AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #21 Del Skrevet 1. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han er som han er, ts. Folk er som de er. Og så ber du han møte deg og spise din mat. Og han ber deg møte han, og la han spise sin mat sammen med deg (mens du spiser din). Ingen av de to ønskene er «bedre» enn det andre. Det er helt greit at han ønsker spise sin mat i sin hverdag. Det er også helt greit at du ønsker at din valgte partner skal spise noe sunnere. Men dere er begge som dere er. Han spiser som han velger, fordi han er et voksent menneske. Det vil ha konsekvenser, ja. Men det å være et myndig, voksent menneske betyr at du er fri til å ta valg, og så konsekvensene av dem. Inkludert konsekvenser som sykdom og død. Det virker som om du ønsker å ha denne, spesifikke, mannen som partner, men at du samtidig ønsker at han ikke velger det kostholdet han jo - med viten og vilje - velger seg. Det er ikke rasjonelle ønsker, ts. Når man velger seg en partner velger man å godta «hele pakka», inkludert deres dårlige sider. Uten å forsøke endre på dem, fordi dette er en partner, ikke et oppussingsobjekt. Han er som han er. Spørsmålet er ikke «hvordan dere møtes» i deres preferanser. Det er om dere kan leve med hverandre, akkurat slik dere er. Eller om forholdet bør avvikles. Så ikke tenk «hvordan får jeg han til». Han har valgt å ikke spise med deg. Tenk «ønsker jeg leve med en partner som er sånn?» Det er helt greit og udramatisk om svaret er nei. Da avslutter du. Men du kan ikke fortsette pushe på endring. Det redelige er å avslutte, ikke mase. Anonymkode: de471...e4f Du har rett. Det er nok bare til å respektere, og godta hele pakken, som du sier. Takk Høres fornuftig ut. Anonymkode: d8601...7ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ufiltrert Skrevet 1. oktober 2024 #22 Del Skrevet 1. oktober 2024 (endret) Oi en sånn umoden guttunge hadde man vel ikke orka noe lenge eller? Som ikke tar hensyn til dine følelser, kjøper bare søppel og må ha fløtesaus på maten du lager ellers går det jo ikke. herreguuuuuud for en taper. Men PENGER det har'n vel? Endret 1. oktober 2024 av ufiltrert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #23 Del Skrevet 1. oktober 2024 Jeg tenker om dette er en mann du vil satse på vil jo ikke dette gå i lengden. Det å dele et måltid er viktig, og når det blir et irritasjonsmoment så blir det slitasje. Hva om dere får barn? Skal du og barn spise sunt og næringsrikt, mens han spiser burger med dressing nedover haka? Ikke ha ork til å følge opp barn og hjem. Hva med helse? Hvordan ser han for seg fremtiden i egen kropp vil bli om noen år? Høyt blodtrykk, diabetes er greit å leve med? Hva med deg som kan risikere å få en mann som får hjerteinfarkt unødvendig før tiden (ja, jeg vet det kan skje uansett, men risikoen er større her)? Er ikke det egoistisk av han? Anonymkode: 1b132...a4d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #24 Del Skrevet 1. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg tenker om dette er en mann du vil satse på vil jo ikke dette gå i lengden. Det å dele et måltid er viktig, og når det blir et irritasjonsmoment så blir det slitasje. Hva om dere får barn? Skal du og barn spise sunt og næringsrikt, mens han spiser burger med dressing nedover haka? Ikke ha ork til å følge opp barn og hjem. Hva med helse? Hvordan ser han for seg fremtiden i egen kropp vil bli om noen år? Høyt blodtrykk, diabetes er greit å leve med? Hva med deg som kan risikere å få en mann som får hjerteinfarkt unødvendig før tiden (ja, jeg vet det kan skje uansett, men risikoen er større her)? Er ikke det egoistisk av han? Anonymkode: 1b132...a4d De har voksne barn og er vel ferdig med det. Diabetes har en sterk arvelig komponent - er man ikke disponert for det, får man det ikke uansett grad av fedme. Anonymkode: 20319...fcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå