Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hatt en type i 2 år og har tidvis tenkt på om han mangler empati og ydmykhet. På sosiale medier så kommer det opp eksempler på narssisistiske trekk hos en kjæreste, og ofte samsvarer kjennetegnene det med typen min. 

Under krangler før var jeg rolig og forsvarte meg ikke. Jeg har kun lekekranglet med søstrene mine. Ingen erfaring med sinte mennesker. Han raset og pratet meg rundt. Det som har skjedd nå er at jeg føler meg så mye sint, og jeg går ut fra at det er på grunn av det han har gjort mot meg i forholdet. Går ikke inn på det. Men det jeg merker er at når vi krangler blir jeg sint 😡 og jeg tenker alltid at jeg må komme meg vekk, at han virker helt gal og er uten empati. Han legger seg og sover og etter 20 minutter kjenner jeg at jeg vil at alt skal ordne seg og bli bra. At jeg sikkert følte feil og begynner  veie tankene mot hverandre. "Han behandler hunden sin som en prins, så han kan ikke være narsisist" eller "han prøver sitt beste og har blitt mye bedre"... 

Hva skal man stole på slags følelser? De i en krangel eller de etterpå? 

Anonymkode: 69262...569

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ts her. Det jeg forsøkte å få frem var at jeg føler det så veldig klart og tydelig at jeg ikke kan eller skal være sammen med han under en krangel. Men det er kanskje vanlig? 

Anonymkode: 69262...569

• Liker 1
Skrevet

Er du redd for at han kan komme til å skade deg fysisk?

Skrevet

Vanskelig å forstå med mindre du er mer spesifikk. Det er noe helt annet å krangle med en du elsker kontra venner og familie.

Føler du deg truet?

Jeg ble skikkelig sur på kjæresten min da vi kranglet, men vi prater på en ordentlig måte sammen og sier ikke stygge ting til hverandre eller noe.

Anonymkode: dcfd4...d4d

Skrevet

Hun lurer på hva hun skal stole på

1. Når de krangler føler hun veldig sterkt på at de ikke skal være sammen og at hun vil avslutte forholdet

2. så fort det har roet seg begynner hun å lage unnskyldninger for han, og grunner til å bli i forholdet. 

Hun vet ikke hvordan følelser som er reelle som som hun skal handle ut i fra. 
Nå har jeg slitt med det samme, så kan ikke komme med råd. Men følger tråden videre

Anonymkode: 88df1...21a

Skrevet

Høres ut som dine oppfatninger av ham er svart-hvitt, enten fordi du er sånn som person eller fordi HAN er 2-faced. Uansett høres det ut som at forholdet ikke har ro.

Anonymkode: b151c...964

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva skal man stole på slags følelser? De i en krangel eller de etterpå? 

Stol på instinktet ditt. I ditt tilfelle tenker jeg det høres ut som du har effektive forsvarsmekanismer som kicker inn i en krangel, og at det kan være lurt å lytte til dem. Spesielt om han har gjort mange stygge ting mot deg. 

Om han har diagnose eller ei er irrelevant, føler du deg trygg, elsket og respektert av han? Er han snill mot deg? 

Anonymkode: 2e227...275

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hun lurer på hva hun skal stole på

1. Når de krangler føler hun veldig sterkt på at de ikke skal være sammen og at hun vil avslutte forholdet

2. så fort det har roet seg begynner hun å lage unnskyldninger for han, og grunner til å bli i forholdet. 

Hun vet ikke hvordan følelser som er reelle som som hun skal handle ut i fra. 
Nå har jeg slitt med det samme, så kan ikke komme med råd. Men følger tråden videre

Anonymkode: 88df1...21a

Det er helt normalt at tanker om å avslutte forhold er tilstede i krangler. Men i en krangel tenker en ikke alltid klart, da det er både adrenalin og masse følelser involvert. Det er følelsene etter en krangel som avgjør om en fremdeles vil være i forholdet og jobbe igjennom det eller ikke. Når mennesker ikke lengre får lyst til å jobbe igjennom det eller får unnskyldende tanker mot den andre når kampens hete har lagt seg, så bør de gå videre. Og så er det selvfølgelig lurt å lære seg hvordan man krangler. Det er kjempe viktig at et par finner ut hvordan de skal krangle på best mulig måte, som får frem poengene men ikke lager dype arr etterpå. Men det skjer i fredstid gjennom samtaler og så prøver man å praktisere det når krangelen oppstår. Det tok iallefall 10 år før jeg og min kjære mestret krangling, siden vi var så fordømt sta begge to. Nå varer det maks 10 min, før vi innser hva vi driver på med og nullstiller oss og gir hverandre et kyss istedenfor. Så lager vi oss en kaffe og tar samtalen på en HELT annen måte. 

Men dersom Trådstarter sin partner er psykisk eller fysisk skadelig, så kan det klusse til hjernen litt og gjøre at en tror en vil mer når kampen er over, men kanskje ikke egentlig burde det for sin egen sikkerhet og lykke. 

Anonymkode: 5f982...2d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er helt normalt at tanker om å avslutte forhold er tilstede i krangler. Men i en krangel tenker en ikke alltid klart, da det er både adrenalin og masse følelser involvert. Det er følelsene etter en krangel som avgjør om en fremdeles vil være i forholdet og jobbe igjennom det eller ikke. Når mennesker ikke lengre får lyst til å jobbe igjennom det eller IKKE (RETTELSE) får unnskyldende tanker mot den andre når kampens hete har lagt seg, så bør de gå videre. Og så er det selvfølgelig lurt å lære seg hvordan man krangler. Det er kjempe viktig at et par finner ut hvordan de skal krangle på best mulig måte, som får frem poengene men ikke lager dype arr etterpå. Men det skjer i fredstid gjennom samtaler og så prøver man å praktisere det når krangelen oppstår. Det tok iallefall 10 år før jeg og min kjære mestret krangling, siden vi var så fordømt sta begge to. Nå varer det maks 10 min, før vi innser hva vi driver på med og nullstiller oss og gir hverandre et kyss istedenfor. Så lager vi oss en kaffe og tar samtalen på en HELT annen måte. 

Men dersom Trådstarter sin partner er psykisk eller fysisk skadelig, så kan det klusse til hjernen litt og gjøre at en tror en vil mer når kampen er over, men kanskje ikke egentlig burde det for sin egen sikkerhet og lykke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...