AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #1 Del Skrevet 27. september 2024 Dere som har jobbet lenge i yrket: Hva har dere som grunnlønn etter 20-30 års ansiennitet? Er det riktig at man aldri går opp mer i lønn (enn den årlige lønnsjusteringen) når nan runder 10 års ansiennitet? Synes det er rart om vi parkeres lønnsmessig på den måten. Vil gjerne vite stillingstittel, ansiennitet, grunnlønn og sykehus/helseforetak fra dere med over 10 års snsiennitet som sykepleier eller spesialsykepleier. Takknemlig for alle svar! Anonymkode: a8700...0c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sykepleierinnen Skrevet 27. september 2024 #2 Del Skrevet 27. september 2024 Sykepleier kommunehelsetjenesten, 16 års ansiennitet, grunnlønn 636'000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #3 Del Skrevet 27. september 2024 Sykepleier i kommunehelsetjenesten med videreutdannelse (jeg tror ikke det heter spesialsykepleier i kommunen, det er det vel bare i foretak? rett meg gjerne hvis jeg tar feil), full ansiennitet, grunnlønn 630 000 pluss 20 000 for videreutdannelsen. Jeg tror kommunene skiller seg fra foretakene med at det er mulig å forhandle lønn ved jobbytte, så disse tallene er ikke skrevet i stein. Anonymkode: 15e61...c7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #4 Del Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sykepleier i kommunehelsetjenesten med videreutdannelse (jeg tror ikke det heter spesialsykepleier i kommunen, det er det vel bare i foretak? rett meg gjerne hvis jeg tar feil), full ansiennitet, grunnlønn 630 000 pluss 20 000 for videreutdannelsen. Jeg tror kommunene skiller seg fra foretakene med at det er mulig å forhandle lønn ved jobbytte, så disse tallene er ikke skrevet i stein. Anonymkode: 15e61...c7a Hva mener du med "full ansiennitet"? For det er dette jeg lurer på. Om en med 30 års ansiennitet tjener det samme som en med 10 års ansiennitet. Går man aldri mer opp etter 10 år i yrket? Anonymkode: a8700...0c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #5 Del Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva mener du med "full ansiennitet"? For det er dette jeg lurer på. Om en med 30 års ansiennitet tjener det samme som en med 10 års ansiennitet. Går man aldri mer opp etter 10 år i yrket? Anonymkode: a8700...0c8 16 år. Hva mener du med aldri opp? Det vil jo være årlige lønnsøkninger, i tillegg til individuelle lønnsforhandlinger, så lønna di vil jo øke årlig. Men mener du at det er et problem at den som har ti års erfaring vil tjene like mye som den som har 30 år? Igjen, det vil være forskjeller hvis du er aktiv med å søke individuelle lønnsforhandlinger. Men hvis du henviser til at det ikke fins automatisk lønnsopprykk etter ti år i foretak, har du rett. Anonymkode: 15e61...c7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #6 Del Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 16 år. Hva mener du med aldri opp? Det vil jo være årlige lønnsøkninger, i tillegg til individuelle lønnsforhandlinger, så lønna di vil jo øke årlig. Men mener du at det er et problem at den som har ti års erfaring vil tjene like mye som den som har 30 år? Igjen, det vil være forskjeller hvis du er aktiv med å søke individuelle lønnsforhandlinger. Men hvis du henviser til at det ikke fins automatisk lønnsopprykk etter ti år i foretak, har du rett. Anonymkode: 15e61...c7a Jeg vil tro at en med 30 års lønnsansiennitet har noen lønnstrinn mer enn bare den ordinære årlige lønnsøkningen. Mulig jeg tar feil, men synes jo det er rart hvis det stopper helt med lønnsstigen etter 10 år. Når du skriver "full ansiennitet" og senere "16 år" betyr det da st du fikk litt lønnsøkning måneden du passerte 16 års ansiennitet? Anonymkode: a8700...0c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #7 Del Skrevet 27. september 2024 10 år er maks ansiennitet i helseforetakene for sykepleiere ja. Da er man på toppen av lønnsstigen. Man kan enten videreutdanne seg og gå opp i lønnsgruppe, man kan bytte jobb og forhandle før inngåelse av ny kontrakt, eller man kan prøve seg ved lokale forhandlinger (som virker umulig). Så klør ledere og politikere seg i hodet og lurer på hvorfor så mange sykepleie slutter etter ca 10 år i yrket.. Og ja, alle går selvsagt opp i sentrale og lokale lønnsforhandlinger, men det veier ikke opp for at en person som har 20-30 års erfaring ikke får noen uttelling i lønn. Hilsen vernepleier I helseforetak med nøyaktig samme problem som sykepleiere når det gjelder lønn og ansiennitet... Anonymkode: 2f650...354 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #8 Del Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg vil tro at en med 30 års lønnsansiennitet har noen lønnstrinn mer enn bare den ordinære årlige lønnsøkningen. Mulig jeg tar feil, men synes jo det er rart hvis det stopper helt med lønnsstigen etter 10 år. Når du skriver "full ansiennitet" og senere "16 år" betyr det da st du fikk litt lønnsøkning måneden du passerte 16 års ansiennitet? Anonymkode: a8700...0c8 Nei. Det stopper ikke ved 10 år i KS, men ved 16 år. Etter det er det ikke noen flere automatiske opprykk i lønn ved ansiennitet ut over 16 år i KS. Da må man forhandle selv. https://www.nsf.no/lonn-og-tariff/ks I spekter stopper det ved 10 år. Da må man også forhandle selv. Det er generelt vanskeligere å forhandle lønn i sykehus enn i kommunen er min erfaring. https://www.nsf.no/lonn-og-tariff/spekter Anonymkode: b42df...831 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #9 Del Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei. Det stopper ikke ved 10 år i KS, men ved 16 år. Etter det er det ikke noen flere automatiske opprykk i lønn ved ansiennitet ut over 16 år i KS. Da må man forhandle selv. https://www.nsf.no/lonn-og-tariff/ks I spekter stopper det ved 10 år. Da må man også forhandle selv. Det er generelt vanskeligere å forhandle lønn i sykehus enn i kommunen er min erfaring. https://www.nsf.no/lonn-og-tariff/spekter Anonymkode: b42df...831 Takk for nyttig info 😊👍 Fortsatt fint med info fra flere i.f.t grunnlønn, ansiennitet og hvor dere er ansatt (sykehus eller kommune). Anonymkode: a8700...0c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #10 Del Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere som har jobbet lenge i yrket: Hva har dere som grunnlønn etter 20-30 års ansiennitet? Er det riktig at man aldri går opp mer i lønn (enn den årlige lønnsjusteringen) når nan runder 10 års ansiennitet? Synes det er rart om vi parkeres lønnsmessig på den måten. Vil gjerne vite stillingstittel, ansiennitet, grunnlønn og sykehus/helseforetak fra dere med over 10 års snsiennitet som sykepleier eller spesialsykepleier. Takknemlig for alle svar! Anonymkode: a8700...0c8 8 år her, 620 i året uten tillegg. OUS Anonymkode: 3522d...66f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #11 Del Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Nei. Det stopper ikke ved 10 år i KS, men ved 16 år. Etter det er det ikke noen flere automatiske opprykk i lønn ved ansiennitet ut over 16 år i KS. Da må man forhandle selv. https://www.nsf.no/lonn-og-tariff/ks I spekter stopper det ved 10 år. Da må man også forhandle selv. Det er generelt vanskeligere å forhandle lønn i sykehus enn i kommunen er min erfaring. https://www.nsf.no/lonn-og-tariff/spekter Anonymkode: b42df...831 Riktig. I tillegg er det verdt å legge til at i veldig mange yrker finnes det ikke en lønnsstige med automatisk lønnsøkning basert på ansiennitet i det hele tatt. Anonymkode: dcdbb...c10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #12 Del Skrevet 27. september 2024 Intensivsykepleier, 20 års ansiennitet, 708445 i grunnlønn. Hos oss har vi også opprykk ved 15 og 20 års erfaring. Spekter. Anonymkode: e7fc5...6c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #13 Del Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Intensivsykepleier, 20 års ansiennitet, 708445 i grunnlønn. Hos oss har vi også opprykk ved 15 og 20 års erfaring. Spekter. Anonymkode: e7fc5...6c3 Kan jeg spørre hvilket sykehus det er snakk om? Anonymkode: a8700...0c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #14 Del Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Kan jeg spørre hvilket sykehus det er snakk om? Anonymkode: a8700...0c8 Ahus Anonymkode: e7fc5...6c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #15 Del Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ahus Anonymkode: e7fc5...6c3 Takk for svar 😊 Anonymkode: a8700...0c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #16 Del Skrevet 29. september 2024 Jeg har 24 års annsienitet og 670000 i året. Anonymkode: b51f4...ce1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2024 #17 Del Skrevet 30. september 2024 10 års ansiennitet og 675.000 i året. + noen spesialtillegg. Anonymkode: 35d2b...d44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå