AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #1 Skrevet 26. september 2024 Jeg har vært sykemeldt i snart ett år, vikariatet mitt ble ikke forlenget i sommer pga økonomien til tidligere arbeidsgiver dvs at jeg nå står uten arbeidsgiver. jeg søkte aap for lenge siden slik at jeg går rett over på aap når maksdato på sykepenger går ut( dersom jeg fremdeles ikke er frisk til da noe som er særdeles usannsynlig at jeg blir) legen min mener at situasjonen min ikke er noe quickfix og at det trolig vil ta en god stund til før jobb vil være aktuelt.. jeg har hatt et møte med min veileder ( bare pratet med henne 1 gang) ang situasjonen min hvor hun mener det vil være stor sannsynlighet at jeg vil få innvilget aap med den informasjonen legen min og jeg har pratet med henne om. nå ber hun meg registrere jobbønsker og CV på nav sine sider.. hun sendte meg melding om dette for 2 dager siden og jeg har enda ikke gjort det rett og slett fordi jeg er SYK. Idag purret hun på meg.. ærlig talt, jeg blir utrolig stresset av dette.. er det slik at NAV skal dytte på meg jobb når jeg ikke er i stand til det enda?! når jeg får aap holder det da å være i aktivitet som å gå til fysioterapaut, kiropraktor, oppfølging til lege osv? jeg er ikke i stand til å aktivt søke jobber nå.. blir helt kokt bare tanken fordi jeg er for syk til det enda.. Anonymkode: 5e977...c39
Leo Skrevet 26. september 2024 #2 Skrevet 26. september 2024 Dette er noe alle som skal over på AAP må gjøre uansett hva slags arbeidsavklaring de skal gjennom og betyr ikke at NAV har tenkt å presse deg ut i jobb nå. Det er bare slik systemet fungerer. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #3 Skrevet 26. september 2024 Leo skrev (6 minutter siden): Dette er noe alle som skal over på AAP må gjøre uansett hva slags arbeidsavklaring de skal gjennom og betyr ikke at NAV har tenkt å presse deg ut i jobb nå. Det er bare slik systemet fungerer. Ok, hvor ofte må jeg belage meg på oppfølging fra nav? Anonymkode: 5e977...c39
Leo Skrevet 26. september 2024 #4 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ok, hvor ofte må jeg belage meg på oppfølging fra nav? Anonymkode: 5e977...c39 Det kommer an på veilederen din, men oppfølgingen er ofte dårlig så lenge du fortsetter å oppfylle vilkårene for å få AAP. Du kan gjøre det enklere for både deg selv og veilederen din ved å sende en oppdatering innimellom med tanke på hva du gjennomgår av behandling/undersøkelser, resultater/endringer, nye diagnoser etc. Da vet veilederen din hvordan du ligger an og du slipper overraskende meldinger om at nå må du sånn og slik. Du må rett og slett være litt proaktiv for å få den hjelpen du trenger. Hvis ikke får du, i beste fall, den hjelpen NAV tror du trenger.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #5 Skrevet 26. september 2024 Jeg måtte også legge inn CV og sånn, selv om planen er at jeg skal fortsette å studere når jeg er frisk nok. Det er bare noe alle må gjøre. Jeg har hatt AAP i ca 1,5 år, har hatt to møter med veileder. Det første tok jeg initiativ til, så vet ikke om det hadde blitt noen om jeg ikke hadde tatt kontakt. Anonymkode: 45e17...43c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå