AnonymBruker Skrevet 26. september #1 Del Skrevet 26. september Jeg er uvel hele tiden ,noe som er normalt, men jeg spyr ikke. Så jeg har matlyst og må småspise gjennom hele døgnet hver 2.-3.time. Må ha en dessert hver kveld, som regel litt sukkerfri is eller en annen ispinne. Så i tillegg kanskje en brødskive før jeg legger meg. Totalen i løpet av døgnet er mye. Beveger meg knapt i løpet av døgnet, ligger mye strak ut og orker ikke tanken på trening. Er vel 2.uken nå jeg ikke trener. Føler jeg veide noen kilo for mye FØR jeg ble gravid, kom aldri dit jeg ønsket pga amming. Så nå veier jeg mer enn noensinne og tør ikke tenke på hva slutten blir. Er det noe håp om å få mer energi og MINDRE matlyst? Eier knapt selvkontroll. Anonymkode: cc3b8...416 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #2 Del Skrevet 26. september Jeg er syv uker på vei og kjenner meg igjen. Ekstremt trøtt hele tiden, kvalm og uvel. Trente regelmessig frem til jeg nå fir et par uker siden ble helt utslitt. Har barn fra før og full jobb, derfor ikke overskudd til trening nå. Dessverre. Nå også spise for å håndtere kvalmen. Men i tidligere svangerskap har det gått over i andre trimester. Fra da av har jeg kunnet være aktiv. Har gått opp ca 11 kilo i alle tidligere svangerskap, så poenget er: det går seg nok til om noen få uker. Litt unntakstilstand nå. Anonymkode: bff34...bdc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #3 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er syv uker på vei og kjenner meg igjen. Ekstremt trøtt hele tiden, kvalm og uvel. Trente regelmessig frem til jeg nå fir et par uker siden ble helt utslitt. Har barn fra før og full jobb, derfor ikke overskudd til trening nå. Dessverre. Nå også spise for å håndtere kvalmen. Men i tidligere svangerskap har det gått over i andre trimester. Fra da av har jeg kunnet være aktiv. Har gått opp ca 11 kilo i alle tidligere svangerskap, så poenget er: det går seg nok til om noen få uker. Litt unntakstilstand nå. Anonymkode: bff34...bdc Håper det går seg til ja, men jeg la på meg 22 kilo forrige svangerskap. Det meste var vann da men uansett om det samme skjer nå som jeg veier mer vil jeg jo bli nærmere 100 kilo ved fødsel. Har også et lite barn og fulltidsjobb samt et barn som ikke er enkel om nettene heller, så sliter litt. Håper virkelig energien kommer tilbake for det er skremmende hvor lite jeg orker nå. Anonymkode: cc3b8...416 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #4 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Håper det går seg til ja, men jeg la på meg 22 kilo forrige svangerskap. Det meste var vann da men uansett om det samme skjer nå som jeg veier mer vil jeg jo bli nærmere 100 kilo ved fødsel. Har også et lite barn og fulltidsjobb samt et barn som ikke er enkel om nettene heller, så sliter litt. Håper virkelig energien kommer tilbake for det er skremmende hvor lite jeg orker nå. Anonymkode: cc3b8...416 Jeg håper også - for begges del - at det snart blir bedre. Er tyngre enn det har vært før, sikkert pga barna som er her, full jobb og null pauser i dagene. ang vektøkning, jeg kan skjønne du tenker på det med de erfaringene og når vekten blir såpass høy. Kanskje trening og kosthold må jobbes aktivt med for din del fra andre semester når formen er bedre? Og så er det jo - i den store sammenheng - en kort periode det er snakk om. Så i verste fall blir vekten høy, så går du ned etter fødsel. Anonymkode: bff34...bdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #5 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg håper også - for begges del - at det snart blir bedre. Er tyngre enn det har vært før, sikkert pga barna som er her, full jobb og null pauser i dagene. ang vektøkning, jeg kan skjønne du tenker på det med de erfaringene og når vekten blir såpass høy. Kanskje trening og kosthold må jobbes aktivt med for din del fra andre semester når formen er bedre? Og så er det jo - i den store sammenheng - en kort periode det er snakk om. Så i verste fall blir vekten høy, så går du ned etter fødsel. Anonymkode: bff34...bdc Jeg syntes det var ekstremt tungt å være rundt 93-94 kilo sist. Bare vagget rundt, men ville kanskje vært det samme om jeg var 83-84 med den store magen, aner ikke.Men sant vekten forsvant fort så forhåpentligvis skjer det samme på nytt. Definitivt hardere å være gravid med små barn enn å være barnløs gravid. Må ta meg sammen hver dag for å være aktiv med barnet. Håper energien og motivasjonen kommer tilbake om noen uker. Tror jeg hadde følt meg mye bedre bare jeg fikk trent igjen. Anonymkode: cc3b8...416 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nøtta Skrevet 26. september #6 Del Skrevet 26. september Det roer seg i uke 13. Husk at frem til uke 13 blir en HEL!!! baby produsert og laget ferdig, etter det skal den bare vokse:) ulvehungeren og trøttheten avtar som oftest da:) husker jeg gikk opp mange kg de ukene, spiste hele våken tiden, sov 17-05-06 og var så utmattet, men så stabiliserte det seg og jeg gikk ikke opp mer en det som hører med:) 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #7 Del Skrevet 26. september Høres ut som meg.. gikk 13 uker uten å trene, følte meg som en stranda hval som kunne kalles sofasliter, uggen og kvalm hele tiden. Ingen oppkast men kunne brekke meg av tanken på sjokolade feks. nå er jeg 14 uker på vei, starta å trene forrige helg, er ikke kvalm og føler meg bedre. OG jeg spiste mye i de 12-13 ukene, samtidig som jeg lå mye stille. Føltes grusomt ut! men.. Gikk opp «kun» 500 gram🤣 ikke føl så mye på det! Bare tenk at dersom det ikke blir bedre så overlever du. Men aller helst blir det bedre❤️ Anonymkode: 40c01...f70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #8 Del Skrevet 26. september Jeg synes også første trimester var tungt. Er fortsatt gravid, første graviditeten og 7,5 måneder på vei nå. Nå begynner jo magen å bli tung og i veien, men hittil kan ingenting måle seg med hvor sliten og trøtt jeg var de første månedene. Jeg var likevel litt aktiv og gikk turer hver dag ettersom vi har en unghund som trenger sitt, men herregud så slitsomt det til tider var. Hadde i tillegg null tålmodighet med den stakkars hunden, så jeg slet med å være den greie og hensynsfulle hundemammaen jeg egentlig vil være. Rart å tenke på at folk tar mye mer hensyn til meg nå som jeg er så synlig gravid, selv om det var de første månedene når ingenting var synlig at jeg virkelig slet! (Og så skjønner jeg at siste innspurt nå kan bli tung igjen altså, så det er sagt.) Anonymkode: 8e4cb...22f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #9 Del Skrevet 27. september Takk for svar dere❤️ Er bare å smøre seg med tålmodighet og håpe energien kommer snikende tilbake snart. 3 trimester er virkelig ikke noe å spøke med heller, særlig de siste ukene/siste halvannen måned. Men er jo ikke alle som blir like plaget med hevelser, bekken, osv. Er evig takknemlig for hver dag jeg slipper bekkensmerter. Det ene ondet avløser det andre😅 Men ja 1 trimester er tungt, både psykisk og fysisk. Man må tenke at det potensielt ikke går veien, og da ville alle ukene med kvalme og slitenhet være bortkastet.. Anonymkode: cc3b8...416 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #10 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg er uvel hele tiden ,noe som er normalt, men jeg spyr ikke. Så jeg har matlyst og må småspise gjennom hele døgnet hver 2.-3.time. Må ha en dessert hver kveld, som regel litt sukkerfri is eller en annen ispinne. Så i tillegg kanskje en brødskive før jeg legger meg. Totalen i løpet av døgnet er mye. Beveger meg knapt i løpet av døgnet, ligger mye strak ut og orker ikke tanken på trening. Er vel 2.uken nå jeg ikke trener. Føler jeg veide noen kilo for mye FØR jeg ble gravid, kom aldri dit jeg ønsket pga amming. Så nå veier jeg mer enn noensinne og tør ikke tenke på hva slutten blir. Er det noe håp om å få mer energi og MINDRE matlyst? Eier knapt selvkontroll. Anonymkode: cc3b8...416 Etter uke 13 så får du kanskje mer energi 😊 Matlysten roet seg rundt uke 20, men du skal jo ikke tenke på slanking når du går gravid. Anonymkode: 66d38...7fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #11 Del Skrevet 27. september For meg er første trimester uten tvil verst. I alle fall har det vært sånn tidligere. Midtveis i svangerskapet føler jeg meg ganske vanlig, og mot slutten har jeg hatt mye energi, selv om jeg selvsagt er tyngre. Men da er det så mye liv i magen og så mye å glede seg til, og jeg synes det er så fint å være gravid. de første tre månedene er jeg bare slapp og nervøs, liksom, så det er ikke et høydepunkt. Håper det går veien og at de neste ukene går fort. Anonymkode: bff34...bdc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Næmmenhei Skrevet 30. september #12 Del Skrevet 30. september Det løsner i andre termin, med mer energi! Ikke forvent for mye av deg selv nå, men legg inn små turer når du kan. Prøv å ikle tenk for mye på vekta. Vet det er vanskelig, men det er ikke hensiktsmessig å henge seg opp i det. Lykke til 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå