Gjest Anonymous Skrevet 15. november 2002 #1 Skrevet 15. november 2002 Når dere prøver å bli gravid, er tidspunktet nøye planlagt? Det skal jo noe til å få det til å klaffe da... men jeg hørte nettopp om ei som hadde planlagt at hun skulle føde i april/mai neste år, og nå har hun fått termin i april... Tenker dere mye på sånt? Altså, jeg ser jo litt fordeler med det, kan bli slitsomt å gå høygravid på sommeren når det er varmt feks. Men det er kanskje heller ikke så praktisk med en nyfødt i januar når det er kaldt?? Tenker dere på sånt? Hilsen en som skal begynne å prøve om et halvt år! :D
Gjest Anonymous Skrevet 15. november 2002 #2 Skrevet 15. november 2002 Personlig har jeg ikke sansen for slik planlegging og vi har ikke planlagt at vi skal føde i Juni. Uansett når på året hadde vært perfekt for oss. Nå ble det slik at det kommer et lite junibarn til verden.
Sessa Skrevet 15. november 2002 #3 Skrevet 15. november 2002 Hei på deg! Det er jo egentlig helt umulig å planlegge når man skal få barn i bunn og grunn. Ikke alle har regelmessige sykluser eller for dem som har gått på p-piller, p-sprøyte eller har hatt spiral så kan det ta lang tid for kroppen er tilbake i vanlig gjenge igjen. Min lege sa at det tar fra 3-6 mnd før kroppen er normal etter pilleslutt. For noen kan det ta kortere tid, for noen lenger tid. For min del spilte det ingen verdens rolle når jeg ble gravid, bare jeg ble det. Jeg ble gravid på 4'de prøvemåned etter pilleslutt, så jeg er en av de som det tok kort tid for. Ikke alle er så heldige at dem kan få barn heller, og det å planlegge at da og da skal man ha dem.. Nei, det virker for dumt for meg. Klart det har sine fordeler med å barn i den og den måneden, men alt i alt bør man vel være takknemlig for at man kan få barn. Synes jeg da Sessa -snart 29 fullgåtte uker (mandag)-
Klips Skrevet 15. november 2002 #4 Skrevet 15. november 2002 NEI! Hadde ikke trodd jeg skulle bli gravid så fort, hadde aldri giddet å satse på at det skulle gå på første forsøk. Og så hvis det ikke gikk da, vente et år til neste gang? Nei, tenke seg til!
snowkid Skrevet 15. november 2002 #5 Skrevet 15. november 2002 Det er sikkert noen som ønsker seg barn på et bestemt tidspunkt, men jeg tror det er svært få forundt å kunne bestemme det. (okay knotete skrevet, men jeg skjønner hva jeg mener - gjør dere :oops: ) Vi prøver vi, og tar i mot barn med glede uansett når på året det måtte komme.
Iset Skrevet 15. november 2002 #6 Skrevet 15. november 2002 jeg har alltid hatt lyst å få barn på sommeren, mye kjekkere å gå med barnevogn ute når det er varmt og fint vær enn i kulde, snø og plaskregn. men selvfølgelig, jeg blir HYSTERISK glad uansett når det skjer!
Gjest Nabila Skrevet 15. november 2002 #7 Skrevet 15. november 2002 Må innrømme at da jeg fikk termin med gutten min 25. desember ble jeg litt lett bekymret. Fordi jeg var redd for at han skulle bli minst i klassen og alt det der. Var selv en av de yngste i klassen min, og ville ikke det samme for han. Men så kom han 5 januar, og det var egentlig en lettelse. Men planlagt var det ingen av mine unger som var alikevell. Jo gutten var planlagt, men ikke at han skulle komme så tidlig som 17 mnd etter den første... Hadde tenkt 3 -4 år jeg. Men sånn rent når på året, det er egentlig knekkende likegyldig. Har ett sommer og ett vinterbarn jeg.
Ann Forup Skrevet 15. november 2002 #8 Skrevet 15. november 2002 hei min den første var planlagt ville ha et forårs barn helst vædder eller tyr og fik et tyre barn nr 2 var mer eller minder også planlagt det blev sommer barn nr3 ja hun bare kom 14 måneder efter og var langt ifra planlagt ja og nu kommer så nr 4 efter 6 års forsøg glæder mig men synes nu at få et vinter barn er la la la vil hels ha haft et forårs eller sommer barn men han er skam lige så velkommen her i verden som alle de ander, bare mig som har nøkker og går op i astrologi dog ikke det vås som står i ukeblade men den ægte tingen.....
diddi Skrevet 15. november 2002 #9 Skrevet 15. november 2002 Planlegging er kanskje viktig når man er svært plaget av allergi (pollen). Og da er april en flott måned. (Mange bruker medisin man ikke kan ta som gravid).
Gjest PUDDING Skrevet 15. november 2002 #10 Skrevet 15. november 2002 vi har ei lita tulle som er 2 vintre gammel. Så nå har jeg termin i Juni. Og det har vi planlagt og gjørt på pur for å si det sånn... men det er jo veldig vanskelig å planlegge da, det er ikke alle som er så heldige å bli gravid med en gang de prøver... :D tudelu fra PUDDING!
Padmee Skrevet 16. november 2002 #11 Skrevet 16. november 2002 Min datter var ikke planlagt i det hele tatt, og ho er et høstbarn. Nr. 2 prøver vi å planlegge slik at det blir født i skolen sin sommerferie, men det er fordi jeg er student, og det passer dårlig å få et barn midt i skoleåret. Det er også dette som er grunnen til at vi nå må vente helt til neste høst med å prøve igjen siden det ikke lyktes i år. Det blir stor aldersforskjell mellom nr.1 og nr. 2, men det får heller våge seg. Jeg kan ikke ta sjangsen på å få et barn midt i skoleåret.
Lucky! Skrevet 16. november 2002 #12 Skrevet 16. november 2002 Heia! Den nærmeste planleggingen vi kommer i forbindelse med det å få barn, er at det terminen måtte bli etter mai -03 fordi vi er studenter og ferdig utdannet da! ellers spiller det ingen rolle når!(vi prøver og prøver ) Håper på 2. blå før jul! Kos..
Romle Skrevet 16. november 2002 #13 Skrevet 16. november 2002 Jeg tenkt også at det måtte være greit å trille vogn og sommeren og ligge på stranden med vogn ved siden av. Men ettersom tiden går og det ikke har skjedd noe, blir jeg lykkelig bare jeg blir gravid en eller annen gang. Når mnd går blir kravene mindre....
Gjest eminel Skrevet 17. november 2002 #14 Skrevet 17. november 2002 Kunne tenkt meg å blitt gravid om sommeren jeg, sånn at jeg hadde blitt mamma om våren. Koslig å trille vogn om sommeren! Vil i hvertfall ikke gå høygravid på varme sommerdagen...
Mamma til 3 Skrevet 17. november 2002 #15 Skrevet 17. november 2002 Vi har planlagt å få andremann, når gutten vår begynner på skolen. Jeg har tenkt, at jeg har lyst til å være hjemme med han når han går i 1.klasse. Det er jo nå 9 mnd til, så da får vi se om vi blir gravide...
Gjest 13+1 Skrevet 18. november 2002 #16 Skrevet 18. november 2002 Hei. vi fikk vår føste sønn i november 97. så planla vi nr.2, en jente som kom i juni 99, og det var en så flott tid å ha baby på, at vi ble enige om å prøve å få på samme årstid med nr.3, som vi helt siden 99 ville ha i 2003... du og du det har vært lenge og vente, og vi har vært veldig spente på om vi virkelig skulle få det til en 3.gang. og her sitter jeg, 13 uker på vei, med termin 27.mai
Gjest lilletroll Skrevet 18. november 2002 #17 Skrevet 18. november 2002 Vi hadde egentlig tenkt å time det sånn at barnet vårt fikk bursdag tidlig på året....men sånn ble det ikke....jenta vår er født i september hun....klarte ikke å vente vi
mammamia Skrevet 18. november 2002 #18 Skrevet 18. november 2002 Vi syntes vi var lure som nå har termin i mars. Lysere, ikke kjempevarmt å være høygravid, baby født første halvdel av året, forhåpentligvis gode muligheter til å være utendørs, får laaaang tid hjemme m baby pga. klaffer perfekt m skoleting, slipper mørketid når høygravid (blir litt nedfor da sjø) osv. Så det var planlagt, men ikke noe must. Nå har jeg imidlertid fått høre av astma og allergiforbundet at med min manns pollenallergi skal september, altså etter pollensesongen, være det beste tidspunktet. Hvis baby blir født i september skal visstnok sjansen for å utvikle pollenallergi være mindre fordi baby ikke blir utsatt for pollen før den er litt større. Så iflg NAAF er september beste måned, og mars/april absolutt verst (har man hele pollensesongen foran seg)! Verdt å merke seg for pollenallergikere!!! Så vi ble ikke fullt så lure no lengre da... Men det skal no bli bra stas med baby allikevel da!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå