AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #1 Skrevet 26. september 2024 Noen ganger når jeg kommer hjem står en annen bil på parkeringsplassen min. Jeg betaler for den og det er ingen andre jeg deler med. Fant nr til han som eier bilen men han ville ikke flytte bilen fordi han var på besøk eller noe. Skjedd flere ganger. Jeg truet med politiet men han veit det er en tom trussel. Hva kan jeg gjøre? Han og en hel venne gjeng sto utenfor der da jeg kjørte forbi. De satte seg i bilen og reiste. Men han ble potte sur og jeg vil ikke møte på 3-4 sure menn alene heller. Anonymkode: dbcbe...8a6
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #2 Skrevet 26. september 2024 *Han mener at han kan bruke den når det er normal arbeidstid og at jeg ikke normalt sett bruker den da. Har tykk aksent så vanskelig å si... Men jeg vil kunne komme tidlig hjem og bare parkere. ts Anonymkode: dbcbe...8a6
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #3 Skrevet 26. september 2024 "Hovedregelen for borttauing av uregistrerte biler på privat område følger av vegtrafikkloven § 37. Her fremgår det at politiet har kompetanse i å beslutte om et kjøretøy skal fjernes." Anonymkode: 899e7...a27 9 5
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #4 Skrevet 26. september 2024 Forhøre deg med eier av plassen, eventuelt kreve redusert betaling. Eller tegnstifter. Anonymkode: 5e747...35a 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #5 Skrevet 26. september 2024 Huff, kjip situasjon. Idioter som ikke hører på sunn fornuft er vanskelig. Hvis du ikke har en superfin bil hadde jeg parkert bak han Anonymkode: a6603...9e5 7
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #6 Skrevet 26. september 2024 Du får den borttauet. Anonymkode: 7fb05...f68 10 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #7 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Huff, kjip situasjon. Idioter som ikke hører på sunn fornuft er vanskelig. Hvis du ikke har en superfin bil hadde jeg parkert bak han Anonymkode: a6603...9e5 Haha nei men jeg har en bitteliten bil 😅 Gøyal ide, men det er trangt utenfor blokka så da tror jeg at mange andre blir sure på meg også 😊 ts Anonymkode: dbcbe...8a6 2 1
Million Skrevet 26. september 2024 #8 Skrevet 26. september 2024 Dere har vel avtale med et parkeringsselskap der dere bor, som gir bøter til ulovlig parkerte biler? Det har vi i borettslaget der jeg bor. Det finnes faste, utleide plasser til beboerne som de leier på månedsleie. Plassen er leid ut til bilens registreringsnummer, ikke eierens navn. Det betyr at dersom en gjest av leietageren parkerer der, får han bot, fordi det er feil reg.nr. som står der. Var en sak nylig der en som leide p-plass, hadde bilen sin på verksted og hadde fått leiebil. Denne parkerte han på plassen sin da han kom hjem... og fikk raskt bot. (hvordan det gikk vet jeg ikke, men rimelighetsvis burde han få strøket boten) Sjekk med området du bor i, borettslagets styre om det er borettslag, eller sameiets styre om det er selveier der du bor. Har de avtale med et parkeringsselskap, ringer du dem neste gang. De kommer sikkert gjerne og bøtelegger og tjener litt penger. 7 9
Hareena Skrevet 26. september 2024 #9 Skrevet 26. september 2024 Jeg var plaget av det samme i garasjeanlegget under ferieleiligheten. Kjøpte to kjegler som jeg satte opp da jeg ikke var der for å sikre at det plass til meg når jeg ankom etter 10 timer i bilen. Siden det har jeg ikke hatt problemer. Det er kanskje et litt annet «klientell» der du bor, men kan være verd å prøve? 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #10 Skrevet 26. september 2024 Million skrev (5 minutter siden): Dere har vel avtale med et parkeringsselskap der dere bor, som gir bøter til ulovlig parkerte biler? Det har vi i borettslaget der jeg bor. Det finnes faste, utleide plasser til beboerne som de leier på månedsleie. Plassen er leid ut til bilens registreringsnummer, ikke eierens navn. Det betyr at dersom en gjest av leietageren parkerer der, får han bot, fordi det er feil reg.nr. som står der. Var en sak nylig der en som leide p-plass, hadde bilen sin på verksted og hadde fått leiebil. Denne parkerte han på plassen sin da han kom hjem... og fikk raskt bot. (hvordan det gikk vet jeg ikke, men rimelighetsvis burde han få strøket boten) Sjekk med området du bor i, borettslagets styre om det er borettslag, eller sameiets styre om det er selveier der du bor. Har de avtale med et parkeringsselskap, ringer du dem neste gang. De kommer sikkert gjerne og bøtelegger og tjener litt penger. Ja den er registrert med bil nr mitt. Det er sameiet som eier plassene. (Jeg leier av en privat person som ikke hadde parkeringsplass) Lurer på om ingen sjekker på dagtid? Har sett en parkeringsvakt mann der en gang i helgen. Flyttet inn for ikke så lenge siden men jeg står der hver dag. ar tatt bilder av det hver gang og ringt hver gang bare for å ha gjort det. Når jeg så på registrerings nr hans så bor han flere mil unna. Rart. Skal sjekke opp i det ts. ts. Anonymkode: dbcbe...8a6 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #11 Skrevet 26. september 2024 Du ringer og får den tauet bort. Anonymkode: 94a68...758 3 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #12 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja den er registrert med bil nr mitt. Det er sameiet som eier plassene. (Jeg leier av en privat person som ikke hadde parkeringsplass) Lurer på om ingen sjekker på dagtid? Har sett en parkeringsvakt mann der en gang i helgen. Flyttet inn for ikke så lenge siden men jeg står der hver dag. ar tatt bilder av det hver gang og ringt hver gang bare for å ha gjort det. Når jeg så på registrerings nr hans så bor han flere mil unna. Rart. Skal sjekke opp i det ts. ts. Anonymkode: dbcbe...8a6 Du kan kontakte sameie og be om tips om hva gjøre samt hvilket selskap som tar seg av borttauing hos dere. Anonymkode: 7a405...12c 7 5
Million Skrevet 26. september 2024 #13 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja den er registrert med bil nr mitt. Det er sameiet som eier plassene. (Jeg leier av en privat person som ikke hadde parkeringsplass) Lurer på om ingen sjekker på dagtid? Har sett en parkeringsvakt mann der en gang i helgen. Flyttet inn for ikke så lenge siden men jeg står der hver dag. ar tatt bilder av det hver gang og ringt hver gang bare for å ha gjort det. Når jeg så på registrerings nr hans så bor han flere mil unna. Rart. Skal sjekke opp i det ts. ts. Anonymkode: dbcbe...8a6 Borettslaget har garantert telefonnummer til parkeringsvaktene. Det er bare å ringe og tipse dem om ulovlig parkering. Det blir ikke så attraktivt å stå der lenger om han får bøter hver gang. 8 4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #14 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): "Hovedregelen for borttauing av uregistrerte biler på privat område følger av vegtrafikkloven § 37. Her fremgår det at politiet har kompetanse i å beslutte om et kjøretøy skal fjernes." Anonymkode: 899e7...a27 Snakk om en påregistert bil i dette tilfelle, her er ikke politiet rett etat. Første steg er å høre med sameie/borettslaget om de har faste parkeringsvakter/borttauing, steg to er å få bilen borttauet da den er feilparkert. Det du sikter til gjelder typisk "hensatte" uregistrerte biler på privat område. Typisk noen som samler piss der det passer dem 🙃 Anonymkode: a4f6b...ece 4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #15 Skrevet 26. september 2024 Spiker mot dekket. Han slutter å parkere der. Anonymkode: 80ad0...e29 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #16 Skrevet 26. september 2024 Når du ser han parkere på parkeringen din, så ringer du parkeringsselskapet og får de til å bøtelegge. Ta bilder og send som bevis. Enkelt. Siste gang han parkerer der da. Anonymkode: d16f0...147 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #17 Skrevet 27. september 2024 Opplevde det samme. Ringte og sa at neste gang får vi bilen tauet bort. Så da den sto der dagen etter fikk vi den tauet og den har aldri stått der siden. Anonymkode: 2ebfb...b46 7
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #18 Skrevet 27. september 2024 Går det an å sette noe som er låst fast og ikke kan flyttes på når du ikke bruker p-plassen? Anonymkode: fd6f4...114
Snublefot62 Skrevet 27. september 2024 #19 Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Går det an å sette noe som er låst fast og ikke kan flyttes på når du ikke bruker p-plassen? Anonymkode: fd6f4...114 Ja i utlandet er det ikke så uvanlig å ha dette montert etter hva jeg har sett. Som for eks disse: https://www.importpris.no/products/parkeringsplass-sperre-med-nokler?gad_source=1&gbraid=0AAAAAD4OKdASlwJ2eZVeRZk9EDP8Afde9&gclid=Cj0KCQjwr9m3BhDHARIsANut04Z4gAQAWT7UNYpv0VJNXjo-3J0HKeZCN2Aj_XERklxs_w916AcTO9saAotPEALw_wcB Rimelig investering sett opp mot problemet det skaper når noen tar seg til rette. Men en må nok ha tillatelse av sameiet før noe sånt monteres. Så jeg hadde tatt dialogen med de først, sagt hva som skjer og hva du har prøvd og forslag til løsninger fra de. Om de ikke gjør noe eller det ikke har noen effekt så kan jo TS foreslå å montere en slik sak for egen regning. 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #20 Skrevet 27. september 2024 Ta kontakt med de du betaler for plassen til, og si ifra når dette har skjedd. (Tid og dato) Ta gjerne bilde neste gang, dersom du ikke har gjort det. Krev å få refundert deler av leien dersom dette skjer flere ganger, i og med at du ikke får den tjenesten (tilgjengelig parkeringsplass for din bil døgnet rundt) som du betaler for. Jeg tipper de vil sende ut vakter ganske hyppig i en periode for å få bukt med problemet, når de får vite om at det er et pågående problem. Ikke gjør noe skadeverk på bilen til den som tar plassen din. Det gjør bare at du åpner for at det gjøres gjengjeld, og det vil du ikke. Det får bli opp til de som leier ut parkeringsplasser der å finne ut hvordan de skal nå frem til de som parkerer uten å leie plass. Anonymkode: be023...ebb 4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå