Gå til innhold

Kontakt med venner av motsatt kjønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har alltid hatt venner av begge kjønn, og dette har aldri vært et problem. Han treffer både venner og venninner innimellom, til feks kaffe eller tur. Jeg har selv en vennegjeng fra «gamledager» med gutter og jenter, men som voksen har jeg primært kontakt med jentene og guttenes koner.

For rundt åtte år siden ble vi kjent med en dame som hadde barn på samme fritidsaktivitet som vårt barn, og vi begynte å henge en del med henne og mannen. Damen og min mann vokste opp samme sted, men var aldri venner som unge. Det var likevel denne felles historien som var grunnlaget for kontakten innledningsvis. For noen år siden ble hun og mannen skilt. Det gikk fra et vennepar, til at hun var venninne med min mann. Fremdeles uproblematisk, de har aldri hatt en flørtende tone, og jeg har ingen mistanker om at han er interessert i henne som mer enn en venninne. Jeg har imidlertid bemerket til han at det noen ganger kan framstå «merkelig» overfor andre når hun er med på ting, som jobbarrangement, og ikke jeg. Vi har en del felles bekjente gjennom barna. Hun har da «barnefri», mens jeg er hjemme med våre barn.

Tidligere i år hadde mannen det vi kan kalle upassende kontakt med en annen dame (ikke en venninne). Ikke fysisk utroskap, og vi jobber med dette tillitsbruddet nå. Jeg ser da, fordi ting er mer gjennomsiktige, at han ringer denne venninnen ca daglig, og gjerne flere ganger daglig, og jeg kjenner plutselig på utrygghet. Ikke fordi jeg tror han er eller vil være utro, men fordi han tydeligvis deler noe viktig med henne, som jeg kjenner er i overkant i den situasjonen vi er i. Jeg synes plutselig ikke det er greit at han har et så enormt behov for så tett kontakt med en annen dame. Mannen mener han må få ha de vennene han vil, og ha så mye kontakt han vil. Jeg er i utgangspunktet enig, men… 

Så utgangspunktet mitt er at venner av begge kjønn er helt ok, men hvor mye og tett kontakt er greit før det blir for mye?

Anonymkode: f36ea...b16

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet ikke jeg hva dette tillitsbruddet gikk ut på men er selv kvinne som holder kontakt med flere kamerater og grunnet jobb kommer jeg naturlig i kontakt med flere menn enn kvinner.

Jeg ser ikke på dette som et problem og ville ikke droppet vennskap grunnet sjalu/utrygg partner. Men min partner har heller ingen grunn til å ikke stole på meg. Jeg er veldig opptatt av ærlighet og kunne ikke levd i et forhold hvor min partner har gitt meg grunn til å ikke stole på han. Grunnen til dette er at jeg ikke liker måten jeg blir på i forhold til partner når jeg ikke stoler på vedkommende. Det er såpass ødeleggende for meg å ikke kunne stole på partner at da ville forholdet vært over for min del.

Anonymkode: ed7b8...998

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mannen har alltid hatt venner av begge kjønn, og dette har aldri vært et problem. Han treffer både venner og venninner innimellom, til feks kaffe eller tur. Jeg har selv en vennegjeng fra «gamledager» med gutter og jenter, men som voksen har jeg primært kontakt med jentene og guttenes koner.

For rundt åtte år siden ble vi kjent med en dame som hadde barn på samme fritidsaktivitet som vårt barn, og vi begynte å henge en del med henne og mannen. Damen og min mann vokste opp samme sted, men var aldri venner som unge. Det var likevel denne felles historien som var grunnlaget for kontakten innledningsvis. For noen år siden ble hun og mannen skilt. Det gikk fra et vennepar, til at hun var venninne med min mann. Fremdeles uproblematisk, de har aldri hatt en flørtende tone, og jeg har ingen mistanker om at han er interessert i henne som mer enn en venninne. Jeg har imidlertid bemerket til han at det noen ganger kan framstå «merkelig» overfor andre når hun er med på ting, som jobbarrangement, og ikke jeg. Vi har en del felles bekjente gjennom barna. Hun har da «barnefri», mens jeg er hjemme med våre barn.

Tidligere i år hadde mannen det vi kan kalle upassende kontakt med en annen dame (ikke en venninne). Ikke fysisk utroskap, og vi jobber med dette tillitsbruddet nå. Jeg ser da, fordi ting er mer gjennomsiktige, at han ringer denne venninnen ca daglig, og gjerne flere ganger daglig, og jeg kjenner plutselig på utrygghet. Ikke fordi jeg tror han er eller vil være utro, men fordi han tydeligvis deler noe viktig med henne, som jeg kjenner er i overkant i den situasjonen vi er i. Jeg synes plutselig ikke det er greit at han har et så enormt behov for så tett kontakt med en annen dame. Mannen mener han må få ha de vennene han vil, og ha så mye kontakt han vil. Jeg er i utgangspunktet enig, men… 

Så utgangspunktet mitt er at venner av begge kjønn er helt ok, men hvor mye og tett kontakt er greit før det blir for mye?

De som er utro er ofte bestevenninner/bestevenner/svigerinner/svoger/venninner/kamerater/kollegaer . Vi har ikke behov for å være med det motsatte kjønn til vanlig. Vi er ett par. Å snakke med andre ja, men vi går ikke på kino,ut å spiser og jobbting og deler det indre med det motsatte kjønn. Begge er vokst opp med utro foreldre. Og har verdier der vårt forhold er viktigst! Vi har ille problemer med at den andre snakker er med andre kjønn , men vi har ikke behov for det. Dere må selv avgjøre hva dere syns er riktig for dere og hva dere forventer av hverandre. Må gå begge veier.

Anonymkode: 57b82...9a7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tidligere i år hadde mannen det vi kan kalle upassende kontakt med en annen dame ( enormt behov for så tett kontakt med en annen dame. Mannen mener han må få ha de vennene han vil, og ha så mye kontakt han vil. Jeg er i utgangspunktet enig, men… 

Han har tidligere hatt upassende kontakt med en dame og nå drar han på jobbarrangement med denne nye venninnen, sannsynligvis uten at hun har noen relasjon til denne jobben (hvis jeg har forstått dette riktig). De ringer hverandre flere ganger om dagen, sikkert uten å forteller deg hva de snakker om.

De har nok et tettere forhold enn de vil innrømme. Selvsagt kan dere begge ha venner av begge kjønn, men det han holder på med er ikke greit når han trår over hva du synes er greit.

Anonymkode: e6299...d9c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Han har tidligere hatt upassende kontakt med en dame og nå drar han på jobbarrangement med denne nye venninnen, sannsynligvis uten at hun har noen relasjon til denne jobben (hvis jeg har forstått dette riktig). De ringer hverandre flere ganger om dagen, sikkert uten å forteller deg hva de snakker om.

De har nok et tettere forhold enn de vil innrømme. Selvsagt kan dere begge ha venner av begge kjønn, men det han holder på med er ikke greit når han trår over hva du synes er greit.

Anonymkode: e6299...d9c

Dette er sånne kollegaer som er utro på julebord og jobbfester..

Anonymkode: 57b82...9a7

• Nyttig 1
Skrevet

1)Hvorfor er hun med på dette jobbarrangementet? Er hun der pga at hun også jobber der eller er hun med som sosial følge istedet for deg? 

2) Jeg hadde stusset på den type tett relasjon til en venninne ja, ærlig talt. Det virker jo som han prater mer med henne enn deg. Jeg hadde ikke giddet å føle meg som nr 2.

Anonymkode: 053b9...597

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar😊 Jobbarrangement det er snakk om er åpne arrangement, der «hvem som helst» kan delta, men det er jo bransjespesifikt, så uinteressant for de fleste. Mannen inviterer ofte venner med.  Igjen, jeg er ikke redd for at han vil ligge med henne, det er den emosjonelle nærheten, og hyppigheten av kontakt som plager meg. Hvorfor MÅ han ringe henne hver dag? Vi kan ha felles tv-titting som eneste kontakt i flere dager, føler jeg.  Samtidig hadde jeg jo ikke reagert om han ringte en mannlig kompis daglig. Og han ringer sine næreste mannlige kompiser ofte også. Og jeg mener jo egentlig at man skal kunne ha venner av begge kjønn. 
Så igjen, jeg det er mulig jeg overreagerer, og at det er urettferdig av meg å reagere sånn.

Skrevet

Stol på det du føler, det er ikke godt for forholdet deres at han har slik kontakt med denne kvinnen. Relasjonen mellom dem står i veien for forholdet deres, og da må dere gjøre noe med det. Hvordan reagerer han hvis du sier hvordan du føler det? Viser han forståelse eller bagatelliserer han det? Hvis han er en god kjæreste så viser han forståelse. Hvis han bagatelliserer det så bør du tenke deg om det er verdt det. Han må ta dine følelser på alvor hvis han skal være verdt deg.

Anonymkode: cd484...f1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...