AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #1 Skrevet 26. september 2024 Jeg skal søke om å få parkeringstillatelse for forflytningshemmede. Dere som har HC-kort: hva er det lurt å ha med i søknaden for å få den innvilget? Jeg har to lidelser som gjør at det er vanskelig å gå lange avstander, men kommunen her er veldig restriktive med hvem som får HC-kort, så derfor ønsker jeg tips til hva jeg bør ta med og hva legen bør skrive utenom det at lange avstander er vanskelig for meg. Anonymkode: 5c6e5...c3a
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #2 Skrevet 26. september 2024 Les deg opp på forskrifta 😊 Anonymkode: 06732...211 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #3 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Les deg opp på forskrifta 😊 Anonymkode: 06732...211 Tenkte på hva jeg skal skrive, som kan gjøre at jeg har større sjanse til å få tillatelsen jeg da. Jeg vet hva forskrifta sier. Anonymkode: 5c6e5...c3a
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #4 Skrevet 26. september 2024 Reglene er slik nå at det holder ikke å ha problemer med å gå. Det er ikke bare din kommune, men nasjonale innstramminger som kom noen år tilbake. Som har gjort det svært vanskelig å få, uansett hvor du bor. Du må kunne dokumentere at du har faste gjøremål som krever at du parkerer nært for å kunne gjennomføre. Og da holder det ikke med handling, for det kan du gjøre på tider hvor det er lite folk i butikken. I praksis må du ha jobb eller studier, hvor det er nødvendig med parkering innen gitte tidsrom på dagtid. Anonymkode: 86f7f...8a6 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #5 Skrevet 26. september 2024 Jeg fikk uten problemer. Har nå fått fornyet for 5år. Skrev ned arbeidsted, handling, kjøre barn til barnehage/ skole/ fritidsaktiviteter Anonymkode: 3e73d...b95 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #6 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Reglene er slik nå at det holder ikke å ha problemer med å gå. Det er ikke bare din kommune, men nasjonale innstramminger som kom noen år tilbake. Som har gjort det svært vanskelig å få, uansett hvor du bor. Du må kunne dokumentere at du har faste gjøremål som krever at du parkerer nært for å kunne gjennomføre. Og da holder det ikke med handling, for det kan du gjøre på tider hvor det er lite folk i butikken. I praksis må du ha jobb eller studier, hvor det er nødvendig med parkering innen gitte tidsrom på dagtid. Anonymkode: 86f7f...8a6 Det er på jobb jeg trenger nå. Det er blitt for tungt å gå fra parkeringen, og det er også kommet opp et nytt bygg ved siden av parkeringsplassen, og da blir det konkurranse om plassene; noe som gjør at det som regel ikke er plasser der jeg parkerte tidligere. Alle vil jo nærmest mulig. Handle mm. kan jeg gjøre på kveldene når det er lite biler ute. Det å skrive om tidsrommet og at jeg bare trenger det til jobb var lurt. Det skal jeg gjøre. Takk! 😀 Anonymkode: 5c6e5...c3a 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #7 Skrevet 27. september 2024 Skriv om ALLE steder du parkerer, om det så bare er et sted du er én gang i året! Skriv på et eget ark og ikke bare de få linjene i skjemaet! Jeg skrev 2 1/2 side om steder jeg parkerer og fikk det innvilget etter bare en uke. Anonymkode: 99311...8a0 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #8 Skrevet 27. september 2024 https://www.vg.no/nyheter/i/dwOXWo/gry-hege-51-mangler-armer-og-bein-fikk-avslag-paa-handikap-parkering Anonymkode: 00f36...6ee 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #9 Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): https://www.vg.no/nyheter/i/dwOXWo/gry-hege-51-mangler-armer-og-bein-fikk-avslag-paa-handikap-parkering Anonymkode: 00f36...6ee Glad jeg ikke bor i Oslo ... Anonymkode: 5c6e5...c3a 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #10 Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): https://www.vg.no/nyheter/i/dwOXWo/gry-hege-51-mangler-armer-og-bein-fikk-avslag-paa-handikap-parkering Anonymkode: 00f36...6ee To år gammel artikkel... Anonymkode: 99311...8a0
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #11 Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): To år gammel artikkel... Anonymkode: 99311...8a0 Det er sant. For to år siden var det lettere å få innvilget HC parkering i Oslo enn nå. Anonymkode: 69e1e...bab 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå