Gå til innhold

Barneforsikring og ufør som voksen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine foreldre hadde en barneforsikring inkl ufør på meg som gikk til fylte 20år. Jeg ble uføre som 29åring med virkningspunkt satt til da jeg var 16år. Kan det da være noe å hente på denne forsikringen selv om den utløpte da jeg ble 20? 

Anonymkode: 3c01b...68f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må du nesten sjekke opp med forsikringsselskapet. 

Dei opererer litt ulikt, men vil nesten tru forsikring ikke er virkningsfull så lenge etterpå, men lov å høre med dei. 

Anonymkode: 0394c...7b5

• Liker 1
Skrevet

Nei.

Altså, sjekk for all del i vilkårene. Men vanligvis kan disse gjelde til 26 år og deretter kan man tegne fortsettelsesforsikring uten ny helseerklæring. Når det ikke ble gjort, er sannsynligheten minimal for at du har noen dekning.

Men dobbeltsjekk, siden det er satt et virkningspunkt mens du hadde forsikring. Trolig er svaret "tough luck, der var dumt å la forsikring utgå hvis helsa var så dårlig."

Anonymkode: ad03f...2e9

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er tvilsomt, for den er jo avsluttet. Skulle den hatt effekt ni år etter at den utløp, da måtte du eller de (foreldrene dine) videreført barneforsikringen uten opphold over til voksenforsikring. Sånn at du gikk uavbrutt forsikret. Da ville du ikke måttet levere inn helsesjekkpapirer osv.

Men jeg vet ikke alt om forsikringer. Kanskje denne har en merkelig klausul som sier at den gjelder livet ut selv etter at den utløp og ingen har betalt noe på ni år?

Anonymkode: 1ecb4...f44

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er tvilsomt, for den er jo avsluttet. Skulle den hatt effekt ni år etter at den utløp, da måtte du eller de (foreldrene dine) videreført barneforsikringen uten opphold over til voksenforsikring. Sånn at du gikk uavbrutt forsikret. Da ville du ikke måttet levere inn helsesjekkpapirer osv.

Men jeg vet ikke alt om forsikringer. Kanskje denne har en merkelig klausul som sier at den gjelder livet ut selv etter at den utløp og ingen har betalt noe på ni år?

Anonymkode: 1ecb4...f44

Poenget var jo at uføretidspunktet er satt til da forsikringen fremdeles var gyldig. 

Anonymkode: 3c01b...68f

Skrevet

Send inn vedtak om når du fikk innvilget ufør å se hva forsikringsselskapet sier og ta det fra der.

Anonymkode: b61e1...e1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...