Gå til innhold

En kompis som ikke respekterer mitt ønske


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en kompis, vi har et helt fint vennskap. Vi går på folkehøgskole sammen i år og har hengt en god del sammen. Men de siste ukene har jeg følt at jeg har trengt litt rom fra han og generelt andre også. Det er absolutt ikke noe i veien med han eller no han har gjort, det er bare jeg som har blitt tappet for energi og har hatt et behov for å være for meg selv. Jeg har tatt opp dette med han på en fin måte og han fortalte meg at han syntes det gikk fint. Følte han forsto .. men så har han fortsatt å ville henge like mye som før og har oppsøkt meg jevnlig likevel. Så jeg har følt at han enten ikke forsto, eller respekterte mitt behov.
For noen dager siden oppsøkte jeg noen venner utenfor hovedbygget, og slo av en liten prat med dem. Da hadde han sett dette og kom rett bort til meg og anklaget meg for å være sur på han og sa jeg var en dårlig venn .. 

Jeg kan se at han ser det slik, samtidig har det jo ikke noe med han å gjøre at jeg føler meg sliten og har trengt litt alenetid. Jeg har også forsøkt å forklare det, men det virker som til ingen nytte. Var det feil av meg å snakke med de andre? Virker som om han på en måte har bestemt seg for at jeg nå er en slem eller ondskapsfull person. Jeg misliker han jo ikke og skjønner det kan føles vondt å få en beskjed om at en venn trenger litt space, men det har ikke no med han å gjøre. 

Anonymkode: c7990...155

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Var det feil av meg å snakke med de andre?

Nei, man må kunne veksle noen ord med andre selv om man generelt trenger tid for seg selv. Hvis de stoppet deg, skulle du ignorert dem med en gang fordi du burde snakket med han? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...