AnonymBruker Skrevet 26. september #1 Del Skrevet 26. september Bedriften jeg er ansatt i skal sparke flere hundre ansatte i år. Jeg går per idag på AAP pga sykdom. Har en liten følelse at jeg kommer til å bli sparket. Er det noen som har vært i samme sko og som kan si noe om du fikk noen økonomisk kompensasjon (sluttpakke) for å gå? Jeg har vært i kontakt med fagforeningen min, men de hadde egentlig ikke noe veldig brukbar info å komme med bortsett fra å be meg om å ikke underskrive noen avtaler. Rett før nyheten om nedbemanning ble sluppet så snakket jeg og lederen min om å starte å jobbe litt igjen. Jeg har ikke vært negativ til det for jeg følte meg nesten presset til å begynne å jobbe litt igjen. Har ikke hørt fra lederen min siden våren, og rett etter sommeren ble jeg nærmest bombadert med meldinger om å starte å jobbe igjen. Jeg blir nesten litt mistenksom mtp nedbemanningen. Tanker og råd mottas med stor takk! Anonymkode: eba5d...277 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #2 Del Skrevet 26. september Du står nok helt klart i faresonen for oppsigelse , når du har vert sykemeldt i ett år er vernet til oppsigelse opphørt, og arbeidsgiver kan fritt si deg opp OM han har god, saklig grunn. Vil tro nedbemanning er en god grunn til oppsigelse, og arbeidsgiver vil nok heller beholde en trygg arbeidstaker som makter jobben, i forhold til en veldig usikker på AAP. Det sier seg selv tenker jeg. Om arbeidsgiver må ha ett menneske i 100% stilling, så nytter det jo lite med en på AAP som kanskje makter 50 % på en god dag dessverre. Hva tenker du da, er du klar til å trå til og begynne igjen for fullt, eller er det såpass usikkert att du tenker anna yrke? - det er egentlig det du må tenke på nå, beste er nok å rådføre deg med NAV, ikke skriv under på noe i mellomtiden, for du kan miste endel rettigheter mtp NAV om du frivillig sier deg selv opp, så det er bedre om arbeidsgiver sier deg opp. Anonymkode: 189b8...169 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå