygg på egne vurderinger enda. Hvordan gjør dere det med øvelseskjøringen? Hvor kjører dere? Anonymkode: 665dc...48b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #39 Del Skrevet 14. november 2024 Jeg begynte med førerkortopplæringen i januar, og hadde flere kjøretimer gjennom vinteren og våren, men følte aldri jeg kom noen vei. Kom meg aldri til trinnvurdering, følte en periode at kjøretimene besto av det samme igjen og igjen uten at jeg lærte noe nytt, og ut på sommeren mistet jeg helt motivasjonen. Gått lang tid siden sist jeg kjørte og har lyst til å fortsette, men vet ikke hvordan jeg selv skal motivere meg. Har veldig liten interesse for bilkjøring, men alle rundt meg har sagt at førerkort er så praktisk, så føler nesten jeg har gjort det her for de rundt meg sin skyld 🙃 Anonymkode: 74eb4...0b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #40 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg begynte med førerkortopplæringen i januar, og hadde flere kjøretimer gjennom vinteren og våren, men følte aldri jeg kom noen vei. Kom meg aldri til trinnvurdering, følte en periode at kjøretimene besto av det samme igjen og igjen uten at jeg lærte noe nytt, og ut på sommeren mistet jeg helt motivasjonen. Gått lang tid siden sist jeg kjørte og har lyst til å fortsette, men vet ikke hvordan jeg selv skal motivere meg. Har veldig liten interesse for bilkjøring, men alle rundt meg har sagt at førerkort er så praktisk, så føler nesten jeg har gjort det her for de rundt meg sin skyld 🙃 Anonymkode: 74eb4...0b6 Har du barn? For min del er det barn på småtrinnet som gjør at jeg MÅ kjøre opp. De skal på fritidsaktiviteter hit og dit og det er ikke så kjekt å sykle i snøstorm om vinteren. Spurte du kjørerlæreren om trinnvurdering? Her fikk jeg det ut av boksen etter 6 kjøretimer. Anonymkode: 665dc...48b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå