AnonymBruker Skrevet 27. september #1 Del Skrevet 27. september Lest en del på forumet og ellers i media. Det skrives om kravstore menn, kravstore damer, vanskeligheter med å finne noen, kjøttmarked osv. Er dette virkeligheten? Jeg lurer fordi jeg nylig har gått gjennom et brudd. Er ikke helt klar for markedet ennå, men snart tipper jeg 🙂 Jeg har vel et nokså alminnelig utseende (verken stygg eller pen, men har fine øyne forsåvidt), men slank/veltrent kropp. Går jevnlig til frisør, steller meg, sminker meg (ikke enormt, men hverdagslig), kjøper fine klær. Har hus og «alt på stell». Lever et nokså vanlig liv, uten noen veldig spesielle hobbyer. Liker å være med venninner, dra på café, lese bøker, spille spill, trene, være sosial. En del humor. Høyt utdannet og setter pris på en dyp samtale og spennende diskusjoner. Er egentlig en ganske vanlig kvinne på 38 år, verken mer eller mindre. Er det håp for en sånn ordinær kvinne som meg? Anonymkode: bab3a...98d 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #2 Del Skrevet 27. september Du høres jo ut som en sånn kvinne man ville lett etter om kona plutselig skulle "finne seg selv" 😉 M47 - som ellers ligner på deg mtp det du beskriver. Anonymkode: 0b640...4ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #3 Del Skrevet 27. september Selvfølgelig er det håp for å finne kjærligheten! Det bare krever litt flaks, som det gjør for alle. Anonymkode: 6923b...f2d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #4 Del Skrevet 27. september Selvfølgelig. Last ned tinder, vær kresen og følg magefølelser, ikke ta det så seriøst og personlig fant drømmemannen til slutt Anonymkode: 7fd6e...dc9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #5 Del Skrevet 27. september Selvfølgelig er det håp. Du beskriver nærmest en vinner på datingmarkedet! Det kommer til å gå fint. :) Det vil si... det kommer jo an på dine egne forventninger. Det er en tendens til at mange kvinner legger lista helt oppunder taket. Da kan det bli verre. Anonymkode: 80357...0e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #6 Del Skrevet 27. september Det tror jeg skal gå helt fint, bare ikke fir for mye på krava. Mitt tips er å styre unna menn som er mer enn kanskje fem år eldre enn deg, menn som prøver seg på endel år yngre damer har som regel rare holdninger + kan medføre en del bry pga alder. Anonymkode: d19a4...7dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #7 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Lest en del på forumet og ellers i media. Det skrives om kravstore menn, kravstore damer, vanskeligheter med å finne noen, kjøttmarked osv. Er dette virkeligheten? Jeg lurer fordi jeg nylig har gått gjennom et brudd. Er ikke helt klar for markedet ennå, men snart tipper jeg 🙂 Jeg har vel et nokså alminnelig utseende (verken stygg eller pen, men har fine øyne forsåvidt), men slank/veltrent kropp. Går jevnlig til frisør, steller meg, sminker meg (ikke enormt, men hverdagslig), kjøper fine klær. Har hus og «alt på stell». Lever et nokså vanlig liv, uten noen veldig spesielle hobbyer. Liker å være med venninner, dra på café, lese bøker, spille spill, trene, være sosial. En del humor. Høyt utdannet og setter pris på en dyp samtale og spennende diskusjoner. Er egentlig en ganske vanlig kvinne på 38 år, verken mer eller mindre. Er det håp for en sånn ordinær kvinne som meg? Anonymkode: bab3a...98d Bruker du å lese kommnetarfeltene i nettaviser eller på Facebook for å gjøre deg opp en mening om kunnskapsnivået i befolkningen? Spørsmålet er naturligvis retorisk - vi vet alle at kommentarfelt gjenspeiler ikke samfunnets gjennomsnitt, men samfunnets underside. Den mørke, dysfunskjonelle andelen av oss. Som finnes. Og som alltid har eksistert (du kan se avisinnlegg fra dem tilbake så langt aviser har eksistert) og som alltid vil eksistere, med mindre vi en gang i fremtiden finner opp en mirakelkur for psykisk dysfunksjon og idioti. Men de i kommentarfeltet er ikke «mulige partnere» eller «potensielle venner» for normalt oppegående folk. Selvsagt finnes det menn som primært er ute etter et forhold med en kvinne ikke som partner, men som noe annet. Slik det selvsagt finnes både menn og kvinner som bygger forhold på andre ting enn «forelska». Det finnes menn (og kvinner) som synes utseende er viktigere enn personlighet som kriterie for å tilbringe de neste 30 årene sammen. Det finnes kvinner og menn som har «ønsker formere seg raskt» som eneste kriterie til partner (jeg studerte sammen med en mann av den typen, selv om stereotypen er at dette er primært kvinner). Det finnes folk som vektlegger penger over hyggelighet, religion over intellekt, det finnes til og med dem som kun velger seg en partner som (også) ruser seg. Men ingen av dem, ts, er jo i kategorien «partner ts ønsker seg». For du er (får man håpe) et normalt fungerende menneske. Og du foretrekker menn som partnere. Men det er kun et ekstremt fåtall menn som er i kategorien «potensiell partner». Man har, og skal ha, minstekrav. Ellers kunne du jo bare beholdt exen. For har vi ikke krav (og å kalle noen «kravstor» er bare simpel hersketeknikk, alle krav er ok krav) så er «ulykkelig» vår eneste sikre fremtid. Du skal være såkalt «kravstor». Alle normalt fungerende mennesker er det. For de som kaller folk «kravstore» er ikke normalt fungerende mennesker. Som opplever å falle utenfor. Til samfunnets beste, men til sitt eget verste. Anonymkode: b5301...d99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #8 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Bruker du å lese kommnetarfeltene i nettaviser eller på Facebook for å gjøre deg opp en mening om kunnskapsnivået i befolkningen? Spørsmålet er naturligvis retorisk - vi vet alle at kommentarfelt gjenspeiler ikke samfunnets gjennomsnitt, men samfunnets underside. Den mørke, dysfunskjonelle andelen av oss. Som finnes. Og som alltid har eksistert (du kan se avisinnlegg fra dem tilbake så langt aviser har eksistert) og som alltid vil eksistere, med mindre vi en gang i fremtiden finner opp en mirakelkur for psykisk dysfunksjon og idioti. Men de i kommentarfeltet er ikke «mulige partnere» eller «potensielle venner» for normalt oppegående folk. Selvsagt finnes det menn som primært er ute etter et forhold med en kvinne ikke som partner, men som noe annet. Slik det selvsagt finnes både menn og kvinner som bygger forhold på andre ting enn «forelska». Det finnes menn (og kvinner) som synes utseende er viktigere enn personlighet som kriterie for å tilbringe de neste 30 årene sammen. Det finnes kvinner og menn som har «ønsker formere seg raskt» som eneste kriterie til partner (jeg studerte sammen med en mann av den typen, selv om stereotypen er at dette er primært kvinner). Det finnes folk som vektlegger penger over hyggelighet, religion over intellekt, det finnes til og med dem som kun velger seg en partner som (også) ruser seg. Men ingen av dem, ts, er jo i kategorien «partner ts ønsker seg». For du er (får man håpe) et normalt fungerende menneske. Og du foretrekker menn som partnere. Men det er kun et ekstremt fåtall menn som er i kategorien «potensiell partner». Man har, og skal ha, minstekrav. Ellers kunne du jo bare beholdt exen. For har vi ikke krav (og å kalle noen «kravstor» er bare simpel hersketeknikk, alle krav er ok krav) så er «ulykkelig» vår eneste sikre fremtid. Du skal være såkalt «kravstor». Alle normalt fungerende mennesker er det. For de som kaller folk «kravstore» er ikke normalt fungerende mennesker. Som opplever å falle utenfor. Til samfunnets beste, men til sitt eget verste. Anonymkode: b5301...d99 Kloke tanker! Takk for innspillene. Nei, jeg forstår jo at det er mye rart som kan gjemme seg bak et tastatur og at det ikke nødvendigvis er representativt. Men er veldig lenge siden jeg var singel, så kanskje det rett og slett er litt skummelt fordi det er ukjent og da tenker man kanskje ikke helt rasjonelt Anonymkode: bab3a...98d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #9 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Du høres jo ut som en sånn kvinne man ville lett etter om kona plutselig skulle "finne seg selv" 😉 M47 - som ellers ligner på deg mtp det du beskriver. Anonymkode: 0b640...4ad Takk ☺️ Det var hyggelig skrevet! TS Anonymkode: bab3a...98d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #10 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig er det håp. Du beskriver nærmest en vinner på datingmarkedet! Det kommer til å gå fint. Det vil si... det kommer jo an på dine egne forventninger. Det er en tendens til at mange kvinner legger lista helt oppunder taket. Da kan det bli verre. Anonymkode: 80357...0e1 Takk ☺️ Anonymkode: bab3a...98d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #11 Del Skrevet 27. september Tror du at du er et unikum ts? Anonymkode: 727e7...1d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #12 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er egentlig en ganske vanlig kvinne på 38 år, verken mer eller mindre. Er det håp for en sånn ordinær kvinne som meg? AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tror du at du er et unikum ts? Anonymkode: 727e7...1d6 Anonymkode: 884eb...e7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #13 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Anonymkode: 884eb...e7d Hva mener du? Tror jeg er en ganske vanlig kvinne Anonymkode: bab3a...98d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #14 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva mener du? Tror jeg er en ganske vanlig kvinne Anonymkode: bab3a...98d Så hvorfor skulle det ikke være håp for deg når folk finner kjærligheten i alle aldre? Anonymkode: 727e7...1d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #15 Del Skrevet 27. september Selvfølgelig er det håp. Det er alltid håp! Jeg føler i blant at jeg ikke kjenner igjen den virkeligheten som beskrives på KG, kommentarfelter og sosiale medier. Stemmer ikke med den verden jeg og min omgangskrets lever i, og vi er ganske så normale vil jeg si. Finne kjærligheten er aldri rett frem siden det krever at det skal klaffe for to parter på riktig tid. Pass på at du ikke hopper på det første og beste i redsel for at det ikke er håp. Jeg var 38 når jeg møtte min mann. Jeg har et helt middels utseende og er overvektig. Etter noen år som singel (heller singel enn feil mann) så møtte jeg drømmemannen. Anonymkode: f94c2...8ad 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #16 Del Skrevet 27. september Selvfølgelig finnes det håp for alle. Men jeg tenker at man må også ha evnen til litt selvrefleksjon. Hvis man teller fra man er 18 så har du hatt mulighet til å finne deg en livspartner i 20 år, hva er det som har gått gal hittil? Det er mange ting som kan gå gal, så sier ikke det er lett, men hvis du prøver å reflektere over det før du går ut i denne nye fasen så vil du kanskje gjenkjenne noen mønster du kan jobbe med. Er det valg av partner? Er det å ha oversett potensielle gode partnere fordi man ikke ga de en sjans? Er man litt stille av seg, er det vanskelig å komme i kontakt med andre og by på seg selv? Alt dette tenker jeg du har godt av å analysere... vær litt ærlig med deg selv og prøv å finne ut hva er det som har skjedd, mange ganger så er det vi som autosaboterer oss selv... lykke til videre og håper du ikke tar dette negativ, men som en utfordring til å finne rotårsaken og prøve å gjøre noe med det :) Anonymkode: 2761a...80b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #17 Del Skrevet 27. september Kvinne 42 her, single for første gang på tjue år. Ble slutt i mai. Jeg tror jeg har vært litt for tidlig ute på apper og på å føle meg veldig single og at jeg vil ha noen. Har følt til mye dårlig selvfølelse, er jo ikke vant til avvisninger overhodet! Nå har jeg slettet appene, jeg blir desillusjonert av det. Vil heller fokusere på å ha et rikt liv, ha gode venner og se hva som skjer helt naturlig evt. Mange på appene er også veldig lei, virker det som. Og de samme dukker opp hele tiden. Jeg har fått mer trua på at det som skjer IRL er mer holdbart. Følelsen av at det ikke er noen der ute for en, kommer nok ganske ofte når man er single i vår alder, så jeg tror det er lurt å forsøke å ikke tenke så mye på det, bare leve livet sitt. Anonymkode: 93c13...75a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #18 Del Skrevet 27. september Jeg møtte mannen min da jeg var 39. Vi høres ganske like ut, ts. Jeg er høyt utdannet, glad i jobben min, ordinært utseende og ordinære interesser. Jeg trodde egentlig at jeg kom til å forbli singel etter et brudd i midten av 30-årene. Men det ble ikke slik ❤️ Så ja, det er håp! Anonymkode: 72407...26a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #19 Del Skrevet 27. september Det går nok helt fint. Jeg var 39 og nysingel sist gang på dating apper. Jeg er ikke slank eller veltrent (overvektig, men mye av vekten på deler som en del menn liker), går nesten aldri til frisør (klipper meg selv) og steller ikke negler da de blir bitt. Bruker ganske naturlig sminke og kler meg feminint. Har en vanlig jobb og utdannelse. Har barn fra før av og stilte visse krav (blant annet ikke røyk og skulle ha «alt på stell»). Har mange av de samme interessene som menn. Det er veldig mange hyggelige og snille menn der ute. For øvrig en enorm selvtillitsboost når menn står i kø for å date deg og du kan velge og vrake. Du kan fint gå 10 år ned og 5 år opp. Lykke til med datingen 😃 Anonymkode: 8351c...33e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #20 Del Skrevet 27. september Hadde ikke et problem med å date som 36-38-åring, traff også samboeren min i dag da jeg var 38 💕 Ikke tro på alle rare ting du leser og hører. Etter mitt syn er dette folk som ikke vet sitt eget beste/velger helt feil folk og klager over det. Synes utvalget (her i Oslo) var veldig bra. Lykke til og kos deg med datingen 🔥 Anonymkode: c69d9...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå