AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #21 Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Selvsagt kan du ikke åpne Joe and the juice uten tillatelse fra de som eier varemerket/kjeden. For øvrig er det en drittkjede. Sendte tre blide og livsglade tiåringer dit for å kjøpe juice. De skulle få dra på «kafé» alene for første gang i sitt liv, og hadde akkurat fått «lønna» de hadde fått for å hjelpe til i hagen. De danset nedover veien, men kom hjem gråtende, fordi drittbedriften nektet å ta imot pengene deres, nemlig kontanter😡😡😡😡😡 Fra 1. oktober er bedrifter ved lov pålagt å ta kontanter. Hadde det ikke vært for at jeg nekter å handle der igjen, skulle jeg gått dit med haugevis med 1-kroninger hver eneste dag det neste året. Anonymkode: c191f...120 Tenk deg hvordan prisene blir da? Nordmenn er så dumme, vi klager over prisene nå, men skal ha lovpålagt dyre kontantmottak. Blir bare de store som overlever , og prisene går opp. For at 1% av befolkningen skal bruke dyre kontanter . Bra du ikke går dit med kronestykkene dine da. Hvor skulle du fått de fra, gått i banken og kjøpt rådyr veksel slik man nå ønsker og tvinge småbedrifter og gjøre? merkelig sted og sende 3 tiåringer egentlig . Er de så gira på dyr juice eller var det for og se på kjekkasene som jobber der? Anonymkode: 0969c...64c 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #22 Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Selvsagt kan du ikke åpne Joe and the juice uten tillatelse fra de som eier varemerket/kjeden. For øvrig er det en drittkjede. Sendte tre blide og livsglade tiåringer dit for å kjøpe juice. De skulle få dra på «kafé» alene for første gang i sitt liv, og hadde akkurat fått «lønna» de hadde fått for å hjelpe til i hagen. De danset nedover veien, men kom hjem gråtende, fordi drittbedriften nektet å ta imot pengene deres, nemlig kontanter😡😡😡😡😡 Fra 1. oktober er bedrifter ved lov pålagt å ta kontanter. Hadde det ikke vært for at jeg nekter å handle der igjen, skulle jeg gått dit med haugevis med 1-kroninger hver eneste dag det neste året. Anonymkode: c191f...120 Du vet at selv om man kan betale med kontanter så kan bedriften nekte å ta imot hvis du har mer enn x antall av samme mynt? Husker ikke tallet - helt ut av det blå ville jeg sagt 25 - men det stopper deg iallfall for å være komplett drittsekk. Anonymkode: 0624f...2cb 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #23 Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Fra 1. oktober er bedrifter ved lov pålagt å ta kontanter. Hadde det ikke vært for at jeg nekter å handle der igjen, skulle jeg gått dit med haugevis med 1-kroninger hver eneste dag det neste året. Loven om tvunget betalingsmiddel kommer ikke 1. oktober, vi er vel heller på vei til å avvikle den, om noe (trist nok, men alt skal kunne spores, uansett hva). Finner spor etter lov om tvunget betalingsmiddel fra 30-tallet, men vi har sikkert hatt det lengre enn som så og. Tvunget betalingsmiddel sier ganske enkelt - med noe unntak - at alle er pliktige til å ta imot sedler og andre betalingsmidler utstedt av sentralbanken. Utover det så har vi vel vært innom franchise her, men for ordens skyld, og for å gi TS en bedre start, ville jeg begynt med å lese om hva det egentlig betyr på SNL, wikipedia eller lignende. Jeg tror ikke McDonalds hadde synes det var veldig kult om jeg snekret sammen en svær M, skrev på vinduene med tusj og satte noen bord nede i stua, for å så kalle det for en "restaurant" som de så fint kaller dem. Anonymkode: e4bd7...792 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #24 Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Tenk deg hvordan prisene blir da? Nordmenn er så dumme, vi klager over prisene nå, men skal ha lovpålagt dyre kontantmottak. Blir bare de store som overlever , og prisene går opp. For at 1% av befolkningen skal bruke dyre kontanter . Bra du ikke går dit med kronestykkene dine da. Hvor skulle du fått de fra, gått i banken og kjøpt rådyr veksel slik man nå ønsker og tvinge småbedrifter og gjøre? merkelig sted og sende 3 tiåringer egentlig . Er de så gira på dyr juice eller var det for og se på kjekkasene som jobber der? Anonymkode: 0969c...64c Du begynte så saklig men avslutter så horribelt infantilt, og saboterer deg selv. Jaja Anonymkode: 1a62d...262
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #25 Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Loven om tvunget betalingsmiddel kommer ikke 1. oktober, vi er vel heller på vei til å avvikle den, om noe (trist nok, men alt skal kunne spores, uansett hva). Finner spor etter lov om tvunget betalingsmiddel fra 30-tallet, men vi har sikkert hatt det lengre enn som så og. Anonymkode: e4bd7...792 Det virker som du tar feil? https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/snart-far-man-bot-for-a-nekte-dette/17027858/ https://www.sticos.no/fagstoff/styrking-av-retten-til-a-betale-med-kontanter?hs_amp=true https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/1.-oktober-styrkes-forbrukernes-rett-til-a-betale-med-kontanter/id3044260/ Anonymkode: ccb66...bdd 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #26 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Loven om tvunget betalingsmiddel kommer ikke 1. oktober, vi er vel heller på vei til å avvikle den, om noe (trist nok, men alt skal kunne spores, uansett hva). Finner spor etter lov om tvunget betalingsmiddel fra 30-tallet, men vi har sikkert hatt det lengre enn som så og. Tvunget betalingsmiddel sier ganske enkelt - med noe unntak - at alle er pliktige til å ta imot sedler og andre betalingsmidler utstedt av sentralbanken. Utover det så har vi vel vært innom franchise her, men for ordens skyld, og for å gi TS en bedre start, ville jeg begynt med å lese om hva det egentlig betyr på SNL, wikipedia eller lignende. Jeg tror ikke McDonalds hadde synes det var veldig kult om jeg snekret sammen en svær M, skrev på vinduene med tusj og satte noen bord nede i stua, for å så kalle det for en "restaurant" som de så fint kaller dem. Anonymkode: e4bd7...792 Lovendringen som Stortinget har vedtatt går i korte trekk ut på: En forbruker skal ha rett til å betale med kontanter i alle salgslokaler der næringsdrivende selger varer eller tjenester, forutsatt at selgeren tar imot betaling for varen eller tjenesten i dette lokalet.Jun 7, 2024 Fra 1. oktober styrkes forbrukernes rett til å betale med kontanter Sticos https://www.sticos.no › fagstoff › styrking-av-retten-til-... Anonymkode: 92683...666 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #27 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (På 26.9.2024 den 21.21): Hvem ellers? Anonymkode: 26c6c...379 Jens and the Saft. Anonymkode: 06fbd...d57 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2024 #28 Skrevet 30. september 2024 AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 14.59): Du begynte så saklig men avslutter så horribelt infantilt, og saboterer deg selv. Jaja Anonymkode: 1a62d...262 Den første delen var åpenbart kritikk til den nye loven . Fint at den ble saklig da . den andre delen .. jeg kjøper ikke helt at 3 10- åringer danset for og kjøpe juice . Dyr juice . Sorry ser det ikke for meg, mulig de er veldig annerledes og merkebevisste på juice i forhold til andre 10 åringer . Hadde tatt det mer seriøst om de løp for og kjøpe is enn danset for og kjøpe fancy juice . Så det var meningen at første del var mer « saklig « , og andre del mer kritisk . Anonymkode: 0969c...64c 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2024 #29 Skrevet 30. september 2024 AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 14.54): Loven om tvunget betalingsmiddel kommer ikke 1. oktober, vi er vel heller på vei til å avvikle den, om noe (trist nok, men alt skal kunne spores, uansett hva). Finner spor etter lov om tvunget betalingsmiddel fra 30-tallet, men vi har sikkert hatt det lengre enn som så og. Tvunget betalingsmiddel sier ganske enkelt - med noe unntak - at alle er pliktige til å ta imot sedler og andre betalingsmidler utstedt av sentralbanken. Utover det så har vi vel vært innom franchise her, men for ordens skyld, og for å gi TS en bedre start, ville jeg begynt med å lese om hva det egentlig betyr på SNL, wikipedia eller lignende. Jeg tror ikke McDonalds hadde synes det var veldig kult om jeg snekret sammen en svær M, skrev på vinduene med tusj og satte noen bord nede i stua, for å så kalle det for en "restaurant" som de så fint kaller dem. Anonymkode: e4bd7...792 Husker Mac Donalds ( i Risør tror jeg) på 90- tallet . Gud bedre vi var skuffa tenåringer som skulle kjøpe milkshake i sommerferien og de bare hadde fiskeburger på mAC Donalds. Anonymkode: 0969c...64c
AnonymBruker Skrevet 30. september 2024 #30 Skrevet 30. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Den første delen var åpenbart kritikk til den nye loven . Fint at den ble saklig da . den andre delen .. jeg kjøper ikke helt at 3 10- åringer danset for og kjøpe juice . Dyr juice . Sorry ser det ikke for meg, mulig de er veldig annerledes og merkebevisste på juice i forhold til andre 10 åringer . Hadde tatt det mer seriøst om de løp for og kjøpe is enn danset for og kjøpe fancy juice . Så det var meningen at første del var mer « saklig « , og andre del mer kritisk . Anonymkode: 0969c...64c ... er ikke helt sikker på om jeg har fått med meg alle detaljene i ditt syn på 10-åringers forhold til Joe & the Juice vs is og hvorvidt man danser til is og løper til juice, eller om det vanligvis foregår motsatt. Anonymkode: 1a62d...262
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #31 Skrevet 1. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): ... er ikke helt sikker på om jeg har fått med meg alle detaljene i ditt syn på 10-åringers forhold til Joe & the Juice vs is og hvorvidt man danser til is og løper til juice, eller om det vanligvis foregår motsatt. Anonymkode: 1a62d...262 Ok. Ja, det var nok omvendt . Altså løper og ikke danser . Bare og spørre om det var noen detaljer du ville ha, men har liten erfaring med 10 åringers forhold til joe & the juice , ikke opplevd at det eksisterer, det var egentlig essensen i det. Anonymkode: 0969c...64c
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #32 Skrevet 4. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 27.9.2024 den 19.57): Selvsagt kan du ikke åpne Joe and the juice uten tillatelse fra de som eier varemerket/kjeden. For øvrig er det en drittkjede. Sendte tre blide og livsglade tiåringer dit for å kjøpe juice. De skulle få dra på «kafé» alene for første gang i sitt liv, og hadde akkurat fått «lønna» de hadde fått for å hjelpe til i hagen. De danset nedover veien, men kom hjem gråtende, fordi drittbedriften nektet å ta imot pengene deres, nemlig kontanter😡😡😡😡😡 Fra 1. oktober er bedrifter ved lov pålagt å ta kontanter. Hadde det ikke vært for at jeg nekter å handle der igjen, skulle jeg gått dit med haugevis med 1-kroninger hver eneste dag det neste året. Anonymkode: c191f...120 det er ikke normalt at tiåringer gråter fordi kafeen ikke aksepterer kontanter. du burde revurdere både din og ditt/dine barns emosjonelle intelligens Anonymkode: e1eca...c2f 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå