Gå til innhold

Hvorfor ikke hilse på kollegaer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg  jobber i liten arbeidsplass men de fleste kjenner hverandre. For ikke så lenge siddn startet det en ny kollega på jobben vår.  Jeg hilser på vedkommende men h*n hilser aldri tilbake. F.eks ofte tar vi heisen sammen ned til hovedinngang og jeg hilser med en gang h*n er i heisen. Syns det er veldig rart, å hilse men å ikke bli hilst tilbake. Hva tenker dere?

Anonymkode: 4e05a...aa9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er rart. 
jeg hadde bare fortsatt å hilse jeg. Om ikke annet for å fremstå som en mer oppdratt person enn vedkommende med bedre folkeskikk 😅 

Anonymkode: 96f98...6b5

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg vet ikke hva som er verst jeg ; en som ikke hilser eller en som har fått beskjed av sjefen om å hilse på alle og er så overdrevent lystig og fake at jeg spyr! Jeg opplever begge to og tror jeg foretrekker den første versjonen om jeg må velge. 

Anonymkode: fea88...3d5

Skrevet (endret)

Noen mennesker er sure, sære, asosiale, uhøflige, uoppmerksomme, trøtte, har sosial angst eller andre grunner til å ikke reagere helt etter forventninger og normal folkeskikk. Joda, det naturlige er å svare når noen hilser, men samtidig er det ikke så mye å bruke energi på. Jeg har hatt sånne kolleger, jeg tenkte bare Jaja, deg om det og sluttet å hilse.

Endret av Daria
  • Liker 1
Skrevet

Jeg hadde hilst enda mer tydelig om den personen aldri hilser tilbake. Vedkommende mangler sosial intelligens, oppdragelse, og/ eller har en diagnose.

Anonymkode: ccc77...e03

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Like rart er det å ikkje få tilbakemeldinger fra kolegaer på jobben eller andre samanhenger når ein "seier god morgen " men virker som ein snakker til døve ører.

Den sosiale intelligensen er tydelegvis blitt svekka hos mange etterhverrt, og årsaken er den økende digitaliseringen  samfiunnet.  Eit økende antall personer e blitt sykeleg  mobil -avhengi.

Anonymkode: 27874...e66

Skrevet

Et lite «hei» kan en faktisk koste på seg.

Anonymkode: e6aa8...bf0

Skrevet

Vi har en slik på jobben. Jeg spurte en annen om han også opplevde ham slik. Fikk til svar at han egentlig er hyggelig, men går i sin egen verden og enser ikke så mye av det som skjer rundt seg. Dette er en professortype. Men - hvis du først får ham i tale, så slutter han ikke å mase. Likevel ser han rett igjennom deg neste gang vi møtes. 

Anonymkode: b746a...b89

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Et lite «hei» kan en faktisk koste på seg.

Anonymkode: e6aa8...bf0

Kan skade stemmebåndet ! 

Jobbet tidligere i servicebransjen, og der ble samtlige ansatta sendt på smilkurs, og dei fleste var veldi skeptiske til det å liksom gå rundt på arbeidsplassen å smile hele dagen.-Kurset skulle imidlertid vise seg å handle om noe helt alt ennet en å gå rundt på arbeidsplassen å  smile. Eit ordtak seier "ein  kan ikkje lære andre å kjenne før ein har lærd seg selv å kjenne" 

Det er bli sett, og verdisett er ein viktig del av mennesket sitt eksistens grunnlag. Noen er alltid postive, og er gledespredere medan andre er gledesdrepere og har en negativ  holdning til det aller meste, De  føler behov for å alltid  måtte  kritisere, og klage over det meste.  

Anonymkode: 27874...e66

Skrevet

Hadde ignorert vedkommende. 

Anonymkode: 4dc31...190

Skrevet

Selv jeg med sosialangst og problmer med stemmebåndet hilser🧐Evt nikker. Er oppdratt til å utvise et minimum av normal folkeskikk. Det betyr bare at “jeg ser deg”. Jeg innbyr ikke til videre prat.

Anonymkode: f9791...662

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...