AnonymBruker Skrevet 27. september #61 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Menn sier selv at de sveiper først og sorterer etterpå. Det er ikke sånn at alle som sliter på app vil slite konstant, mange menn hadde funnet seg noen hadde de hatt god kontakt med damer og blitt kjennt, siden kjennskap er et stort problem å komme forbi spesielt i Norge. Det varierer hvilket problem folk står ovenfor uavhengig om de er kvinne eller mann i dating. Generalisering gjør deg uattraktiv. Anonymkode: 5669d...e49 Ja. For å generalisere har ikke du gjort Anonymkode: 397a6...abb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #62 Del Skrevet 27. september Trolltunge skrev (Akkurat nå): Dating er vanskelig. Å finne den rette er vanskelig. Slik er det. Enda vanskeligere på Tinder en i den «virkelige verden». For at noen skal like hverandre, så krever det at en person fatter interesse/blir nyskjerrig. For at den nyskjerrigheten skal gå over til å faktisk like noen, kreves det at en rekke faktorer må oppfylles. De fleste av disse lar seg ikke oppfylles via app/nett. Om man er klar over hvilke faktorer som oftes må være på plass, ikke minst de fysiologiske, så er det ikke på langt nær like vanskelig å møte noen😊 Problemet for mange gutter/unge menn som vokser opp i Tinder-bobla, er at de tror penger, status og høyde er det som vil kapre interessen hos kvinner flest. Dette er det man kaller «incel-fella». De trener og trenere samt flagger sine «statusjobber», samtidig skjønner de ikke hvorfor de ikke lykkes bedre med kvinner. Ganske trist egentlig. Anonymkode: 1ff0f...99d 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 27. september #63 Del Skrevet 27. september Trolltunge skrev (6 minutter siden): Ja, men kvinner sorterer før de sveiper, menn etter. Dette i hovedsak. Så er det også andre faktorer ja, men Tinderkultur gjelder Tinder. Tinderstatistikk kan ikke brukes generelt som bevis på noe. Mange er ikke på Tinder. Dating er vanskelig. Å finne den rette er vanskelig. Slik er det. Det er forøvrig tull at kvinner er mer selektive enn menn, sånn i det store og hele. Det er ikke sånn at "enhver kvinne er god nok" for en mann, hadde ikke menn vært selektive ville jo dette løst seg. Men, det er riktig at menn ikke er selektive innenfor det de alt har selektert (og matcher utenom disse teller liksom ikke). Og bare som et apropos: hvis noen skulle kjøpe dette med at menn er så mye mindre selektive: hvem faen ønsker egentlig å date noen hvor "alle passer, erru kvinnfolk erru go nåkk" - liksom. Mye av essensen i å være sammen er jo at man føler at man er gjensidig unike (eller deromkring) overfor hverandre, at den andre har noe spesielt - og ikke ordinært. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 27. september #64 Del Skrevet 27. september (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Enda vanskeligere på Tinder en i den «virkelige verden». For at noen skal like hverandre, så krever det at en person fatter interesse/blir nyskjerrig. For at den nyskjerrigheten skal gå over til å faktisk like noen, kreves det at en rekke faktorer må oppfylles. De fleste av disse lar seg ikke oppfylles via app/nett. Om man er klar over hvilke faktorer som oftes må være på plass, ikke minst de fysiologiske, så er det ikke på langt nær like vanskelig å møte noen😊 Problemet for mange gutter/unge menn som vokser opp i Tinder-bobla, er at de tror penger, status og høyde er det som vil kapre interessen hos kvinner flest. Dette er det man kaller «incel-fella». De trener og trenere samt flagger sine «statusjobber», samtidig skjønner de ikke hvorfor de ikke lykkes bedre med kvinner. Ganske trist egentlig. Anonymkode: 1ff0f...99d Ja men så får de dra hodet ut av Tinder da. Ikke tro at Tinder er virkeligheten. Tinder er en app mange bruker og mange ikke bruker. Jeg tror at menn generelt er smarte nok til å forstå at dette er en app. Apper har det med å være til nytte og glede for noen og ubrukelige for andre. Det er en app! Du har helt rett. Endret 27. september av Trolltunge 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 27. september #65 Del Skrevet 27. september knooters skrev (3 minutter siden): Det er forøvrig tull at kvinner er mer selektive enn menn, sånn i det store og hele. Det er ikke sånn at "enhver kvinne er god nok" for en mann, hadde ikke menn vært selektive ville jo dette løst seg. Men, det er riktig at menn ikke er selektive innenfor det de alt har selektert (og matcher utenom disse teller liksom ikke). Og bare som et apropos: hvis noen skulle kjøpe dette med at menn er så mye mindre selektive: hvem faen ønsker egentlig å date noen hvor "alle passer, erru kvinnfolk erru go nåkk" - liksom. Mye av essensen i å være sammen er jo at man føler at man er gjensidig unike (eller deromkring) overfor hverandre, at den andre har noe spesielt - og ikke ordinært. Akkurat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #66 Del Skrevet 27. september knooters skrev (5 minutter siden): Det er da mange måter å bruke sminke på. F.eks. slik man gjør det på TV. Dessuten er det jo et fenomen det der med at menn gjør seg til for andre menn. Fiskebilder og baris på Tinder, og alt sånt. Og, det du skriver er bare +1 til den listen. Who the hell cares om andre menn er idioter og tror noen ikke er heterofil bare fordi de faktisk pynter seg? Men du har jo essensen i andre sider av datingproblematikken som viser at det slett ikke er kvinner som er problemet, nemlig at enkelte menn skal synse og mene noe om hva som er homofilt og heterofilt, og hva som er maskulint og feminint. Så blir det plutselig slik at man lager en snever mal for den heterofile maskuline (som ikke egentlig er så maskulin) mannen som kvinner egentlig ikke har bedt om. Forøvrig er det ikke noe iboende vanskeligere ved å være mann i datingverdenen, det er kjønnsnøytralt. Men hvis en aldri spiller seg selv god - for eksempel ved å ta vare på huden sin, skaffe seg kulturell kapital og liknende - blir det vanskelig. Men, det er noe mannskulturen og det mannlige individet bare kan takke seg selv for. Det er i alle fall ikke kvinners skyld at vi later som at maskulin lek er å "rase fra seg", si VROOM VROOM i sandkassen med en plastbil i neven og at det feminine er å leke med dukker (som bygger sosial og lingvistisk kompetanse) og lese bøker (kulturell kapital og ingvistikk igjen). Eller at hudpleie av forvridde hjerner blir sett på som homofilt og/eller feminint. Kvinner vil ikke ha en veldig sminket mann. Den mengden sminke som er akseptabel er så liten at det ikke er verdt det. Jeg liker uansett ikke sminke på kvinner. Da kommer jeg ikke til å bruke det selv Anonymkode: 397a6...abb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #67 Del Skrevet 27. september Er ikke det bare geografi. Kvinner bor i storbyer, menn bor på bygda. Et stort problem for disse å møtes da. Jeg har flere venninner, alle gode, fine, smarte, utdannede og i jobb, kvinner som er single. Alle bor i Oslo. Forteller at det ikke går en å treffe en singel mann her i Oslo, alle er gift eller i forhold, også de på Tinder. Men på samme måte har min samboer mange gode, fine single guttevenner, men fellesnevner for disse at de fortsatt bor i en liten by der han selv var født, og sporadisk dater 16-åringer som er eneste som er igjen av single kvinner i den byen. 😥 Anonymkode: 9b5e7...bef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 27. september #68 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kvinner vil ikke ha en veldig sminket mann. Den mengden sminke som er akseptabel er så liten at det ikke er verdt det. Jeg liker uansett ikke sminke på kvinner. Da kommer jeg ikke til å bruke det selv Anonymkode: 397a6...abb Menn liker ikke veldig sminkede kvinner, heller. Poenget er å gjøre litt (LITT) slik at det ser ut som en bryr seg og har litt estetisk sans. Som sagt: en kan legge seg på det nivået en syns er fint på kvinner. Som vi sier i kjemien: likt løser likt. Da er et noe common taste i bunn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #69 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er ikke det bare geografi. Kvinner bor i storbyer, menn bor på bygda. Et stort problem for disse å møtes da. Jeg har flere venninner, alle gode, fine, smarte, utdannede og i jobb, kvinner som er single. Alle bor i Oslo. Forteller at det ikke går en å treffe en singel mann her i Oslo, alle er gift eller i forhold, også de på Tinder. Men på samme måte har min samboer mange gode, fine single guttevenner, men fellesnevner for disse at de fortsatt bor i en liten by der han selv var født, og sporadisk dater 16-åringer som er eneste som er igjen av single kvinner i den byen. 😥 Anonymkode: 9b5e7...bef Dette er et viktig poeng som for sjelden nevnes i slike diskusjoner 😊 Så akkurat de samme mekanismene da jeg flyttet fra min hjemby (Oslo) til ei lita fjellbygd. Så vidt jeg vet, bor det ikke en, eneste singel kvinne over 16 år her. De fleste flytter fra bygda når de begynner på VGS. Anonymkode: 1ff0f...99d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #70 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ja. For å generalisere har ikke du gjort Anonymkode: 397a6...abb Ikke like mye som deg, å jeg kan påpeke masse flere ting og sier heller ikke at alle menn sveiper først, for å så sortere etterpå men at mange nok gjør til at det er en trend. Holder det mer åpent til at det kan ha flere årsaker, ikke bare en. Du derimot kommer med, menn har det bestandig vanskeligere og tror du på dehselv når du sier sånnt? Jeg kan nevne mange kvinner som vil ha det vanskeligere enn en del menn jeg kjenner, det handler om masse ting som utsnedet, personlighet, hvilken smak de har, hvor sosiale de er, hvordan de lever og hvor de lever, hva de jobber med, ekstreme holdninger, sykdom, ekstremt mye påvirker. At jeg ikke drikker påvirker min dating, det er sånne simple ting som det som kan gi utslag. Vi trenger variasjon inn i denne samtalen, eksempler, at folk forholder seg til sine personlige reiser i tilegg til å se om det er skadelige trender jevnt over, å vite at selv om la oss si mange menn på 45 som ikke har barn enda tenker jeg har passende alder for dem å få barn med, betyr ikke at jeg ikke kan finne en på 32 å bosette meg med. Vi må huske at det er bestandig mer til livet. Anonymkode: 5669d...e49 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #71 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Er ikke det bare geografi. Kvinner bor i storbyer, menn bor på bygda. Et stort problem for disse å møtes da. Jeg har flere venninner, alle gode, fine, smarte, utdannede og i jobb, kvinner som er single. Alle bor i Oslo. Forteller at det ikke går en å treffe en singel mann her i Oslo, alle er gift eller i forhold, også de på Tinder. Men på samme måte har min samboer mange gode, fine single guttevenner, men fellesnevner for disse at de fortsatt bor i en liten by der han selv var født, og sporadisk dater 16-åringer som er eneste som er igjen av single kvinner i den byen. 😥 Anonymkode: 9b5e7...bef Vanskelig å møte menn på bygda også om du ikke drikker eller er i samme sosiale sirkel som dem. Men det er jo opp til meg å finne løsninger på det. Å date 16 åringer er sykdom, og de kommer neppe til å møre ei eldre ei om de så hadde lyst etter sånn oppførsel. Æsj. Tenk om jeg gikk etter 16 årige gutter? Jeg er et halvt år eldre enn exn min, så jeg var nettop fyllt 17 og han enda 16 første gangen vi hadde sex. Å skulle datet noen som han, en liten gutt igjen nå når vi er slutt er ikke å fatte. Har ikke disse "gode" kompisene en hånd de kan bruke? For cølebat er bedre enn å torturere småttiser med voksenlivet. Anonymkode: 5669d...e49 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #72 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vanskelig å møte menn på bygda også om du ikke drikker eller er i samme sosiale sirkel som dem. Men det er jo opp til meg å finne løsninger på det. Å date 16 åringer er sykdom, og de kommer neppe til å møre ei eldre ei om de så hadde lyst etter sånn oppførsel. Æsj. Tenk om jeg gikk etter 16 årige gutter? Jeg er et halvt år eldre enn exn min, så jeg var nettop fyllt 17 og han enda 16 første gangen vi hadde sex. Å skulle datet noen som han, en liten gutt igjen nå når vi er slutt er ikke å fatte. Har ikke disse "gode" kompisene en hånd de kan bruke? For cølebat er bedre enn å torturere småttiser med voksenlivet. Anonymkode: 5669d...e49 Er selv cølebat, så det er nevt. Går heller på veggen enn å utsette barn for min mangel på sex. Anonymkode: 5669d...e49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #73 Del Skrevet 27. september Ro deg ned kvinne. Svært få menn syter over dette. Menn vet veldig godt hvor vi ligger ann og vi går gjerne etter kvinner på vårt eget nivå. Kvinner derimot bedriver jo en endeløs sutring når de ikke kan få menn som er milevis bedre enn dem selv men samtidig velger bort mannfolka de har sjangs på fordi de «ikke er bra nok». Anonymkode: fc86e...e3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #74 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ro deg ned kvinne. Svært få menn syter over dette. Menn vet veldig godt hvor vi ligger ann og vi går gjerne etter kvinner på vårt eget nivå. Kvinner derimot bedriver jo en endeløs sutring når de ikke kan få menn som er milevis bedre enn dem selv men samtidig velger bort mannfolka de har sjangs på fordi de «ikke er bra nok». Anonymkode: fc86e...e3e Vi opplever menn langt mindre kjekke enn vi er pene prøve seg på oss, langt mindre smart og snille også. De er ikke bra nok, å du har vært 100 prosent enig om du kjennte meg og jeg viste deg hva det er snakk om. Jeg har vært i forhold med bedre menn. Så nei. Menn er ikke engler som aldri har ønsket seg bedre, samme som kvinner. Det finnes ikke bare en virkelighet. Anonymkode: 5669d...e49 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #75 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ikke like mye som deg, å jeg kan påpeke masse flere ting og sier heller ikke at alle menn sveiper først, for å så sortere etterpå men at mange nok gjør til at det er en trend. Holder det mer åpent til at det kan ha flere årsaker, ikke bare en. Du derimot kommer med, menn har det bestandig vanskeligere og tror du på dehselv når du sier sånnt? Jeg kan nevne mange kvinner som vil ha det vanskeligere enn en del menn jeg kjenner, det handler om masse ting som utsnedet, personlighet, hvilken smak de har, hvor sosiale de er, hvordan de lever og hvor de lever, hva de jobber med, ekstreme holdninger, sykdom, ekstremt mye påvirker. At jeg ikke drikker påvirker min dating, det er sånne simple ting som det som kan gi utslag. Vi trenger variasjon inn i denne samtalen, eksempler, at folk forholder seg til sine personlige reiser i tilegg til å se om det er skadelige trender jevnt over, å vite at selv om la oss si mange menn på 45 som ikke har barn enda tenker jeg har passende alder for dem å få barn med, betyr ikke at jeg ikke kan finne en på 32 å bosette meg med. Vi må huske at det er bestandig mer til livet. Anonymkode: 5669d...e49 Les dine kommentarer igjen. Denne tråden ble lagd av en generalisering. Da svarer jeg med generalisering. Ts mener at menn er kravstore, jeg mener hun tar feil. Du begynner å skrive om individ forskjeller som ikke er det som ble tatt opp Anonymkode: 397a6...abb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #76 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi opplever menn langt mindre kjekke enn vi er pene prøve seg på oss, langt mindre smart og snille også. De er ikke bra nok, å du har vært 100 prosent enig om du kjennte meg og jeg viste deg hva det er snakk om. Jeg har vært i forhold med bedre menn. Så nei. Menn er ikke engler som aldri har ønsket seg bedre, samme som kvinner. Det finnes ikke bare en virkelighet. Anonymkode: 5669d...e49 Selvfølgelig vil du tro at du er over deres liga. Men det sier ikke markedskreftene. Hvis du har vært i forhold med bedre, hvorfor sutrer du? Anonymkode: 397a6...abb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #77 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Les dine kommentarer igjen. Denne tråden ble lagd av en generalisering. Da svarer jeg med generalisering. Ts mener at menn er kravstore, jeg mener hun tar feil. Du begynner å skrive om individ forskjeller som ikke er det som ble tatt opp Anonymkode: 397a6...abb Individuell forskjeller er det verden består av, uavhengig hva dere eller jeg har lyst til å generalisere. Det er komplett ubrukelig å diskutere om en ikke har tenkt å forholde seg til sannheten? Anonymkode: 5669d...e49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #78 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig vil du tro at du er over deres liga. Men det sier ikke markedskreftene. Hvis du har vært i forhold med bedre, hvorfor sutrer du? Anonymkode: 397a6...abb Alle jeg kjenner er enige med meg og det har gjentatte ganger blott tatt opp igjen som en, husker du den syke gangen.. av folk jeg kjenner. Jeg sutrer fordi jeg reagerer på hvor feil du tar, ikke over eget dating liv. Jeg er lei meg for å ikke ha kjæreste idag, og såret over at mange sliter i verden, men det er ikke personlig for min del, på den måten du tror det er, mer en prinsippsak. Det er mange lag til dette, og de fleste upersonlige. Anonymkode: 5669d...e49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #79 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Individuell forskjeller er det verden består av, uavhengig hva dere eller jeg har lyst til å generalisere. Det er komplett ubrukelig å diskutere om en ikke har tenkt å forholde seg til sannheten? Anonymkode: 5669d...e49 Da er du uenig med ts og mange av dine egne kommentarer Anonymkode: 397a6...abb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #80 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da er du uenig med ts og mange av dine egne kommentarer Anonymkode: 397a6...abb Om vi sier alle, ja. Men om det er snakk om at det finnes en ting, så nei, for en ting finnes jo selv om en annen også gjør. Mange ting finnes jo samtidig, også i samme person. Vi er ikke simple organismer. Anonymkode: 5669d...e49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå