AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #1 Skrevet 27. september 2024 Jeg har (idiotisk) stolt blindt på trekkene som settes opp fordi jeg har alltid fått tilbake på skatten. Fikk derimot en enorm skattesmell i fjor. Mente jeg hadde endrer prosenttrekket i år også (flere jobber) men det står på 31%. Jeg prøver å få økonomien og livet mitt sammen etter en lang depresjon, men det er et arbeid i prosess. Jeg jobber mye men jeg stoler ikke på meg selv når det kommer til matte og utregninger. All hjelp og forklaringer mottas med stor takk. Så langt står det på Skatteetaten: Trekk 31% Lønn og trygd utbetalt til nå før skattetrekk: 521 200 Skattetrekk fra lønn, trygd og pensjon betalt til nå: 136 800 Totalt beregnet skatt: 181 300 Kommer jeg til å få en enorm skattesmell? Bør jeg sette opp prosenttrekket til 34 eller mer? Anonymkode: f39a8...f34
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #2 Skrevet 27. september 2024 Det er veldig enkelt å bruke skattekalkulatorer som ligger på nettet. Vi vet ingenting om din økonomi, om du har gjeld eller formue. Du skriver at total beregnet skatt er 181 300 og da er det beregnet etter hva skatteetaten tror du vil tjene, men stemmer det beløpet med hva du faktisk vil tjene? Tjener du mer når du har flere jobber, så får du naturligvis baksmell. Anonymkode: 0db2f...1d9
Hateridioter Skrevet 27. september 2024 #3 Skrevet 27. september 2024 Du har blitt trukket 136 800,- i forskuddstrekk hittil i år dvs. 17 100,- i skattetrekk hver mnd. Med samme skattetrekk resten av året blir du trukket 42 750,- resten av året. Til sammen 179 550,-. Bruk skatteetatens skattekalkulator og se om du får et høyere skattebeløp - da ligger du an til skattesmell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå