Gå til innhold

Plutselig kort og liten menstruasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 33 år gammel og har hatt ganske kraftige og langvarige(6 dager) blødninger hele livet. Syklusen har vært 100% stabil hele tiden, samme med mengde og varighet på menstruasjonen. Plutselig denne gangen hadde jeg en dag med normal blødning før jeg spottet to dager og så var mensen over. Er dette noe å bry seg med eller er det sånn som plutselig kan skje? 

Anonymkode: b480d...f1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og du er 100% sikker på at du ikke kan være gravid...? Da kan man få "mens" som er litt rar, men egentlig er en blødning under svangerskapet, særlig i begynnelsen av det. 

Ellers ville jeg avskrevet det som en liten usedvanlig mens, men fulgt med. Gjentar det seg mange ganger, bør du kanskje be om henvisning til gynekolog av legen din. Det er jo litt uvanlig å plutselig endre måten syklus er på helt, i en alder av 33.

Skrevet
Million skrev (Akkurat nå):

Og du er 100% sikker på at du ikke kan være gravid...? Da kan man få "mens" som er litt rar, men egentlig er en blødning under svangerskapet, særlig i begynnelsen av det. 

Ellers ville jeg avskrevet det som en liten usedvanlig mens, men fulgt med. Gjentar det seg mange ganger, bør du kanskje be om henvisning til gynekolog av legen din. Det er jo litt uvanlig å plutselig endre måten syklus er på helt, i en alder av 33.

Ja, helt sikker, derfor jeg stusset litt(veldig). 

Takk for svar! Da ser jeg bare hva som skjer neste syklus, hadde jo i teorien vært fint om dette var min nye menstruasjon da, men det er vel mer logisk om det er et engangstilfelle. 

Skrevet

Det er sånt som plutselig kan skje, ja. 100% stabil syklus er vel heller det unormale. Vi er ikke maskiner.

Anonymkode: c5045...5ea

Skrevet

Har ikke hatt mensen etter 2'vaksinen i 2021. Har vondt i ryggen og blir oppblåst i periodene,men ingen utflod. Før var det Rødehavet for å si det slik. 

Anonymkode: 96712...7c8

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.9.2024 den 15.34):

Er 33 år gammel og har hatt ganske kraftige og langvarige(6 dager) blødninger hele livet. Syklusen har vært 100% stabil hele tiden, samme med mengde og varighet på menstruasjonen. Plutselig denne gangen hadde jeg en dag med normal blødning før jeg spottet to dager og så var mensen over. Er dette noe å bry seg med eller er det sånn som plutselig kan skje? 

Lenge siden du tok celleprøve? Celleforandringer kan gi uregelmessige blødninger.

Anonymkode: a1596...f17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...