Gå til innhold

Hva er din signaturrett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ostesuffle med grønn salat og hjemmebakt loff. Lasagne med hjemmelagde pastaplater. 

Anonymkode: 060cc...2eb

Videoannonse
Annonse
Gjest jegerrinne
Skrevet

Béarnaisesaus fra bunn, elgbiff og ovnsbakte poteter og grønsaker. 

Biffstroganoff fra bunn med viltkjøtt, og potetstappe

Skrevet

Lagtidskokt høyrygg med anis og ingefær. Får mye skryt av den. Har kjøpt meg Crockpot, så neste gang skal jeg prøve å lage den i trykkokeren. Jeg steker rosenkål, chili og hvitløk til med 1 tsk honning på + poteter.

https://www.godt.no/oppskrifter/kjoett/storfe/7450/langtidskokt-hoeyrygg-med-ingefaer-og-stjerneanis

Gulasj suppe. Mange gode smaker.

https://www.godt.no/oppskrifter/suppe/7295/gulasjsuppe

På kakefronten blir jeg ofte bedt om å lage ostekake, Kvæfjordkake og Pavlova :) 

Anonymkode: 4fea7...d2e

Skrevet

Helstekt svin indrefilet med stekte grønnsaker, poteter og hjemmelagd fløtesaus. 

• Liker 1
Skrevet

Fiskegrateng. Alle elsker den.

Skrevet

Toro tomatsuppe med makaroni og egg...

Men jeg baker verdens beste eple- og kanelboller.

Anonymkode: 33365...955

• Liker 1
Skrevet

Supper: løksuppe, ertesuppe, røbetsuppe, kyllingsuppe, fiskesuppe! Eller hjemmelagde kjøttkaker, potetmos og masse ulike salater. Grillspyd! 

Skrevet

Hummerbisque er jeg veldig god på.

Hjemmelaget lasagne, og egne bakevarer. 

Anonymkode: e8d43...b07

Skrevet
Irja skrev (20 minutter siden):

Fiskegrateng. Alle elsker den.

Har du god oppskrift på det? Har laget fiskegrateng en gang, og den ble ikke god, så kunne tenke meg oppskrift og prøve igjen :) 

Anonymkode: 4fea7...d2e

Skrevet

Soppsuppe

Anonymkode: 834ce...0e8

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Men de smaker jo ingenting. 

Anonymkode: 8c73d...87a

Joda. Alt smaker noe.

Anonymkode: d3511...ccb

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Italienske retter, små men mange. Når det kommer flere på besøk her elsker jeg å lage en rekke småretter med utgangspunkt i det italienske kjøkken. Og fylle kjøkkenøya med alt fra tallerkener med skinke og ost, oliven i ulike varianter. Foccachia og Grissini. Capresesalat. Melon+skinke+balsamico. Ruccola med parmasan. Auberginesalat med hvitløk. Squashpasta med ricotto. Dekomponert lasagne. Pasta Ragu, med langtidsstekt svin og salvie. Tagliata (mørt oksekjøtt) med ruccola. Ossobuco. Gratinert Gnocchi. Og mer. 

Anonymkode: 154da...57d

Kan jeg komme på besøk til deg? 😄

Anonymkode: 06c67...dc5

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Nå har jeg nesten aldri besøk. Men de gangene jeg har besøk så blir det vafler med brunost eller noe annet enkelt. 

Anonymkode: 6ba42...04d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Tapas elsker jeg.

Hjemmelaget focaccia og aioli 🤩.

Grønne oliven, spekepølse eller skinke, kyllingklubber, spanske kjøttboller i tomatsaus, marinerte scampi, artisjokk hjerter, små sylteagurk, soltørka tomater, mozzarella og tomatsalat, urtebakte poteter, 

Sikkert mange flere...

Skrevet

Jeg lager medisterkaker til jul, sammen med skikkelig god rotmos og mandelpoteter blir det skikkelig julestemning med fast start på adventstiden den 1. Desember. 

Hoisin/honning glasert ørret med mangosalat og ris slår aldri feil

Jeg lager pulled pork fra bunnen og fryser ned i flate poser så det er kjappe hverdagsmiddager. Passer godt til tacogryte, burrito, til pasta med kremet saus eller i en bolognaise.

• Hjerte 1
Skrevet

Helstekt svin indrefilet med pastinakkpure, sopp og aspargesbønner

Anonymkode: a83f3...bf4

Skrevet

Uten tvil, napolitansk pizza. 

Anonymkode: d9983...0a5

Skrevet

Stifado, en gresk gryte med oksekjøtt kokt lenge i tomatsaus. Der har folk omtrent slikket tallerkenen. 

Anonymkode: 565cb...b5d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...