Gå til innhold

Hva kan en dame gjøre for å få mere sexlyst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært gift med mannen min i 10 år, barna er i skolealder og jeg er i god fysisk form. Ikke sliter jeg med selvbilde og følelser for mannen er enda til stede. Jeg er 38 år gammel og har alltid hatt sterk sexlyst. Nå er den så og si borte. Jeg har null interesse for hverken sex med mannen, andre eller onani. Jeg blir ikke kåt uansett hvor hardt mannen jobber for det. Har sjekket opp ift overgangsalder men er ikke der enda. Mannen er sterilisert så jeg går ikke på noen prevensjon. Er det noen som har lignende erfaring og har tips å komme med? Er det noen som har funnet en eller annen for for løsning, i form av naturmidler eller andre ting? 

Anonymkode: b9871...992

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du gått lengre periode med hormon-prevensjon tidligere, eller er det andre medikamenter du tar? Spørre legen? Så er det jo et faktum at lysten varierer voldsomt fra kvinne til kvinne, en del slutter helt med sex etter overgangstiden osv.

Anonymkode: 68d9f...46a

Skrevet

Hvordan var sexen med mannen før den dabbet? Ofte går kroppen litt i dvale hvis sexen ikke var verdt det uansett. 

Anonymkode: 065b7...848

Skrevet

Jeg har aldri gått på hormon-prevensjon og heller ingen andre medikamenter. Sexen med mannen har alltid vært veldig bra! Jeg har tatt det opp med legen og gynekologen og vi klarer ikke å finne en fysiologisk grunn for dette. Vi vurderer sexolog, men vil prøve litt selv først. 

Skrevet

Blir du tiltrukket av andre menn? Kjendiser eller andre rundt deg? Fungerer erootisk film eller annet på deg? Pirrer tanken om swingers eller åpne forhold deg?
I så fall kan det være at du rett å slett trenger en annen mann til det seksuelle?

Anonymkode: 78a29...336

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Blir du tiltrukket av andre menn? Kjendiser eller andre rundt deg? Fungerer erootisk film eller annet på deg? Pirrer tanken om swingers eller åpne forhold deg?
I så fall kan det være at du rett å slett trenger en annen mann til det seksuel
le?

Hvorfor skal det alltid linkes til at man skal holde på med andre eller til og med utroskap? Har visst mer en nok av den slags!

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvorfor skal det alltid linkes til at man skal holde på med andre eller til og med utroskap? Har visst mer en nok av den slags!

Merkelig KG-fenomen.

Noen skriver her om utfordringer i sexlivet med partner, så er liksom svaret «åpent forhold»😂🙈

Man har lyst på mer sex med partneren sin. Hvordan pokker ble «åpent forhold» liksom svaret.

Anonymkode: d3a96...359

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man har lyst på mer sex med partneren sin. Hvordan pokker ble «åpent forhold» liksom svaret.

Det var ikke jeg som skrev det, men her er grunnproblemet lav sexlyst i seg selv. At noen da kommer med utfyllende spørsmål rundt det, må vel være innenfor. Jeg så i hvertfall bare spørsmål, og ingen anmodning om å gjøre hverken ditt eller datt. 

Hvis alle steiner skal snus, ville nok til og med sexologen spurt om dette med å tenne på andre. 

Anonymkode: 518ab...7f0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har vært gift med mannen min i 10 år, barna er i skolealder og jeg er i god fysisk form. Ikke sliter jeg med selvbilde og følelser for mannen er enda til stede. Jeg er 38 år gammel og har alltid hatt sterk sexlyst. Nå er den så og si borte. Jeg har null interesse for hverken sex med mannen, andre eller onani. Jeg blir ikke kåt uansett hvor hardt mannen jobber for det. Har sjekket opp ift overgangsalder men er ikke der enda. Mannen er sterilisert så jeg går ikke på noen prevensjon. Er det noen som har lignende erfaring og har tips å komme med? Er det noen som har funnet en eller annen for for løsning, i form av naturmidler eller andre ting? 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har aldri gått på hormon-prevensjon og heller ingen andre medikamenter. Sexen med mannen har alltid vært veldig bra! Jeg har tatt det opp med legen og gynekologen og vi klarer ikke å finne en fysiologisk grunn for dette. Vi vurderer sexolog, men vil prøve litt selv først. 

Jeg ser ingen årsaker som skal frarøve deg sexlysten.. for du bruker jo ikke hormonprevensjon og er absolutt glad i mannen din.. Men jeg merket med 1 ting, og det er at du ikke har lyst til å onanere. Det må du evt. forklare en sexolog, for det er der mysteriet ligger tror jeg..

Jeg tror du har ubalanse i nivået mellom hormonene testosteron og østrogen🤔

Det er forsket på dette.. Det som faktisk samsvarte med kjønnsdriften, var forholdet mellom testosteron og østrogen, sammen med mengden fritt testosteron. Jo høyere fritt testosteron, desto høyere bør sexlysten være.
Så høyt nivå Testosteron = Sexlyst.. og den kan variere i løpet av en periode..
Høyt nivå Østrogen = Flørting.. og er på sitt høyeste i eggløsnings perioden..

Det skrives jo opp og ned, at kvinner er på sitt kåteste under eggløsning. Det er nok fordi begge hormon-nivåene er høye, altså det er da balanse mellom dem.

Ikke for å gi deg bekymringer, men testosteronet produseres i eggstokkene.. Jeg håper virkelig at det ikke er en "sykdom", men bare at du har ubalanse i hormonene.. Nivåene finner fastlegen din ut med å ta prøver, og er billigere enn sexologer som ikke kan ta prøver👏

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Noen skriver her om utfordringer i sexlivet med partner, så er liksom svaret «åpent forhold»😂🙈

Det er en forbedring. I mange år var standardsvaret 'Dump ham!'. :o

Skrevet (endret)

Restarte din seksualitet. Vær ærlig med mannen og ingen sex til du føler skikkelig lyst igjen. Har skrevet prosedyren for dette mange ganger. Nå skriver jeg dessverre så mye her inne at det ikke er så lett å finne igjen, men kanskje mulig å Google. 

Jepp, Google er fin. 

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1575962-sexlysten-er-borte/

Endret av Trolltunge
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.9.2024 den 12.24):

I så fall kan det være at du rett å slett trenger en annen mann til det seksuelle?

Jada. Vi vet at dere skal prøve å normalisere åpne forhold😁😁😁

Skrevet

Kanskje du kan onanere allikevel.  Lyst avler lyst.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.9.2024 den 12.42):

AnonymBruker skrev (På 26.9.2024 den 13.13):

Merkelig KG-fenomen.

Anonymkode: d3a96...359

Vi i åpne forhold pleier ikke presse dette på folk, eller ordlegge oss slik om en betent sak.  Det er bare provokatører...

Til ts, jeg har dessverre ingen råd å komme med dersom hormoner etc er sjekket, men ønsker deg lykke til. 😊

Skrevet

Jeg ville tatt en tur til legen, dvs jeg tok en tur til legen. 

Og etter å ha vært av hormonprevensjon i 8 måneder, tok jeg tester av hormonnivåene mine. 
For min del, viste det seg at jeg var i overgangsalderen (jeg er 43). Og det forklarer lavere sexlyst. 

Du kan være i premenopause, som kan gi lavere sexlyst. 

Skrevet

En dråpe testosteron og litt oxytocin nesespray?

Oxytocin gir kvinner økt testosteron, lettere orgasmer, og med det er det igang.

Menn, same same.

Anonymkode: 9c9d6...af1

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En dråpe testosteron og litt oxytocin nesespray?

Oxytocin gir kvinner økt testosteron, lettere orgasmer, og med det er det igang.

Menn, same same.

Anonymkode: 9c9d6...af1

Den er vel på resept?

Anonymkode: fdda3...452

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...