Gå til innhold

Begynner dere med ullundertøy på barnehagebarn nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dersom bor på Østlandet, tar dere frem ullundertøy og kanskje cherrox etc fremfor gummistøvler nå etter høstferien?

Anonymkode: 84c2f...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Igår var det vått og kaldt på morningen da tok vi på cherrox fordi overgangsskoene var våte. Tenker vi må se litt an fra dag til dag om det er cherrox eller gummistøvler med ullsokker feks om det regner og er kaldt samtidig.

Hadde bukse i tynn ull istedet for bomull på onsdag fordi det var meldt så mye regn akkurat den tiden de skulle på tur, så visste barnet kom til å bli våt.

Ellers har vi på bomull men jeg bruker bomull på min hele året da og bruker bare ull etter behov, også hele året :) Feks når det er veldig vått eller kaldt.

Anonymkode: 62f6d...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull er jo temperaturregulerende. Kan fin bruke ull hele året. Nå gjør ikke jeg det med min midt på sommeren når det er glovarmt,  men ellers i året går det mye i ull

Anonymkode: 4d418...87f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynt med ull ja. På morgenen er det nedi 2-3 grader bare. 

Anonymkode: a4f59...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ull er jo temperaturregulerende. Kan fin bruke ull hele året. Nå gjør ikke jeg det med min midt på sommeren når det er glovarmt,  men ellers i året går det mye i ull

Det fungerer ikke på mitt barn, han koker inne i barnehagen med ull hvis det er "godt og varmt" inne. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dersom bor på Østlandet, tar dere frem ullundertøy og kanskje cherrox etc fremfor gummistøvler nå etter høstferien?

Kalenderen bestemmer ikke når vi tar det i bruk. Været og behovet styrer det. 

Ull kan helt fint brukes uten at det er iskaldt. Mye bedre pusteevne enn bomull. Her er ullet fremme hele året både for barn og voksne. 

Og barna foretrekker cherrox over støvler når som helst. Støvler er kalde og/eller klam hele året 

Anonymkode: 0061c...09a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alle sier det. Men det er fremdeles varmere å leke inne i en tynn ullgenser enn en tynn bomullsgenser. Det er jo bare å prøve selv så merker man jo det. Går du selv i bare ullklær året rundt?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Alle sier det. Men det er fremdeles varmere å leke inne i en tynn ullgenser enn en tynn bomullsgenser. Det er jo bare å prøve selv så merker man jo det. Går du selv i bare ullklær året rundt?

Jeg har et veldig vamblodig barn som mer enn gjerne bruker ull året rundt. Barnet blir svett og klam og fuktig i klærene av å leke/løpe/herje i bomull eller andre syntetiske stoffer, men ikke av ull.  Bruker tynn sommer ull om sommeren, eventuelt ull blandet med silke, og vanlig ull på vinteren. Byttet ut vanlig fleece med ullfleece også. Helt annen verden i forhold til klamhet, svette etc når vi er mye ute om høst/vinter i alle former for bevegelser og lek. 

Bruker selv ull hele året også, både t-skjorter, singlet etc. 

Anonymkode: 0061c...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det 1 grad i dagtidlig, så alle tre barna mine fikk ull på før de dro på skolen. Jeg jobber i barnehage og synes absolutt det er tid for ull. Det er skikkelig surt på morgenen nå.

Anonymkode: 825ba...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke høstferie før uke 41, men har hatt på ullundertøy allerede denne uka. Vært minusgrader på morgenen.

Anonymkode: 2ed60...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt kaldere den siste uka. Her var det 9 grader i dag. Bruker ull nå ja. Har til og med tatt frem vinterjakka 

Anonymkode: 042f1...6d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkedykker

Ja, ulla er på. Her går ungene i friluftsbarnehage, så de er ute hele dagen. Neste uke må vi finne frem litt varmere votter og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...