Gå til innhold

Åpne Joe and the Juice

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lokaler og alt, og egentlig hovedgruppen. Joe and the Juice vet jeg er populært. Men pluss minus, hvor mye må jeg ut med for noe sånt tror jeg? Male ned veggene, utstyr osv.

Anonymkode: 65dd7...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Du kan jo kanskje starte med og kontakte joe and the juice? 

Anonymkode: 0969c...64c

Er vel ikke dem som styrer med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvem ellers?

Anonymkode: 26c6c...379

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvem ellers?

Anonymkode: 26c6c...379

Maxbo, de kan sikkert hjelpe deg TS.

Anonymkode: c6017...777

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Har lokaler og alt, og egentlig hovedgruppen. Joe and the Juice vet jeg er populært. Men pluss minus, hvor mye må jeg ut med for noe sånt tror jeg? Male ned veggene, utstyr osv.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Enten er dette tull, eller så må du lese deg veldig opp før du investerer. Jeg kan ikke reglene, men om du tenker faktisk Joe & The Juice, og ikke noe lignende, så må du ha et samarbeid med konseptet, bli godkjent, og få oppskrifter. Skal det være noe lignende, med helt annet navn og oppskrifter så krever det selvsagt annet.  

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nok ikke bare å få pusset opp et lokale, kjøpe inn utstyr for så å åpne en Joe & the juice uten at de er med fra starten. Ikke sikkert de er interessert i dine lokaler en gang.

Anonymkode: b76fc...64d

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva babler du om :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

😂😂 prøv å starte opp en joe & the juice du, TS, så skal du nok få se at det er de som styrer med det.

Så dum er det faktisk ikke lov til å være. Anser derfor dette som tull

Anonymkode: 0624f...2cb

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke joe and the juice som styrer med joe and the juice? 

Anonymkode: 0969c...64c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar dette er tull 😂 Men greit. 

Du har ikke lov til å åpne en Joe & the juice, det er et registrert varemerke. Det er bare de som eier den verdensomspennende kaffekjeden Joe & the juice, som kan åpne en Joe & the juice.

Du kan åpne en sjappe som heter "Kaffi & Jus", som har juice og sandwicher, altfor høy musikk, kjekkaser bak kassen og dårlig mathygiene. Men ikke kopier Joe & the juice for mye i farger, logo, navn på mat/drikkemenyen etc, da får du fort advokater på nakken. 

Hvor mye du må ut med er vanskelig for oss å si. Vi vet jo ikke hvor mange ansatte du skal ha engang.

Og klarer du ikke sette opp en forretningsplan med dette regnestykket, så kan du ikke starte kafe. Du må jo sette opp regnestykket, bare for å få lån i banken eller investorer. Det å drive en kafe er jo 100% økonomistyring og forretningssans.

Eier du et lokale, som hadde passet for en sånn kjede, så ville jeg heller kontaktet dem eller Espresso House eller United Bakeries eller whatever og tilbydd noen av dem å leie. Da går du garantert i pluss. Starter du egen kafe, går du garantert i minus i noen år, sannsynligvis går den og du konkurs etter mange år med blodslit.

Anonymkode: 2a3fd...265

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjempelett å tjene penger på å selge juice.

Anonymkode: 4161f...66d

Med dagens priser på frukt og grønt? Nei, tror det er små marginer på fortjenesten og ikke så store sjanser til å lykkes. Når folk har lite penger og vanskeligheter med å få boliglånet betalt med høye renter, bruker de ikke penger på juice fra en juicebar. De kjøper en kartong på Kiwi til å ha til helgefrokosten, det er det de unner seg.

Anonymkode: 92683...666

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det må du spørre de som administrerer franchise hos Joe and the Juice om. De har regler for farger, utseende, utstyr, alt du må bruke penger på og gjøre med lokalet (hvis de godkjenner lokalene og beliggenheten). Først når de har fortalt alt hva du trenger og hvordan det skal se ut der iht franchise reglene, kan du begynne og regne ut hva det vil koste.

Anonymkode: 92683...666

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du virkelig at man bare kan benytte en kjedes navn og konsept som man vil? 😂 

Anonymkode: f89f2...e1d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start en Jenny & juice og markedsfør med at du ikke spiller høy musikk. Jeg kommer 😄

Anonymkode: e2bff...d76

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig må du inngå avtale med Joe & the juice for å få kjøpt franchiserettigheter. Det er ikke bare-bare, det er svindyrt å betale for disse rettighetene (som du må betale for hvert år) og de har strenge regler for hvordan du får drive. Man kan se på det som hjelpsomt å få en forretningsmodell i fanget med kalkyler, budsjetter og støtte, men du har ingen påvirkning eller bestemmelsesrett over hvordan du skal drive plassen. De har juridiske avtaler som er potte tett, og kan inndra din rett til å drive cafeen når som helst om de skulle ønske.

Dette er litt satt på spissen, men man er egentlig bare en ansatt underlagt andres ledelse, men med en enorm personlig risiko knyttet til det. Det kan lønne seg stort og du kan tape stort.

Jeg har forøvrig sendt mail til dem for noen år siden og spurt om de skulle åpne i min by, og den gangen tvilte de på at de noen gang kom hit fordi det ikke passet inn i markedsplanene. Så du får ikke starte hvor du vil om du vil drive franchise under dem. 

Anonymkode: 9f4f2...f07

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan du ikke åpne Joe and the juice uten tillatelse fra de som eier varemerket/kjeden. For øvrig er det en drittkjede. Sendte tre blide og livsglade tiåringer dit for å kjøpe juice. De skulle få dra på «kafé» alene for første gang i sitt liv, og hadde akkurat fått «lønna» de hadde fått for å hjelpe til i hagen.

De danset nedover veien, men kom hjem gråtende, fordi drittbedriften nektet å ta imot pengene deres, nemlig kontanter😡😡😡😡😡

Fra 1. oktober er bedrifter ved lov pålagt å ta kontanter. Hadde det ikke vært for at jeg nekter å handle der igjen, skulle jeg gått dit med haugevis med 1-kroninger hver eneste dag det neste året. 

Anonymkode: c191f...120

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...