AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #1 Skrevet 27. september 2024 Jeg har vært i et langt forhold preget av fysisk og psykisk vold. Det er over et år siden jeg endelig kom meg ut og jeg har ikke følt noe behov eller interesse for en ny mann, bare tanken gir meg angst. Jeg har følt at jeg har nok med meg selv og er lykkelig alene og hadde virkelig slått meg til ro med å leve alene og trives med det. Jeg har ikke søkt etter menn og har ikke gjort noe for å tiltrekke meg oppmerksomhet, jeg har heller prøvd å unngå det fordi jeg ikke har følt meg klar. Men så dukker han plutselig opp helt ut av det blå. En mann som ser meg, genuint virker å bry seg om meg og viser med hele seg at han vil ha meg. Ingen press eller stress, han bare er der og er vidunderlig god og søt. Vi matcher på så mange punkter og det føles som om jeg har kommet hjem når jeg er sammen med han. Han er veldig tydelig og trygg i seg selv og jeg er så forelsket at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Egentlig burde jeg vært lykkelig, men jeg føler på en angst fordi jeg vet at jeg har en del reaksjonsmønster som ikke er bra etter det forrige forholdet. Jeg brukte å være veldig god på å kommunisere og diskutere, var raus og forståelsesfull og lite fordømmende. Nå merker jeg at jeg reagerer annerledes, og refleks-tankene og handlingene er blir helt feil. Jeg tar meg som regel i det når jeg føler på noe eller er på vei til å si noe som er helt off, men jeg merker at jeg sliter. Jeg har så lyst til å være den gode dama som jeg vet at jeg var før, men jeg er så redd for å ødelegge for meg selv ved å fortsette å bruke de lite hensiktsmessige strategiene som det ødelagte hodet mitt begynte å bruke i det voldelige forholdet. Er det noen som har tanker eller tips til meg? Bøker eller artikler jeg kan lese for å reflektere mer rundt det? Siden jeg kom meg ut av det voldelige forholdet har jeg brukt mye tid på å lese og forstå mekanismene bak alt som har skjedd, men ikke så mye om hvordan man går videre etterpå og finner tilbake til seg selv. Jeg vet at jeg har mye godt i meg som jeg har lyst til å dele med denne mannen, men det er begravet bak en haug av uhensiktsmessige reaksjonsmønster tilpasset en mann som kunne eksplodere over den minste ting. Hvordan kan jeg lære hjernen min at den ikke trenger å gå rett i forsvar og flukt lengre? Eller i shut-down hvor jeg blir helt nummen og ikke føler noe som helst? Anonymkode: a1a93...01b
ATV-Videre Skrevet 27. september 2024 #2 Skrevet 27. september 2024 Jeg skal gå i gruppeterapi hos alternativ til vold! For de som har vært i voldelige forhold, og ikke vil velge samme mann igjen osv 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #3 Skrevet 27. september 2024 Mange krisesentre har også samtaletilbud du kan benytte deg av. Ellers vil jeg råde deg til å høre på podcaster om vold i nære relasjoner, lese bøker om voldstematikk osv. Du finner også mye god info på dinutvei.no Lykke til ❤️ Anonymkode: c3f9d...760 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå