Gå til innhold

Beste tips for å holde huset ryddig og rent?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er deres beste tips for å holde orden?

Anonymkode: 16b5a...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hør på podcasten Clutterbug❤️ ble skikkelig inspirert av den. Ellers, ta litt og ofte, ikke skippertak. Og 5-min regelen. Tar det mindre enn 5 min, gjør det med én gang. Så bare spre det litt utover dagen imellom noen kaffekopper😊

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bor jeg alene da, så juster opp tiden hvis dere er fler. Jeg rydder 10 minutt hver morgen. Setter på timer og holder på. Huset er strøkent hele tiden. Ante ikke at det var så lite som skulle til. 

Det har også hatt en signaleffekt, siden jeg tenker "argh, orker ikke å rydde dette i morgen tidlig" så ender jeg med å ta de fleste småting langsmed. Ting som tar 30 sekund ca. Så det føles ikke ut som jeg rydder en gang. 

Ellers tar jeg ut av oppvaskmaskin f.eks mens jeg venter på brødristeren eller tevannet. 

En viktig ting å påpeke, tror en forutsetning for at dette funker er at alt har "sin plass". Et funksjonelt system i bunn gjør alt lettere. 

Anonymkode: d4f42...11b

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rydde opp etterhvert og alltid ta med seg ting som skal på plass når man uansett skal fra ett rom til annet/em etasje til annen. 

Få barna til å bidra om man har barn. 

System på hvor ting skal ligge og ha godt med oppbevaring. Da er det superkjapt å rydde. 

Endret av Trolltunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...