AnonymBruker Skrevet 27. september #1 Del Skrevet 27. september Er det noen vits i å gi flått tablett nå? Bor i Oslo. Hvor lenge lever flåtten? Anonymkode: 9e5b4...b39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #2 Del Skrevet 27. september Vi måtte gi nå, her på vestlandet har vi flått til desember om det er noe mildt i været.. dessverre Anonymkode: ecc84...b7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #3 Del Skrevet 27. september Jeg tenker å gi en ny nå, det er fortsatt varmt ute så flåtten går nok ikke bort med det første. Anonymkode: 0106c...f63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #4 Del Skrevet 27. september For 2. år siden. fikk hunden flott i november. De gjennoppstår visst når det blir 4. varmegrader😫 Bor på østlandet. Anonymkode: 148a4...d5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #5 Del Skrevet 27. september Har gitt den flått tablett nå selv om den forgje tabletten skulle holde i tre måneder. Men hunden har fått flere flått den siste uka så tabletten har nok godt ut. Anonymkode: 9e5b4...b39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #6 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Har gitt den flått tablett nå selv om den forgje tabletten skulle holde i tre måneder. Men hunden har fått flere flått den siste uka så tabletten har nok godt ut. Anonymkode: 9e5b4...b39 Har flotten festet seg? I såfall, hvilken flott-tablet bruker du? Anonymkode: 148a4...d5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #7 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Har flotten festet seg? I såfall, hvilken flott-tablet bruker du? Anonymkode: 148a4...d5c Bravecto. Ja flåtten har festet seg godt og jeg har måttet vri flåtten ut. Noen levende mens andre død. Anonymkode: 9e5b4...b39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #8 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bravecto. Ja flåtten har festet seg godt og jeg har måttet vri flåtten ut. Noen levende mens andre død. Anonymkode: 9e5b4...b39 Min erfaring er at de først dør etter en times tid. Så hvis du ser flåtten rett etter den har satt seg, så sitter den godt. En time senere er den død. Anonymkode: 58805...7d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #9 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Min erfaring er at de først dør etter en times tid. Så hvis du ser flåtten rett etter den har satt seg, så sitter den godt. En time senere er den død. Anonymkode: 58805...7d7 Men er de da borra inn i huden da? Er de ikke farlige når de sitter godt fast også dager etter skogsturer? Anonymkode: 9e5b4...b39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #10 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men er de da borra inn i huden da? Er de ikke farlige når de sitter godt fast også dager etter skogsturer? Anonymkode: 9e5b4...b39 Nei. Bravecto fungerer sånn at flåtten biter og blir så forgiftet og drept. Anonymkode: 3afaa...30e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #11 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei. Bravecto fungerer sånn at flåtten biter og blir så forgiftet og drept. Anonymkode: 3afaa...30e Så da kan flåtten sitter på hunden i ukesvis da? Har sett noen levende også selv om hunden ikke var skogstur akkurat den dagen eller dagen før. Anonymkode: 9e5b4...b39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #12 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nei. Bravecto fungerer sånn at flåtten biter og blir så forgiftet og drept. Anonymkode: 3afaa...30e Den henger ikke løs men graver seg ned i huden. Jeg har selv fått flått på meg noe jeg tror kommer fra hunden siden hunden er i senga. Og det er sånn som det er på meg sånn må jeg ta ut flåtten på hunden også. Anonymkode: 9e5b4...b39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #13 Del Skrevet 28. september Jeg gir ikke så sent på sesongen, men fant flått for en uke siden. Fjerner de bare, så ikke noe stress. Anonymkode: 1edf6...f95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #14 Del Skrevet 28. september Dra flåtten rett ut, er ikke noe vits å vri. Anonymkode: 3fd9b...347 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #15 Del Skrevet 28. september tar bravecto og finner av og til flott som virker forvirra pga giften ( aldri opplevd at de fester seg) så sjekker etter tur og plukker de bort og dreper de. Anonymkode: 148a4...d5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #16 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (21 minutter siden): tar bravecto og finner av og til flott som virker forvirra pga giften ( aldri opplevd at de fester seg) så sjekker etter tur og plukker de bort og dreper de. Anonymkode: 148a4...d5c Flåtten her virker ikke forvirra. Den sitter hardt fast akkurat som om hunden aldri har fått flått tablett før. Anonymkode: 9e5b4...b39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #17 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (8 timer siden): Så da kan flåtten sitter på hunden i ukesvis da? Har sett noen levende også selv om hunden ikke var skogstur akkurat den dagen eller dagen før. Anonymkode: 9e5b4...b39 Nei. Giften skal begynne virke ganske raskt men flåtten kan feste seg som hvilken som helst annen flått. Hunder og latter slutter ikke få flått på seg pga en tablett. De bare avliver flåtten før den får seg ny plass å bo. Anonymkode: 3afaa...30e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #18 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Flåtten her virker ikke forvirra. Den sitter hardt fast akkurat som om hunden aldri har fått flått tablett før. Anonymkode: 9e5b4...b39 Konsulter med Vet om du må prøve et annet middel. Antar at hunder er forskjellige mht medisiner akkurat som vi mennesker.. Anonymkode: 148a4...d5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå