Gå til innhold

Vitsing om ensomme.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Takk for svar. 

TS

Anonymkode: 0c415...3c6

Kanskje du rett og slett skal sende søstera di ei melding på nokre linjer og forklare korleis du kjenner det? ❤️ 

Anonymkode: 1a868...600

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.9.2024 den 18.25):

Kanskje du rett og slett skal sende søstera di ei melding på nokre linjer og forklare korleis du kjenner det? ❤️ 

Anonymkode: 1a868...600

Takk.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får du det til å bli vitsing om ensomhet? Joda, hun latterliggjør naboen sin, absolutt! Men jeg sliter også med ensomhet og jeg ville på ingen måte følt meg i nærheten av truffet engang. En svært stor andel av oss som er ensomme er ikke desperate etter å snakke med folk. Skravling med randomme mennesker kurerer ikke ensomhet, det kurerer eventuelt alenehet. Det er stor forskjell på å være ensom og det å være alene.

Anonymkode: 133c6...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstre er litt rare, jeg tror av og til att de ikke ser på oss som anna en hva vi er, og de ser ikke lidelsen i det hele.  Vi er ikke lidelser, vi er bare søster. 

Jeg har ei søster som maser om att jeg må vere med å jogge, ho elsker å jogge, jogge er livet, jeg må jo treeeene!! Sukker og akker over hvor tungt det er å jogge, men hvor fantastisk ho føler seg etterpå, stadige drypp om hvor fantastisk flink ho er, og hvor lat jeg er, pent innpakket i motivasjon og mas om hvilepuls. - jeg har derimot en ryggmargskade som gjør att jeg knapt greier å sette ene foten fremfor den andre, jogging kommer aldri til å vere ei greie i livet mitt. Jeg har alt trent meg opp fra senga, glad jeg er på føttene. Så er fryktelig lei av å høre att jogging fikser alt, jeg har faktisk kommet til ett punkt jeg ikke orker min egen søster mer, for jeg er så lei joggemas 

Jeg hadde derimot vert veldig nysgjerrig på den naboen til søsteren din, fikk automatisk ett håp om att dere fant ett vennskap og samhørighet i hverandre. Ensomhet er noe dritt ❤️

Anonymkode: 004df...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke jeg er den naboen som søstra di vitser om… jeg er ensom, alene og sier så mye rart hver gang jeg snakker med noen fordi jeg har null omgangskrets her jeg bor. Blir utrent i sosial omgang. Forsøker å være hyggelig og imøtekommende til naboene mens samtlige driver og mobber. Tør virkelig ikke snakke med naboene etter å ha lest at å snakke med naboene gjøres narr av.. Det kan være hvem som helst. 

Anonymkode: 675ff...6a3

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.9.2024 den 11.33):

Jeg er en som hele livet har slitt sosialt og med ensomhet. Jeg har autisme og sosial angst. 

Jeg har en søster som ikke har noen diagnoser og som lever A4-livet.  Hun har en nabo som også har autisme og som sliter med ensomhet. Min søster vitser ofte om denne naboen om hvor desperat han er etter å snakke med folk og at han sier så mye rart. 

Føler meg som tidenes tulling. For jeg er jo på mange måter som denne naboen til min søster. Eneste forskjellen er at jeg har sosial angst og ikke tør å hilse på naboene mine. Men hadde jeg turt så hadde jeg gjort alt han naboen til min søster gjør og som hun latterliggjør. 

En ting er sikkert: Du er ikke tidenes tulling.

Søsteren din, derimot. Hun virker ikke som noen fin person. Vær klar over at hun kan bruke den naboen for å såre deg. Det er jo påfallende at han virker å være lik deg. Kanskje han ikke en gang eksisterer.

Jeg ville ha sagt til henne at den naboen hennes, han virker morsom og interessant! Spurt om å få navnet. Se hvordan hun reagerer. Hvis du ikke tør dette, så prøv å være minst mulig sammen med henne. Det er bedre å være alene (eller sammen med andre som du liker) enn å være sammen med folk som er ondskapsfulle.

Anonymkode: 34270...072

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...