Gå til innhold

Har han narcisisstiske trekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir syk av kjæresten hver gang vi har en diskusjon. Fordi det ikke går an å løse konflikter og å ha en normal samtale. Dette er grunnene: 

1. han sier « du tar feil», «du er på feil spor» 

2. «det har jeg aldri sagt», «det var ikke sånn det skjedde», begynner ofte å vri på hele historien om hva og hvordan det som skjedde skjedde. 

3. nekter å svare på spørsmål han blir stilt rundt tema. Enten så ignorerer han det å nekter å svare eller så sier han noe som «skal gå å legge meg, natta» at han bare forsvinner. 

4. kaller meg for toxic, ustabil, sier at jeg ikke klarer å kommunisere. Sier at jeg krever og krever men gir ingenting tilbake selv i dette forholdet. 

5. sier «det skjedde for lenge siden, get over it» bagatelliserer følelsene mine. Vil helst at jeg bare skal se fordi alt dritet han har gjort og la det ligge. 

Føler meg ikke bra i dette forholdet her. Hva tenker dere om dette?… 

Anonymkode: 9bb1f...cbd

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er en manipulator. Du fortjener bedre.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Klassisk narsissist.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Kom deg unna før det bli verre er mitt råd.

Anonymkode: 2aeb9...237

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Narsissistens bønn:

That didn't happen.
And if it did, it wasn't that bad.
And if it was, that's not a big deal.
And if it is, that's not my fault.
And if it was, I didn't mean it.
And if I did, you deserved it.

• Nyttig 1
Skrevet

Jepp, giftig fyr dette. Du sier du ikke føler deg bra, og det er grunn nok til å gå. Du trenger ikke å lete etter en "gyldig" grunn, dine følelser er gyldige nok ❤️

Anonymkode: 7c90d...8d0

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Noe av dette kan være normalt/bygd på misforståelser. Men om du serveres "5 retter" sånt, da er det noe han føler sterkt på. Og det er ikke vanlig. Det vanlige er jo å hevde seg men samtidig også være ydmyk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg blir syk av kjæresten hver gang vi har en diskusjon. Fordi det ikke går an å løse konflikter og å ha en normal samtale. Dette er grunnene: 

2. «det har jeg aldri sagt», «det var ikke sånn det skjedde», begynner ofte å vri på hele historien om hva og hvordan det som skjedde skjedde. 

3. nekter å svare på spørsmål han blir stilt rundt tema. Enten så ignorerer han det å nekter å svare eller så sier han noe som «skal gå å legge meg, natta» at han bare forsvinner. 

4. kaller meg for toxic, ustabil, sier at jeg ikke klarer å kommunisere. Sier at jeg krever og krever men gir ingenting tilbake selv i dette forholdet. 

5. sier «det skjedde for lenge siden, get over it» bagatelliserer følelsene mine. Vil helst at jeg bare skal se fordi alt dritet han har gjort og la det ligge. 

Det er hvertfall manipulering.. Tipper han sier at du vrir på alt og manipulerer han?

Anonymkode: c89ae...5f7

• Liker 1
Skrevet

Har ingenting å si hvorfor han er slik, han er slik og det er ikke noe å satse på. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva tar du opp da? Er det masse ting som skjedde i fortiden og han ikke kan gjøre noe med du graver i?

Anonymkode: e0e13...943

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hva tar du opp da? Er det masse ting som skjedde i fortiden og han ikke kan gjøre noe med du graver i?

Anonymkode: e0e13...943

Det er ting han har gjort i forholdet som tillitsbrudd som han bare har gitt vage forklaringer på og ikke har satt seg ned med meg og gitt meg ordentlig forklaring på ting. Går ikke ann å bare si det er fortid, det har skjedd, gå videre når du ikke har evnen til å ordne opp i det du har ødelagt. Man kan ikke bare forsette som om i henting har skjedd. Det er ikke normalt å bryte tilliten og så bare si at det bare ble sånn. Han vil helst unngå å gå inn i detaljer skjønner du… 

• Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Høres ut som mannen min, har tenkt det samme.. 

Anonymkode: 570a0...c18

• Nyttig 3
Skrevet

Jeg måtte sett hele diskusjonen i sammenheng for å svare.

Det ar noen uttaler setningen "du tar feil" eller "du bør legge det bak deg" sier jo ingen ting når vi ikke vet hva det gjelder.

• Liker 3
Skrevet
Isambard skrev (7 minutter siden):

Jeg måtte sett hele diskusjonen i sammenheng for å svare.

Det ar noen uttaler setningen "du tar feil" eller "du bør legge det bak deg" sier jo ingen ting når vi ikke vet hva det gjelder.

Altså han har gjennom flere mnd ment at jeg hele tiden tar feil anngående en diskusjon om noe som aldri tok slutt. Men så, dro han til psykolog, og skjønnte at det var han som har vært på bærtur hele veien. Og så nå igjen beskylder han meg for å ta feil og for å være på feil sport, igjen. hver gang noe handler om noe respektløst han gjør i forholdet vårt. Er helt utmattende. 

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Altså han har gjennom flere mnd ment at jeg hele tiden tar feil anngående en diskusjon om noe som aldri tok slutt. Men så, dro han til psykolog, og skjønnte at det var han som har vært på bærtur hele veien. Og så nå igjen beskylder han meg for å ta feil og for å være på feil sport, igjen. hver gang noe handler om noe respektløst han gjør i forholdet vårt. Er helt utmattende. 

Jeg tror ikke en ekte narsissist så lett ville innrømmet å være på bærtur.

Han er kanskje bare sta og kranglete(?)

Det er fortsatt litt vanskelig å si hvem som har rett uten å vite hva det gjelder, men jeg respekterer at du ikke vil skrive noe som han eller andre kan kjenne igjen. 

• Liker 1
Skrevet
Isambard skrev (2 timer siden):

Jeg tror ikke en ekte narsissist så lett ville innrømmet å være på bærtur.

Han er kanskje bare sta og kranglete(?)

Det er fortsatt litt vanskelig å si hvem som har rett uten å vite hva det gjelder, men jeg respekterer at du ikke vil skrive noe som han eller andre kan kjenne igjen. 

Jeg slenger meg på denne. Jeg kan heller ikke si at dette er narsissisme, og vi er av og til litt raske med å rope det ordet? Det finnes også bare duster. 🙈 😆 Noen kan slite med skam over noe de har gjort og har ikke evnen til å forstå den andres behov for å vite. 

Men når det er sagt, hvis han får deg til å føle deg dårlig, så er det uansett kanskje på tide å vurdere om dette er noen du vil være sammen med. 

• Liker 3
Skrevet

Spiller ingen rolle om han er narsissist eller "narsissist light". Han sliter deg ut, han ødelegger deg, og han kommer til å tømme deg for den siste dråpen livsgnist du har igjen, og så kommer han til å dumpe deg, og finne en ny dame og ødelegge. Dette er så alvorlig at det kan gi fysiske plager. Psykisk vold gir indre "blåmerker" som er vanskeligere å reparere enn blåmerker fra slag.

Anonymkode: ae431...d7c

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Minner om den psycho eksen min. Jeg ble så langt nede, og begynte å forstå hvorfor den ene eksen hans gikk i kjelleren og «bare sov hele tida på soverommet og slutta å snakke» som han fortalte selv. Beste er å avslutte sånne forhold før du får varige sår på sjelen.

Anonymkode: 644f3...eee

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Minner om den psycho eksen min. Jeg ble så langt nede, og begynte å forstå hvorfor den ene eksen hans gikk i kjelleren og «bare sov hele tida på soverommet og slutta å snakke» som han fortalte selv. Beste er å avslutte sånne forhold før du får varige sår på sjelen.

Anonymkode: 644f3...eee

Oi. Han her har også sagt ting som sin x og dem to. Som for eksempel at de kommuniserte dårlig. Skjer det samme her med oss nå. At han kommuniserer elendig med 2 damer burde det vel ringe noen bjeller hos han. Men neida, jeg som er fjortis som ikke klarer å kommunisere. 
Han sa også at xen aldri «så han» og nå ser ikke jeg han heller. «Du ser ikke alt jeg gjør for deg», «du ser meg ikke, du ser ikke hva jeg gjør for forholdet vårt». Plutselig er vi to stk som ikke ser. 

Han har også nevnt at xen hans har sagt til han at han har narsissistiske trekk og at han vrir på alt hun sier…. 

så… begynner å skjønne litt mer om hva som gikk galt i det forrige forholdet hans. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Oi. Han her har også sagt ting som sin x og dem to. Som for eksempel at de kommuniserte dårlig. Skjer det samme her med oss nå. At han kommuniserer elendig med 2 damer burde det vel ringe noen bjeller hos han. Men neida, jeg som er fjortis som ikke klarer å kommunisere. 
Han sa også at xen aldri «så han» og nå ser ikke jeg han heller. «Du ser ikke alt jeg gjør for deg», «du ser meg ikke, du ser ikke hva jeg gjør for forholdet vårt». Plutselig er vi to stk som ikke ser. 

Han har også nevnt at xen hans har sagt til han at han har narsissistiske trekk og at han vrir på alt hun sier…. 

så… begynner å skjønne litt mer om hva som gikk galt i det forrige forholdet hans. 

Høres akkurat ut som min eks, som jeg etterhvert måtte innse at passer inn i kategorien skjult narsissist. Kom deg unna, er mitt eneste råd ❤️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...