Ravenna Skrevet 23. februar 2006 #1 Skrevet 23. februar 2006 Jeg har lyst på dette i dag men har aldri laget det før! Hvem har billigst og best grillet kylling? Lurest å kjøpe i ferskvaredisken, eller? Hvordan får jeg chipsen til å smake som på gatekjøkken?
Gjest 1111 Skrevet 23. februar 2006 #2 Skrevet 23. februar 2006 Jeg syns den kyllingen de har i ferskvaredisken er best når det kommer til grillet kylling. Og når det gjelder chipsen, så må du frityrsteke den, altså du må ha frityrkoker.
Ravenna Skrevet 23. februar 2006 Forfatter #3 Skrevet 23. februar 2006 Typisk. Går det an å få chipsen til å smake greit uten en frityrkoker da? Pøse på med eddik og krydder?
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2006 #4 Skrevet 23. februar 2006 Du kan frityrsteke i en vanlig kasserolle med olje.
Ravenna Skrevet 24. februar 2006 Forfatter #5 Skrevet 24. februar 2006 Må fortelle hvordan det gikk Jeg la chipsen i en ildfast form, saltet, krydret og hadde litt eddik på. De ble ganske bra. Kyllingen jeg kjøpte var det så som så med. Valgte en frossen marinert type fra Den Stolte Hane som stekte i 60 min. Har smakt bedre.
jordbær Skrevet 24. februar 2006 #6 Skrevet 24. februar 2006 Pomfri steker du jo bare i ovn. Er mye sunnere når du ikke har frityrkoker. Skal du ha ordentlig grillet kylling, er det bare den ferske nysteke i butikken som fungerer. Den i frossenform har for mye fettklumper, spør du meg. Ellers er det jo supergodt med kyllingfillet, som er marinert i masse urter og stekt i ildfastform med olivenolje rundt.. Mmm... Bedre enn frossenkyllingen som kommer i alu-esker iallefall!
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2006 #7 Skrevet 25. februar 2006 Du må ikke ha eddik på mat !! Ødelegger du ikke maten da?
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2006 #8 Skrevet 25. februar 2006 er helt normalt i england f.eks å ha eddik på pommesfritten og de elsker potetgull med eddik, så nei det ødelegger ikke maten, men jeg personlig er ikke så glad i det.
Gjest 1111 Skrevet 25. februar 2006 #9 Skrevet 25. februar 2006 Pomfri steker du jo bare i ovn. Er mye sunnere når du ikke har frityrkoker. Jo, men nå spurte trådstarter om hvordan man kan få chipsen lik som på gatekjøkken, og der brukes det frityrkoker
Arkana Skrevet 25. februar 2006 #10 Skrevet 25. februar 2006 Eddik på pommes frites er jo kjempegodt, som nevnt gjør de jo det i England. Der lærte jeg også å spise majones (må være Helmans, Mills blir bare fælt) på pommes frites også. Godt, men ikke akkurat slankekost.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2006 #11 Skrevet 25. februar 2006 Du må ikke ha eddik på mat !! Ødelegger du ikke maten da? ← Hva bruker du eddik til om ikke til mat? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2006 #12 Skrevet 25. februar 2006 Ingenting. Har det ikke i huset engang for det lukter forferdelig. Men jeg vet at noen bruker det i vaskevannet (til gulvet) usj
Ravenna Skrevet 25. februar 2006 Forfatter #13 Skrevet 25. februar 2006 Har litt eddik på chipsen etter den er stekt ja, syns det gir en god saltsmak. Har alltid vært vant til den smaken, både hjemmefra og på gatekjøkken.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2006 #14 Skrevet 25. februar 2006 Ingenting. Har det ikke i huset engang for det lukter forferdelig. Men jeg vet at noen bruker det i vaskevannet (til gulvet) usj ← Eddik brukes nok til mye mer enn du tror! (Blant annet brukes det vel i ketchup..)
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2006 #15 Skrevet 25. februar 2006 bruker eddik på chipsen og fishen når jeg spiser fish and chips! har ikke tenkt på å ha det på chipsen når jeg spiser fex biffsnadder.. kanskje verdt et forsøk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå