Gå til innhold

Kjæreste med alenepappa


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært sammen min min kjæreste et halvt års tid, og ting går veldig bra mellom oss. 
Jeg har selv en snart voksen datter, som er hos meg annenhver uke, kjæresten er alenepappa til til en gutt i barneskolealder. 
Han har lite nettverk og familie her vi bor, og har i praksis ingen muligheter til barnevakt. Dette går stort sett greit, vi treffes når vi kan, stort sett hjemme hos ham når jeg har "barnefrie" uker.
Vi har gått inn i dette med åpne øyne, og har vært klare over at det vil være lite kjærestetid/alenetid, slik som situasjonen vår er. Men må jo være ærlig på at det tidvis er et savn å kunne finne på ting, dra ut og gjøre noe sammen, og bare være oss, fra tid til annen.
Noen som har erfaring fra lignende situasjoner, og som har noen tips til hvordan vi kan få lurt inn noen kjæresteopplevelser/aktiviteter i en hektisk hverdag? 

Anonymkode: f8ece...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere må finne en passende barnevakt og betale denne personen for å passe barnet i barneskolealder

Anonymkode: 949da...5b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan din datter være barnevakt når alle er blitt bedre kjent , og at det er greit for henne ? 

Anonymkode: 59df8...0d0

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jo far legge ned en jobb for å skaffe seg nettverk. Jeg er selv alenemor til to, uten familie og naturlige barnevakter rundt meg. Jeg har jobbet hardt for å skaffe meg et nettverk i byen her. Hovedsakelig foreldrene til barnas venner. De vet om min situasjon og har «forbarmet» seg over meg. De tar med han som går på skole på hytteturer o.l. Det er også mye overnatting. Det gir meg sårt tiltrengt hviletid. Det går selvsagt begge veier, jeg låner med meg barna deres på ting og har de på overnatting/middag etter skolen osv. vi hjelper også hverandre med henting om noen skulle trenge det. 

Anonymkode: ec5ee...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.
Vi har snakket om muligheten for at min datter kan bidra litt på dette området etter hvert, når vi har blitt bedre kjent alle sammen, men dette er jo litt frem i tid enda.
Sønnen til kjæresten er litt sjenert og stille, og har dessverre med seg noen leie erfaringer fra tiden med mor, så er nok ikke bare å "finne" en barnevakt, da han kan være litt utrygg. 
Er innstilt på at vi skal klare å være kjærester uansett, vi er veldig glad i hverandre og ønsker å fortsette forholdet. Men setter pris på innspill og forslag. ❤️

Anonymkode: f8ece...adc

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her.
Vi har snakket om muligheten for at min datter kan bidra litt på dette området etter hvert, når vi har blitt bedre kjent alle sammen, men dette er jo litt frem i tid enda.
Sønnen til kjæresten er litt sjenert og stille, og har dessverre med seg noen leie erfaringer fra tiden med mor, så er nok ikke bare å "finne" en barnevakt, da han kan være litt utrygg. 
Er innstilt på at vi skal klare å være kjærester uansett, vi er veldig glad i hverandre og ønsker å fortsette forholdet. Men setter pris på innspill og forslag. ❤️

Anonymkode: f8ece...adc

Han har jo skutt gullfuglen som har funnet seg ny dame, det er kun et spørsmål om tid før du er blitt reservemamma for denne gutten.

Er det du du ønsker?

Hvis ikke ville jeg gått nå.

Hvis det er sånn at barnet ikke har samvær med mor og ikke ønsker barnevakt eller har annen familie så er det kun et sted barnet kan være, med far(og med deg).

Anonymkode: 644c4...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er det jeg tenker. Det er begrenset hvor knyttet du er blitt med denne fyren etter et halvt år.

Stikk nå, finn deg en med store barn eller i hvert fall med barn som har en fungerende mor. Da kan dere få kjærestetid og voksentid.

Ønsker du virkelig å starte på nytt når din egen datter er voksen? Hadde ikke dette vært en fin tid til å gjøre litt ting som du tidligere ikke har prioritert, spise godt, dra på turer, kose seg med et annet voksent menneske og oppleve ting sammen (også uten barn)

Folk som har mye i bagasjen de blir ikke kvitt den ryggsekken, dette kommer til å prege dette barnet og da også deg. Gå nå.

Anonymkode: 644c4...320

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Han har jo skutt gullfuglen som har funnet seg ny dame, det er kun et spørsmål om tid før du er blitt reservemamma for denne gutten.

Er det du du ønsker?

Hvis ikke ville jeg gått nå.

Hvis det er sånn at barnet ikke har samvær med mor og ikke ønsker barnevakt eller har annen familie så er det kun et sted barnet kan være, med far(og med deg).

Anonymkode: 644c4...320

Er det ikke slik at alle som blir sammen med en som har små barn går inn for å bli reserveforeldre? 
 

Tror det må være mye bedre å være reserveforelder 100% av tiden enn 50%. 

Endret av Brunello
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (4 minutter siden):

Er det ikke slik at alle som blir sammen med en som har små barn går inn for å bli reserveforeldre? 
 

Tror det må være mye bedre å være reservene 100% av tiden enn 50%. 

Med da er det kanskje litt feil å spørre om råd her inne for å få mer kjærestetid.

Hvis man egentlig ønsker å bli reserveforeldre så er det helt greit. Vær forberedt på det da.

Anonymkode: 644c4...320

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dette er det jeg tenker. Det er begrenset hvor knyttet du er blitt med denne fyren etter et halvt år.

Stikk nå, finn deg en med store barn eller i hvert fall med barn som har en fungerende mor. Da kan dere få kjærestetid og voksentid.

Ønsker du virkelig å starte på nytt når din egen datter er voksen? Hadde ikke dette vært en fin tid til å gjøre litt ting som du tidligere ikke har prioritert, spise godt, dra på turer, kose seg med et annet voksent menneske og oppleve ting sammen (også uten barn)

Folk som har mye i bagasjen de blir ikke kvitt den ryggsekken, dette kommer til å prege dette barnet og da også deg. Gå nå.

Anonymkode: 644c4...320

Det er ikke slik at å være stemor/bonusmor kun er en kostnad. Om ts og gutten får en gid relasjon, og det samme med de to andre, kan det bli en fin familie å ha gjennom livet. 

ts, jeg ville nok lagt vekt på å trygge gutten først, sammen med Bf (som uansett må jobbe med det), slik at han får flere gode erfaringer med voksne. Hans radius vil øke gradvis, fra vennebesøk til overnattinger, men jo tryggere han er hjemme desto tryggere blir han ute også. Det tar tid, men trøsten er at han uansett ikke alltid vil være med far 24/7.

Anonymkode: 9ed5b...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Med da er det kanskje litt feil å spørre om råd her inne for å få mer kjærestetid.

Hvis man egentlig ønsker å bli reserveforeldre så er det helt greit. Vær forberedt på det da.

Anonymkode: 644c4...320

Helt uenig med deg. Jeg er gift med barnas mor, men også vi ønsker tid alene uten barna. Det er viktig for parforholdet, og har ingen ting med at vi ikke ønsker å være foreldre å gjøre. Det blir selvsagt enda viktigere med egentid når det dreier seg om et nytt forhold.

Endret av Brunello
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (7 minutter siden):

Helt uenig med deg. Jeg er gift med barnas mor, men også vi ønsker tid alene uten barna. Det er viktig for parforholdet, og har ingen ting med at vi ikke ønsker å være foreldre å gjøre. Det blir selvsagt enda viktigere med egentid når det dreier seg om et nytt forhold.

Jeg også har hatt behov for alenetid med partner. Vi har da hatt litt barnevakt og kunne spise ute, dra på korte turer osv. Nå har vi større barn så nå er det ikke noe problem å få tid.

Anonymkode: 644c4...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt sitly.com til å finne vår barnevakt. Da finner dere en barnevakt som bor i nærheten av dere. Bruk tid på et intervju, samt tilvenning ang kjemi mellom bv og barn. Vært fornøyd med dette og har en fast jente på 16 som passer av pg til.

Anonymkode: 35cd2...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS igjen her.


Jeg ønsker ikke "å stikke" for å få alenetiden og voksenopplevelser. Er veldig glad i kjæresten min, og ønsker å satse videre på ham, og få en god og trygg relasjon til sønnen på sikt. 
Er innforstått med at det ikke vil være mye kjærestetid på oss slik situasjonen er nå, og aksepterer det fult og helt.
Men ønsket er jo å finne noe  tid - det trenger ikke være mye eller ofte - til å pleie bare oss. Vi har noen ganger dratt på biltur, gått turer eller spist lunsj sammen når sønnen hans er på skolen, eller tatt en tur på kino når sønnen er hos venner. 


Så spørsmålet mitt var vel egentlig om noen hadde erfaringer fra lignende situasjon, og hvordan dere eventuelt har jobbet med å finne kjærestetid under de forutsetningene. 

Anonymkode: f8ece...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...