Gå til innhold

Det er jo nesten blitt umulig å flytte ut!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg prøver og prøver og prøver å flytte ut. Men uten jobb kommer jeg meg ingen vei. Jeg var student, nå søker jeg 2 eller flere jobber i uka. Søkt 6 jobber til nå og fremdeles ikke hørt noe. Jeg bor med mine foreldre og er 24 år. Nå vil jeg stå på egne ben! Men hva i alle dager gjør jeg når jeg ikke har jobb?

Jeg får ikke dagpenger jeg pga jeg ikke har jobbet. Vil grine så frustrerende det er, jeg har rå til ett hus, men rentene er for høye til å opprettholde, veldig upraktisk å kjøpe nå. Men samtidig kan jeg ikke kjøpe hus pga jeg. Har. Ikke. Jobb. 

Er jeg helt alene i dette?

Anonymkode: dd827...4e3

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du får stønad til livsopphold om du tar kontakt med NAV

Anonymkode: 9f6b7...3a0

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsett å søke jobber (seks er ikke mye!), oppsøk gjerne steder du vil jobbe og stå på, så ordner det seg. Lykke til

Anonymkode: 80e27...9c0

• Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange sliter nå, dessverre. Du må nok søke jobber andre steder enn det du har utdannet deg til, i første omgang iallefall, så kan du heller søke deg inn mot jobber du ønsker mens du står i en annen jobb. Søk på alt, butikkjobber, barnehager, sfo.. Lykke til😊

Anonymkode: 56e52...7ed

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 søknader er ingenting(!). Du må levere søknad over alt hvor du kan jobb, om så butikk, bensinstasjon eller annet som gir inntekt. 

Anonymkode: 7de12...ea3

• Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

6 søknader er ingenting(!). Du må levere søknad over alt hvor du kan jobb, om så butikk, bensinstasjon eller annet som gir inntekt. 

Ok, da får jeg prøve å søke mer, håper virkelig på svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du aldri jobbet i det hele tatt? De fleste har jo sommerjobber og deltidsjobber fra de er 15-16 år gamle og skaffer seg kompetanse, nettverk og erfaring på den måten

Anonymkode: 1a4e0...20b

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ok, da får jeg prøve å søke mer, håper virkelig på svar

Ikke bare prøve, du MÅ. Det er ingen som kommer å kaster jobber etter deg som nyutdannet med mindre du har en særdeles attraktiv utdannelse. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er du utdannet innenfor? Hva vil du jobbe med? Hvilken fagforening har du? Noen foreninger har personlig veiledning for karriere og jobbsøking.

Anonymkode: 796c4...5b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg prøver og prøver og prøver å flytte ut. Men uten jobb kommer jeg meg ingen vei. Jeg var student, nå søker jeg 2 eller flere jobber i uka. Søkt 6 jobber til nå og fremdeles ikke hørt noe. Jeg bor med mine foreldre og er 24 år. Nå vil jeg stå på egne ben! Men hva i alle dager gjør jeg når jeg ikke har jobb?

Jeg får ikke dagpenger jeg pga jeg ikke har jobbet. Vil grine så frustrerende det er, jeg har rå til ett hus, men rentene er for høye til å opprettholde, veldig upraktisk å kjøpe nå. Men samtidig kan jeg ikke kjøpe hus pga jeg. Har. Ikke. Jobb. 

Er jeg helt alene i dette?

Hvordan har du råd til et hus når du aldri har jobbet? Hvor mye penger har du på konto egentlig? Du kan jo flytte ut og leie om du har penger på konto å ta av en stund.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂

Du trenger nok en liten realitetsorientering. Når du har søkt 100 jobber er det lov å begynne å klage litt. Ser du over hele landet? Søker du alt du kan passe til, og ikke bare det du er utdannet som? Få deg jobb som assistent i barnehage, det er som regel lett. Så jobber du og tjener penger mens du søker på mer aktuelle jobber. 

Anonymkode: fd78a...eff

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seks søknader! 😄

Kom tilbake når du er på tresifret.

Anonymkode: b1983...dc8

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har du aldri jobbet i det hele tatt? De fleste har jo sommerjobber og deltidsjobber fra de er 15-16 år gamle og skaffer seg kompetanse, nettverk og erfaring på den måten

Anonymkode: 1a4e0...20b

Læretid 2 år, ringevikar men bare ett par ganger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Million skrev (7 minutter siden):

Hvordan har du råd til et hus når du aldri har jobbet? Hvor mye penger har du på konto egentlig? Du kan jo flytte ut og leie om du har penger på konto å ta av en stund.

Det er jo det dummeste å ta pengene til huset og bruke det på leie.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva er du utdannet innenfor? Hva vil du jobbe med? Hvilken fagforening har du? Noen foreninger har personlig veiledning for karriere og jobbsøking.

Anonymkode: 796c4...5b9

Barnehage/barn og ungdomsarbeider, student som bhg lærer

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo det dummeste å ta pengene til huset og bruke det på leie.

Hvis man ikke har inntekt og ikke jobb og sitter og er så frustrert som ts beskriver etter å komme seg ut hjemmefra, så frustrert at hun vil grine, står det, så er det ingen dum ide å bruke litt på leie for en stund. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Million skrev (9 minutter siden):

Har nok til hus😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er 24 år, har knapt jobbet en dag i ditt liv og nå har du ikke fått de seks første jobbene du søkte?

Hardt liv, ass.

Det du gjør: fortsetter å søke jobber, er fleksibel på hva og hvor - man kan ikke velge fra øverste hylle uten erfaring, melder deg som ringevikar hos nærliggende barnehager, skoler og sykehjem i mellomtiden. 

Deretter leter du etter bolig. 

Anonymkode: f9719...657

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har nok til hus😊 

Hvorfor snakker du da om renter? Hvis du har nok til huset på konto? Det er bare å flytte da.

Eller må du bo hjemme fordi du ikke har penger til mat, bare hus...?

Endret av Million
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du gjort fra du ble ferdig med VGs til du ble 24? Det er nesten 5 år- hvis du ikke studerte og jobbet bare et par ganger..  var du syk eller hva er grunnen? 

6 søknader er jo ingenting. Folk med mastergrad sender flere søknader når de søker jobb uten å bli frustrert. Hvis du har så lite kjennskap til arbeidslivet, så anbefaler jeg deg å få jobb, starte på utdanning, bo hjemme i ett år til og prøve å bli kjent med arbeidslivet/håndtering av lønn før du flytter ut. 

Anonymkode: cf7c2...cac

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...