AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #1 Skrevet 26. september 2024 Har fått resept på vival da jeg skal gjennom en undersøkelse. Sykehuset er en reisevei unna, med kystbussen. Jeg må reise alene, og lurer på om det går bra? Står jeg skal ta det ca en time før undersøkelsen, men har ingen erfaring med sånne preparat og aner ikke effekten. Noen? Anonymkode: fb87d...0b9
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #2 Skrevet 26. september 2024 Det er jo bare å ta en hjemme føre. Jeg tar en halv når jeg skal ut å fly (2,5 mg) tar jeg mer blir jeg trett. Anonymkode: 92ca8...272
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #3 Skrevet 26. september 2024 Jeg blir roligere av det, får mer indre fred og det blir stillere i hodet. Du bør ta det slik legen har sagt du skal ta det. Anonymkode: 81c1e...0fd
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #4 Skrevet 26. september 2024 Ja, det vil gå helt fint. Ta den dosen du er foreskrevet. Du kan bli trøtt og litt likegyldig, men ikke rusa på den måten at du går av på feil holdeplass liksom. Anonymkode: 3cb2c...ec7
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #5 Skrevet 26. september 2024 Tror jeg ville prøvd en gang hjemme så du får se hvordan du tåler den. Jeg tar 7,5 mg og merker lite til det annet enn at det tar angsten. Andre kan sovne på samme dose. Anonymkode: 82d4b...51b 1
Stor pike Skrevet 26. september 2024 #6 Skrevet 26. september 2024 Tok det hjemme før undersøkelse ca en halv time før. Merket ikke noe som helst.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #7 Skrevet 26. september 2024 Hva mener dere med å ta en hjemme først? Liksom før dagen? Når bør jeg ta den isåfall? Når på døgnet. Ikke før jobb antar jeg 😅 Anonymkode: fb87d...0b9
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #8 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva mener dere med å ta en hjemme først? Liksom før dagen? Når bør jeg ta den isåfall? Når på døgnet. Ikke før jobb antar jeg 😅 Anonymkode: fb87d...0b9 To-tre timer før du skal sove kvelden før. Anonymkode: 3cb2c...ec7
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #9 Skrevet 26. september 2024 Og hva koster en slik pakke? Anonymkode: fb87d...0b9
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #10 Skrevet 26. september 2024 Selv om du prøver en hjemme først så vil ikke det si at du merker hvilken effekt den har. Den fjerner angst og den typen ubehag (til en viss grad), men hvis du ikke har noe angst som må fjernes så er det ikke sikkert du vil merke så mye i det hele tatt. Det kan hende du blir litt trøtt, men det betyr ikke at du da blir trøtt den dagen du skal på undersøkelsen, for da kan det være at den bare fjerner angstfølelsen, og ikke gjør deg trøtt. Anonymkode: 81c1e...0fd
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #11 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og hva koster en slik pakke? Anonymkode: fb87d...0b9 https://www.felleskatalogen.no/medisin/vival-actavis-565421 Informasjon om det finner du på felleskatalogen. En boks med 20 stk 5 mg koster 101 kr. En boks med 100 stk 5 mg koster 164 kr. Anonymkode: 81c1e...0fd
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #12 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selv om du prøver en hjemme først så vil ikke det si at du merker hvilken effekt den har. Den fjerner angst og den typen ubehag (til en viss grad), men hvis du ikke har noe angst som må fjernes så er det ikke sikkert du vil merke så mye i det hele tatt. Det kan hende du blir litt trøtt, men det betyr ikke at du da blir trøtt den dagen du skal på undersøkelsen, for da kan det være at den bare fjerner angstfølelsen, og ikke gjør deg trøtt. Anonymkode: 81c1e...0fd Jeg skjønner. Jeg opplever jo ikke angst til vanlig så ser ikke for meg jeg vil ha noen effekt hjemme i mitt eget hus. Anonymkode: fb87d...0b9
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #13 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og hva koster en slik pakke? Anonymkode: fb87d...0b9 https://www.felleskatalogen.no/medisin/vival-actavis-565421 priser står nede på siden her. Kommer an på hvilken styrke osv du har fått resept på. Anonymkode: 3cb2c...ec7
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #14 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): https://www.felleskatalogen.no/medisin/vival-actavis-565421 Informasjon om det finner du på felleskatalogen. En boks med 20 stk 5 mg koster 101 kr. En boks med 100 stk 5 mg koster 164 kr. Anonymkode: 81c1e...0fd Tusen takk, visste ikke det ☺️ Anonymkode: fb87d...0b9
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #15 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tusen takk, visste ikke det ☺️ Anonymkode: fb87d...0b9 Hvis fastlegen bare har skrevet resept på feks 5 stk så blir prisen en annen. Apotekene tar betalt for å dele opp en pakke, så det er dyrere per tablett dess færre stk det er. Anonymkode: 81c1e...0fd
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #16 Skrevet 26. september 2024 Jeg fikk også beskjed om å teste ut hjemme på forhånd. Poenget er ikke at du skal kjenne akkurat hvordan det blir på dagen, så det er ikke viktig om du er redd eller ikke, men du skal sjekke at du ikke blir så sløv og doven at du ikke greier å gå ut døra... I så fall må du gi beskjed til fastlegen så han kan bestille pasientreise til deg (taxi) i stedet for at du skal ta buss. Anonymkode: 727c3...613
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #17 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg fikk også beskjed om å teste ut hjemme på forhånd. Poenget er ikke at du skal kjenne akkurat hvordan det blir på dagen, så det er ikke viktig om du er redd eller ikke, men du skal sjekke at du ikke blir så sløv og doven at du ikke greier å gå ut døra... I så fall må du gi beskjed til fastlegen så han kan bestille pasientreise til deg (taxi) i stedet for at du skal ta buss. Anonymkode: 727c3...613 Ja det er jo det jeg egentlig er redd for. Tenk om jeg blir så «rusa» at jeg ikke kan ta rede for meg selv… Anonymkode: fb87d...0b9
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #18 Skrevet 26. september 2024 10 mg som er det de vanligvis velger å gi før du skal gjennom diverse undersøkelser er som 2 glass vin og et snev av likegyldighet. Du blir blir nok ikke så dopa at du ikke kan gjøre rede for det deg hvis du faktisk har angst for det du skal gjør og stresser bare ved tanken. Er du redd for at du ikke fungerer så kan du jo ha med deg en venninne eller noe. Anonymkode: eb606...aa0 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #19 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 10 mg som er det de vanligvis velger å gi før du skal gjennom diverse undersøkelser er som 2 glass vin og et snev av likegyldighet. Du blir blir nok ikke så dopa at du ikke kan gjøre rede for det deg hvis du faktisk har angst for det du skal gjør og stresser bare ved tanken. Er du redd for at du ikke fungerer så kan du jo ha med deg en venninne eller noe. Anonymkode: eb606...aa0 Er ingen som kan være med. Har spurt 🥹 Det et 5 mg jeg har fått Anonymkode: fb87d...0b9
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #20 Skrevet 26. september 2024 Det går nok helt fint. Test forskrevet dose noen dager før så ser du hvor sløv eller trøtt du evt blir. Ikke sikkert du blir det i det hele tatt Anonymkode: 97c5a...6e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå