Gå til innhold

Penger min kone ikke vet om - Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg og min kone har et ganske turbulent forhold, og hun truer bla med å gå fra meg når vi krangler osv. Vi har vært gift i ca 15 år, men de to årene har vært litt bedre. 

Jeg startet underveis å spare penger for å ha mulighet til å etablere meg, eller kjøpe ut henne osv ved brudd. Jeg satte pengene i fond og aksjer og fikk etterhvert interesse for aksjer aktivt. Dette betyr at jeg har fått bra avkastning, og jeg har nå ca 1 mill i aksjer som hun ikke vet om. Forholdet nå er bedre enn på lenge, og jeg begynner å få troa på at det vil vare. Det føles nå rart å ha de «hemmelige» pengene. 

Hva gjør jeg?

Kona er ekstremt opptatt av ærlighet, og tillit, og hun er «mye». Så om jeg nå forteller om pengene så vil hun gå i taket. Jeg har jo underveis feks sagt nei til innkjøp fordi jeg ikke har råd osv. 

Jeg har vurdert å gi bort en større del til feks kreftforskning. Eller donere til vanskeligstilte, men jeg vet ikke om det blir synlig noe sted? Om jeg da feks har igjen 100K så kan jeg lett bruke opp de uten at hun merker det, men få glede selv eller ved å gi gaver til henne eller barna, klær, tur på byen osv en miks selvsagt..

Hva tenker dere?

Anonymkode: d7335...15c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ha sagt i fra til din kone. si at du har vunnet pengene på lotto eller noe. 

Eller du kan si nøyaktig det du har skrevet her.

case closed

Anonymkode: c3973...691

• Liker 10
Skrevet

Hvor lenge har forholdet vært bedre? 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Du skal selvsagt være ærlig hvis du vil være i et genuint forhold, og hvis du ønsker ærlighet og nærhet tilbake. Men hun har ikke noe med å bestemme over de pengene, jeg ville hatt dem i fond/aksjer hvis jeg var deg. Ikke gi dem til veldedighet, det kan staten gjøre inntil man evnt dør uten arvinger.

Anonymkode: e6aba...9f1

• Liker 2
Skrevet

Hva med å overraske med en flott ferie og si du har spart opp for at dere skal kunne kose dere litt ekstra etter stormen var over? 

Anonymkode: 7d73e...a6f

• Liker 19
  • Nyttig 8
Skrevet

Du venter til en fin anledning, hennes runde fødselsdag, deres jubileum, når siste barn har flyttet eller lignende - og så forteller du at disse pengene har du spart opp til dere to - og nå skal dere finne ut hva dere skal gjøre med dem.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du skal selvsagt være ærlig hvis du vil være i et genuint forhold, og hvis du ønsker ærlighet og nærhet tilbake. Men hun har ikke noe med å bestemme over de pengene, jeg ville hatt dem i fond/aksjer hvis jeg var deg. Ikke gi dem til veldedighet, det kan staten gjøre inntil man evnt dør uten arvinger.

Anonymkode: e6aba...9f1

Selvfølgelig har hun det. De er gift! Hvis de for eksempel hadde tatt ut skilsmisse så hadde de pengene vært del av oppgjøret og er således 50% hennes. 

Det du driver med er økonomisk utroskap ts. Men jeg skjønner at du ville spart opp penger til eventuelt separasjon. Bare fortell henne, si at du har hatt flaks på aksje- markedet. Ser ikke hvorfor du heller ønsker å gi bort pengene enn å bruke de på forholdet. 

Anonymkode: aa8b4...1fe

• Liker 25
  • Nyttig 14
Skrevet
Irak skrev (8 minutter siden):

Hvor lenge har forholdet vært bedre? 

Godt spørsmål, skjønner hvor du vil. Hun er bra ustabil, så det kan snu. Forholdet har vært litt bedre siste to år, men krever mye av meg ift kommunikasjon, grenser, tålmodighet og tilpasning. Så det er vel mest et slags håp i bildet her også. Det er vel « glansbildet» det jeg opplever nå, ikke den underliggende henne. Men samtidig så har vi noen endringer i livet vårt som gir meg mer troa enn tidligere

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Dette er verdier som er synlige på skattemeldingen som hun har innsyn i, en rett man bør benytte for å ha en oversikt over økonomien i forholdet. Når hun aldri benytter seg av retten, er hun lite interessert. Det samme hvis dere aldri snakker sammen om sparing. Dersom.du ikke har løyet, synes ikke jeg du har gjort noe galt. Tror hun at du bruker opp all inntekt?

Anonymkode: 607b4...bcc

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hei! 

Jeg og min kone har et ganske turbulent forhold, og hun truer bla med å gå fra meg når vi krangler osv. Vi har vært gift i ca 15 år, men de to årene har vært litt bedre. 

Jeg startet underveis å spare penger for å ha mulighet til å etablere meg, eller kjøpe ut henne osv ved brudd. Jeg satte pengene i fond og aksjer og fikk etterhvert interesse for aksjer aktivt. Dette betyr at jeg har fått bra avkastning, og jeg har nå ca 1 mill i aksjer som hun ikke vet om. Forholdet nå er bedre enn på lenge, og jeg begynner å få troa på at det vil vare. Det føles nå rart å ha de «hemmelige» pengene. 

Hva gjør jeg?

Kona er ekstremt opptatt av ærlighet, og tillit, og hun er «mye». Så om jeg nå forteller om pengene så vil hun gå i taket. Jeg har jo underveis feks sagt nei til innkjøp fordi jeg ikke har råd osv. 

Jeg har vurdert å gi bort en større del til feks kreftforskning. Eller donere til vanskeligstilte, men jeg vet ikke om det blir synlig noe sted? Om jeg da feks har igjen 100K så kan jeg lett bruke opp de uten at hun merker det, men få glede selv eller ved å gi gaver til henne eller barna, klær, tur på byen osv en miks selvsagt..

Hva tenker dere?

Vær ærlig selvfølgelig! Om du lyger om noe så stort og økomonisk så lurer hun vel på hva annet du lyger om...  Eller om hun kan stole på deg i det hele tatt!

Hvorfor ikke ta hun med på en romantisk ferie? Må alt gies bort? 

Har en mann som gjerne gir vekk penger til veledighet men når jeg sier at det hadde vært fint om han noen gang kunne kjøpt/gjort noenfor meg og (noe han aldri gjør uten om jul og bursdag og da for han føler at han må....)!

Fint med veledighet men når du ikke kan unne kona din noe men gi så mye vekk til veledighet.. Syns rett og slett det er veldig råttent gjort! Bare det at du løy om så mye penger i utgangspunktet. Hun vil nok finne ut av det selv etterhvert, eller kanskje hun allerede vet men venter å ser om du sier noe..

Anonymkode: 0ae49...8b9

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

For øvrig er det jo litt rart at hun ikke har oppdaget dette på ligningene deres. Men dere er kanskje velstående folk, så en mill drukner i regnskapet.

Kanskje du er Sindre Finnes😅😅

Skrevet

hun har uansett "krav" på disse pengene ved en skilsmisse, man kan ikke holde slikt skjult etter loven. Jeg ville ikke sagt noe. 

Anonymkode: d4ccb...946

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

En mill på skattemeldingen som hun har oversett? Nei, da hadde jeg tenkt at jeg bare hadde latt de stå. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Godt spørsmål, skjønner hvor du vil. Hun er bra ustabil, så det kan snu. Forholdet har vært litt bedre siste to år, men krever mye av meg ift kommunikasjon, grenser, tålmodighet og tilpasning. Så det er vel mest et slags håp i bildet her også. Det er vel « glansbildet» det jeg opplever nå, ikke den underliggende henne. Men samtidig så har vi noen endringer i livet vårt som gir meg mer troa enn tidligere

«Hun er bra ustabil» skriver du samtidig som du skjuler millionbeløp fra henne…

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har ikke gjort noe gale og du er helt perfekt? Kun hun som må tilpasse seg og oppføre seg?

Du høres veldig egoistisk ut, og stakkars forhold!

Tenker mer på andre enn hun du faktisk er gift med! 

Unnalurer så stort beløp og i tilegg skal du gi vekk så mye. Hva har du gitt konen din de siste 15årene da?

Sikkert ingenting..! Lurer på hvorfor hun isåfall er misfornøyd!

Anonymkode: 0ae49...8b9

• Liker 7
Skrevet
BobbySocks skrev (1 minutt siden):

En mill på skattemeldingen som hun har oversett? Nei, da hadde jeg tenkt at jeg bare hadde latt de stå. 

Hvordan skal min formue bli synlig på hennes skattemelding?  

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den er synlig på din og den har hun rett til å se.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

når man er gift er det synlig, sjekk din egen og se selv. 

Anonymkode: d4ccb...946

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så hun er avhengig av at du regulerer henne følelsesmessig? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva slags endringer er det da? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...