Gå til innhold

Hvor raskt etter kastrering ble pusen din roligere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kastrert hannkatten min, og lurer på når sånn ca man merker at de begynner å bli roligere?

Anonymkode: e7f54...c9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

den endret overhode ikke adferd sånn sett den sluttet bare å markere overal, ikke fordi den ikke prøvde men fordi det ikke kom noe.. Kastrering av voksne katter, hannkatter spesielt endrer sjeldenadferd når de kastrerers som godt voksne. 

Anonymkode: 12dc8...d43

Skrevet

Takk for svar. Denne er kattunge, ca 5 og en halv måned gammel :) 

Anonymkode: e7f54...c9f

• Liker 1
Skrevet

Umiddelbart. Var stein som faen etter kastreringen.

Anonymkode: 076d7...67e

Skrevet

Ikke katt da, men det går vel litt på det samme:

Jeg kastrerte en hund en gang, og han endret atferd allerede fra han kom hjem fra klinikken etter inngrepet. Vi måtte kastrere han fordi han aldri (og jeg mener aldri) lot vår tispe være i fred, men prøvde konstant å jukke på henne, noe som til slutt resulterte i slåsskamp fordi hun var lei av det. Så det ble kastrering.

Mirakelet skjedde. Han prøvde ikke en eneste gang til å jukke på henne etter at han kom hjem etter kastrerings-inngrepet! Dyrlegen sa det kunne ta en uke eller to å se endringer, men han var forvandlet med det samme.

Anonymkode: ace50...5b5

Skrevet

Katten min ble roligere etter ca 4-5 år. Da ble han plutselig voksen. Ble mer kosen også. 

Anonymkode: 57353...71e

Skrevet

Hun er tre år, og fortsatt spinnvill... 

Hun på ni år også, forsåvidt, men er i alle fall nede i to økter per dag, og koser mye mer. 

Mulig annerledes med hankatter. 

Anonymkode: 8b81a...a16

Skrevet

Mine ble ikke roligere av kastrering, men av at de ble voksne.

Har ikke merket forandring etter kastrering på noen av hannkattene jeg har hatt egentlig. Hunkattene fikk ikke løpetid og sutring det medfører, men hannkattene var både aktive og på langturer både før og etter. De brukte ikke å markere noe før de ble kastrert, så der var det heller ikke noe forandring. Sloss gjorde de uansett også. Hadde to katter som ble tykke og måtte ha diettfôr da. 🤔

Har hatt katter som har blitt kastrerte som 4 mnd og opp til 1,5 år gamle. 2 av hunkjønn og 8 hanner.

Anonymkode: d0041...19c

Skrevet

Min eldste pus ble kastrert når han var rundt 7mnd gammel, han ble mer rolig når han passerte 2 år. Han ble mindre glad i mat og mer lat.

Yngstemann ble kastrert da han var 5mnd gammel, og han har bare vært bedagelig siden dagen han ble kastrert, litt lat og altfor glad i mat. 

Anonymkode: 2e7af...d4a

Skrevet

Det tok 4.5 år😂 Har nok mer med at hun har blitt voksen å gjøre😅 Gamlekatten ble aldri voksen, men ble roligere etter 7-8 år😅

Anonymkode: db07a...5a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...