AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #1 Skrevet 26. september 2024 Jeg har tenkt at de i barnehagen fortsatt er såpass små at det er ganske vanlig at de skifter ved plassen sin, ved behov. Det er jo stadig barn som kommer tassende ut fra do med buksa rundt anklene og alt vises frem, og ingen bryr seg 😂 Ved skolestart skjønner jeg jo at det deles inn i gutte- og jentegarderober. Femåringen min fortalte i dag at hun ble bedt om å skifte på do, av den nye pedagogen. Dette gjaldt vanlige klær, og ikke truse. Er dette vanlig praksis når de er skolestartere? Skal spørre selv ved neste samtale, men tenkte å høre med andre her også, om det er vanlig 🤷🏼♀️ Satt på spissen, så har jo ikke disse doene lås, og hvis poenget er at ingen skal se at de skifter, så kan det jo allikevel ramle barn inn disse dørene. Synes uansett det høres litt rart ut 🤷🏼♀️ Anonymkode: 9e068...01a 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #2 Skrevet 26. september 2024 Forstår ikke spørsmålet. Anonymkode: 28bf7...932 7
smurfebuss Skrevet 26. september 2024 #3 Skrevet 26. september 2024 Kanskje det skulle foregå en aktivitet i garderoben? Kanskje det var mye tull og tøys akkurat da og den beste plassen for å ikke havne i tøyset (aka ikke få kledd på seg) var akkurat på do? Kanskje den nye pedagogen ikke har fått med seg at barna skifter i fullt påsyn av alle. Kanskje barnet ditt spurte hvor det skulle skifte og den voksne trodde at det ble spurt fordi det var ønske om privatliv. Jeg hadde absolutt ikke tatt opp dette i neste samtale. Det er helt uviktig for hvordan barnet ditt har det i barnehagen. 20
Dojakitty Skrevet 26. september 2024 #4 Skrevet 26. september 2024 Syns det høres rarere ut å bry seg om dette. Da har man virkelig ikke store ting å bry seg om i livet 11 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #5 Skrevet 26. september 2024 Dette er jo en IKKE-sak 😅 altså hallo. Det er mye man kan klage på, men dette er jo ikke ett problem??? Anonymkode: 61618...b4b 12 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #6 Skrevet 26. september 2024 Jeg har ikke sagt det er et problem? Jeg bare lurer på om det er noe jeg har gått glipp av. Skal heller ikke klage - hvor drar dere alt dette fra? Femåringen sier det med et smil, og syntes bare det var en rar ting selv. Vi satt bare og funderte på det sammen, og jeg tenkte jeg kunne høre om det var en vanlig praksis jeg hadde gått glipp av. Jeez. Anonymkode: 9e068...01a 4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #7 Skrevet 26. september 2024 Det handler om at i garderoben kan det komme foreldre og da er det ikke greit at det står halvnakne barn der Anonymkode: 1b6cb...28b 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #8 Skrevet 26. september 2024 Jeg sender alltid barna som skal kle av og på seg inneklær på badet. Rett og slett fordi der er det stille, ingen forstyrrelser og de kan få fred og ro til å fikle med strømpebukser og vrange gensere selv. Så kan jeg kle av de andre ti barna som kommer fra ute i samme tidsrom. Anonymkode: b9c4f...21f 9 3
Dojakitty Skrevet 26. september 2024 #9 Skrevet 26. september 2024 Det er jo ikke en rar ting. Og siden du tenker å ta det opp i en samtale med barnehagen og lager ett innlegg om det her så må det jo ha rørt noe i deg. Det er utrolig rart at du reagerer på dette. 6
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #10 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke sagt det er et problem? Jeg bare lurer på om det er noe jeg har gått glipp av. Skal heller ikke klage - hvor drar dere alt dette fra? Femåringen sier det med et smil, og syntes bare det var en rar ting selv. Vi satt bare og funderte på det sammen, og jeg tenkte jeg kunne høre om det var en vanlig praksis jeg hadde gått glipp av. Jeez. Anonymkode: 9e068...01a Su sier jo du skal ta det opp Anonymkode: 1b6cb...28b 9
Dojakitty Skrevet 26. september 2024 #11 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det handler om at i garderoben kan det komme foreldre og da er det ikke greit at det står halvnakne barn der Anonymkode: 1b6cb...28b Nettopp. Kan jo spørre TS om hun hadde ønsket å stå å skifte i en garderobe hvor det kan komme folk inn og ut hele veien. Tipper svaret hadde vært nei 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #12 Skrevet 26. september 2024 Det er vel greit å sosialisere seg inn i at klær skiftes privat? Jeg har ikke inntrykk av at barn går uten klær i barnehage faktisk.. Kanskje også fordi det sjeldent er behov for å bytte inneklær, utenom sokker Anonymkode: dc73f...7cb 2 1
Dojakitty Skrevet 26. september 2024 #13 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er vel greit å sosialisere seg inn i at klær skiftes privat? Jeg har ikke inntrykk av at barn går uten klær i barnehage faktisk.. Kanskje også fordi det sjeldent er behov for å bytte inneklær, utenom sokker Anonymkode: dc73f...7cb Eller, kanskje barna skifter klær på et lukket sted. Som feks do… 😅 1
Gjest jegerrinne Skrevet 26. september 2024 #14 Skrevet 26. september 2024 I de bhg jeg har jobbet har ungene aldri skiftet inne klær i garderoben. I garderoben kun av og påkledning av ute klær. Skulle mer skiftet gikk en på skiftetommet eller do. Årsak barn har og krav på privatliv at alle behøver ikke stå å se på når de kler av seg. Vet det kansje virker rart når en har felles i gym og svømming på skolen. Men var nå slik det har blitt gjort oppmerksom de 3 bhg jeg har jobbet i
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #15 Skrevet 26. september 2024 Her sendes de inn på do for å skjerme barna. Andre foreldre trenger ikke se de nakne eller at de har vansker med å få på sko. Det er trekk i garderoben når dørene åpnes. Det er lunere på badet og de får ro til å kle seg selv. Anonymkode: d59b9...5d7 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #16 Skrevet 26. september 2024 Hæ ...? Hva er negativt med dette? Barn skal lære å fungere sosialt, og vi voksne har et ansvar der. Det er ingenting galt i å be barn skifte på badet, de må lære hva som er privat og ikke, og hva som er normal oppførsel. Vi har også et ansvar for å respektere barna og ikke sette dem i situasjoner som ikke er heldig for dem. Anonymkode: 2d6cb...062 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #17 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det handler om at i garderoben kan det komme foreldre og da er det ikke greit at det står halvnakne barn der Anonymkode: 1b6cb...28b Det er bare en kropp! De er ikke HALVNAKNE. For et farlig puritansk syn! Anonymkode: d7f64...590 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #18 Skrevet 26. september 2024 Jeg er enig med TS, jeg synes også det er litt rart å sende unger på do for å skifte. Og ærlig talt, det er da ikke farlig om noen kommer og ser en unge som holder på å skifte. Anonymkode: 147f8...ec2 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #19 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er vel greit å sosialisere seg inn i at klær skiftes privat? Jeg har ikke inntrykk av at barn går uten klær i barnehage faktisk.. Kanskje også fordi det sjeldent er behov for å bytte inneklær, utenom sokker Anonymkode: dc73f...7cb Dette! Det er jo kjempelurt å øve på. Jeg venter enda på at mon 7 åring skal ha lyst på litt privatliv i skiftesituasjoner😆 men vi øver da😅 Anonymkode: 12887...493 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #20 Skrevet 26. september 2024 Rart. Det er nesten alltid et halveis påkledd barn i fingarderoben når jeg henter. Anonymkode: c8906...3b1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå