Gå til innhold

Blitt forelsket i datingfasen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dater en flott man og er blitt forelsket i han. Alt er fint til nå, og ting går virkelig framover. Ingen røde flagg heller. 

Men plutselig er fallhøyden blitt så stor. Redd for at det skal påvirke oppførselen min. 

Om noen har noen råd for å holde ut denne usikre fasen så kom gjerne med råd. 

Anonymkode: 7e7a3...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor er du usikker? Den rette gjør deg ikke usikker

Anonymkode: 799ec...fce

Jeg er ikke usikker på han. Men synes det er skummelt å slippe følelsene til, stole på at det blir et forhold ut av denne datingen. Er nok tidligere erfaringer som kommer opp her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon. Kjempeskummelt, for nå er det noe som står på spill. 

Anonymkode: c9ce0...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er i samme situasjon. Kjempeskummelt, for nå er det noe som står på spill. 

Ja, det er det. Hvor lenge tenker du det er naturlig å date før man blir kjærester? 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hvor mye man treffes. Vi ser ikke hverandre så ofte pga barn, men blir jo litt. Vi dater bare hverandre og vi har begge logget av Tinder, så er jo noe mer fast. Tenker at det er naturlig å definere etter 3 mnd tid. Hvis han ikke tenker på meg som en kjæreste da er han kanskje ikke rett for meg, eller seriøs nok for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, det er det. Hvor lenge tenker du det er naturlig å date før man blir kjærester? 

ts

Skjedde med meg og. Heldigvis kjente han det likt. Vi var ekslusive etter første date, han ville vi skulle være kjærester etter et par uke og etter noen mnd var det han som ville offentliggjøre det på FB.

Vi har begge kjent på frykt og at det er skummelt, men vi har hele tiden vært åpne med hverandre om det. Selv om vi ikke var usikker på oss så er det visse følelser og reaksjoner som sitter i kroppen vi ikke helt kan styre.

Tok ca 9 mnd før vi virkelig slappet av og kjente at kroppen forsto at det vi hadde er dypt og ekte og trygt. Da kom også ordene og vi kunne si vi elsket hverandre ❤️

Anonymkode: d92a2...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du komme med noen råd på hva vi kan se etter for å vurdere om daten ee seriøs. Føler meg rimelig trygg på min, men ønsker likevel en diskusjon rundt det nå. @Bombasi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Kan du komme med noen råd på hva vi kan se etter for å vurdere om daten ee seriøs. Føler meg rimelig trygg på min, men ønsker likevel en diskusjon rundt det nå. @Bombasi

Oy! Jøss. Takk for tilliten :D 

I bunn og grunn er det vanskelig å si uten at du har eksempler, men det viktige her er din egen magefølelse, og den sier at alt er fint og du er trygg. 

Jeg tenker at du kan stole på magefølelsen. For hadde det vært grunn til skepsis så hadde magefølelsen plukket skepsisen opp. For den er på high alert nå. Den leter faktisk etter alarmer, på tross for at hodet ditt mener alt er bra og hjertet ditt sier det er bra. Magefølelsen kjører sånn sett sitt eget løp, og magen ville forvirret både hodet og hjertet ditt om magen hadde fått opp noe å frykte.

Fallhøyden føles stor fordi du har fått følelser og ting mellom dere føles bra. Eventuelt mer enn bra. Det er ganske normalt å bli litt skremt da. Man har gått all-in og blitt ekspondert for en sårbar situasjon. Men fallhøyden betyr ingenting! Du kan være helt brennsikker på at skulle ting skjære seg underveis, så vil du havne trygg på beina hvis du faller. Kanskje du får en blåflekk eller et lite fallsår, men det tåler du og det gror! 

Jeg har bare ett godt råd til deg: Senk skuldrene, slapp av og kos deg! Nyt det! Vær trygg på at om daten er eller senere skulle bli useriøs så rekker du tidsnok å fange det opp. Særlig om han skulle utvikle seg til å bli useriøs, for da skjer det ofte et tydelig skifte rundt holdning, atferd, interesse osv. 

Men skal du virkelig teste om han er seriøs så bør du holde litt igjen på sex. Ikke hopp til køys tidlig. En seriøs type er tålmodig og respekterer deg, og ønsker gjerne selv vente for å få tid til å føle. En useriøs type er utålmodig og tester deg, og fokuserer ofte mye på sex. Sex er sånn sett en god seriøsitetstest!

Stol på deg selv!

Endret av Bombasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig vær forsiktig med å aktivt lete for mye etter noe å bli skeptisk på når det ikke er tegn til noe. For da forvirrer hodet ditt magefølelsen, og du kan være helt sikker på at hodet vil klare å finne noe å bli skeptisk på - uten at det er grunn til det. Og da ødelegger du for deg selv - og dere.

Så steng av hodet, og kjenn på magefølelsen, og så følg hjertet ditt utifra hva magefølelsen din sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.9.2024 den 22.32):

Dater en flott man og er blitt forelsket i han. Alt er fint til nå, og ting går virkelig framover. Ingen røde flagg heller. 

Men plutselig er fallhøyden blitt så stor. Redd for at det skal påvirke oppførselen min. 

Om noen har noen råd for å holde ut denne usikre fasen så kom gjerne med råd. 

Jeg trodde datingfasen nettopp var for å bli forelsket eller å  konstatere at man ikke blir det. Og at det første, altså å bli forelsket, er mest vellykket utfall. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (3 timer siden):

Oy! Jøss. Takk for tilliten :D 

I bunn og grunn er det vanskelig å si uten at du har eksempler, men det viktige her er din egen magefølelse, og den sier at alt er fint og du er trygg. 

Jeg tenker at du kan stole på magefølelsen. For hadde det vært grunn til skepsis så hadde magefølelsen plukket skepsisen opp. For den er på high alert nå. Den leter faktisk etter alarmer, på tross for at hodet ditt mener alt er bra og hjertet ditt sier det er bra. Magefølelsen kjører sånn sett sitt eget løp, og magen ville forvirret både hodet og hjertet ditt om magen hadde fått opp noe å frykte.

Fallhøyden føles stor fordi du har fått følelser og ting mellom dere føles bra. Eventuelt mer enn bra. Det er ganske normalt å bli litt skremt da. Man har gått all-in og blitt ekspondert for en sårbar situasjon. Men fallhøyden betyr ingenting! Du kan være helt brennsikker på at skulle ting skjære seg underveis, så vil du havne trygg på beina hvis du faller. Kanskje du får en blåflekk eller et lite fallsår, men det tåler du og det gror! 

Jeg har bare ett godt råd til deg: Senk skuldrene, slapp av og kos deg! Nyt det! Vær trygg på at om daten er eller senere skulle bli useriøs så rekker du tidsnok å fange det opp. Særlig om han skulle utvikle seg til å bli useriøs, for da skjer det ofte et tydelig skifte rundt holdning, atferd, interesse osv. 

Men skal du virkelig teste om han er seriøs så bør du holde litt igjen på sex. Ikke hopp til køys tidlig. En seriøs type er tålmodig og respekterer deg, og ønsker gjerne selv vente for å få tid til å føle. En useriøs type er utålmodig og tester deg, og fokuserer ofte mye på sex. Sex er sånn sett en god seriøsitetstest!

Stol på deg selv!

Takk for et fantastisk svar. Akkurat nå føles det som det både er og blir noe mer. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (3 timer siden):

Jeg trodde datingfasen nettopp var for å bli forelsket eller å  konstatere at man ikke blir det. Og at det første, altså å bli forelsket, er mest vellykket utfall. 

Det er det jo. Men det avhenger at begge får følelser da. Vi har ikke definert noe enda. Er ganske nytt og vil gi det litt mere tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...