Harpa Skrevet 26. september 2024 #1 Skrevet 26. september 2024 Hei, Etter to barn har jeg gått ned i stilling, for jeg syns rett og slett to i 100 % jobb og barn i barnehage bare var stress. Nå planlegger vi nummer tre, men så var det de der foreldrepengene da. Jeg vil jo på en måte få mest mulig i foreldrepenger, særlig når jeg har pleid å gått ulønnet noen mnd ekstra, men da må jeg opp igjen i 100 % jobb da. følge nav ser de på de tre siste månedene, samtidig som hvis gapet mellom de og de 12 siste mnd er større enn 25 % så legger de det med i beregningen. Forstår det sånn halveis.. Jeg jobber som lærer så forholder meg så veldig til skoleår også. Noen som har erfaring med dette hoppe opp og ned i stilling? Er det verdt det for en periode? Når du har søkt om 1 års redusert stilling, kan du ombestemme deg midt i året? Mange tanker..
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #2 Skrevet 26. september 2024 Harpa skrev (7 minutter siden): Hei, Etter to barn har jeg gått ned i stilling, for jeg syns rett og slett to i 100 % jobb og barn i barnehage bare var stress. Nå planlegger vi nummer tre, men så var det de der foreldrepengene da. Jeg vil jo på en måte få mest mulig i foreldrepenger, særlig når jeg har pleid å gått ulønnet noen mnd ekstra, men da må jeg opp igjen i 100 % jobb da. følge nav ser de på de tre siste månedene, samtidig som hvis gapet mellom de og de 12 siste mnd er større enn 25 % så legger de det med i beregningen. Forstår det sånn halveis.. Jeg jobber som lærer så forholder meg så veldig til skoleår også. Noen som har erfaring med dette hoppe opp og ned i stilling? Er det verdt det for en periode? Når du har søkt om 1 års redusert stilling, kan du ombestemme deg midt i året? Mange tanker.. Om du kan ombestemme deg, må du nesten ta med din leder. Det er jo litt avhengig av om de har fylt resterende av din stilling med andre, budsjett etc så det vil være individuelt om får endret på sånn ut av det blå. Ja Nav ser på de 3 siste mnd hovedsaklig, men ja er avviket større enn 25% den ene eller andre veien så tas det med i vurdering. Så har du da kun jobbet 100% de 3 siste mnd, så er det ikke sikkert det blir utslagsgivende. Men det må du nesten foreta et regnestykke på basert på lønnen din. Anonymkode: e46bd...b04
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #3 Skrevet 27. september 2024 Jeg har tenkt på det samme. Jobber nå 80 %, vurderer å gå ned til 70 %, men har tenkt at jeg da burde gå opp til 100% igjen noen måneder om jeg skulle bli gravid med nummer 2. Men det vil altså ikke fungere om jeg går ned til 70%? Da må jeg tenke meg litt mer om. Anonymkode: b10c2...11a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå