NatNat Skrevet 1. oktober #81 Del Skrevet 1. oktober Surpomp skrev (1 minutt siden): I israelsk tankegang er egne liv nesten 40 ganger mer verdt enn fiendens. En tilsvarende hevntankegang hos motstanderen ville medført mer enn 1 mill døde israelere https://www.nrk.no/nyheter/den-israelsk-palestinske-konflikten-1.11060771 Hamas STARTET dette ! 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 2. oktober #82 Del Skrevet 2. oktober Tråden er ryddet for hatefulle innlegg og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 2. oktober #83 Del Skrevet 2. oktober Surpomp skrev (13 timer siden): I israelsk tankegang er egne liv nesten 40 ganger mer verdt enn fiendens. En tilsvarende hevntankegang hos motstanderen ville medført mer enn 1 mill døde israelere https://www.nrk.no/nyheter/den-israelsk-palestinske-konflikten-1.11060771 I Hamas sin tankegang også. Hva har ratioen på gisselutveksling vært? Er det 500 eller tusen egne folk mot 1 israeler? Dessuten er mange som er ekstreme i sin kamp mot Israel komfortable med egne, sivile tap. Det blir flott propaganda, og passer inn i den martyrtankegangen som er litt for utbredt hos de. Vet dette er vanskelig å sette seg inn i for oss sekulære, men det er som det er. At egne liv settes en større «prislapp» på i krig er en ubehagelig sannhet i enhver krig. Det er ikke spesielt for Israel. Alle land med normale verdier gjør det. Med unntak av visse islamister, som sagt (hence martyrium). Hadde vi satt en like stor pris på tyske liv som på allierte under WW2, ville vi alle gått med brune skjorter og det hadde ikke vært en eneste jøde å bekymre seg om i hele verden. Det er realiteten, dessverre. Har du sett filmer der fex søsken til døde barn på Gaza blir intervjuet? De sier ikke søstra mi døde, ble drept osv. De sier «My sister marthyred». Tenk litt på det. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tror og ser det Skrevet 2. oktober #84 Del Skrevet 2. oktober (endret) Surpomp skrev (13 timer siden): I israelsk tankegang er egne liv nesten 40 ganger mer verdt enn fiendens. En tilsvarende hevntankegang hos motstanderen ville medført mer enn 1 mill døde israelere https://www.nrk.no/nyheter/den-israelsk-palestinske-konflikten-1.11060771 Palestinsk politikk er å ta livet av alle i Israel og utslette staten Israel. Det er 10 millioner mennesker. De startet 7 oktober med å slakte og voldta 1200 sivile. Endret 2. oktober av Tror og ser det Trykkleif 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 2. oktober #85 Del Skrevet 2. oktober (endret) Bacteria skrev (20 minutter siden): Har du sett filmer der fex søsken til døde barn på Gaza blir intervjuet? De sier ikke søstra mi døde, ble drept osv. De sier «My sister marthyred». Tenk litt på det. akkurat. Og vi får høre stadig fra Pro-Pal at Palestiner er akkurat som oss... Neii... det er de ikke, det er en ganske stor forskjell her.. vi snakker aldri i Vesten om "martyr". Til og med de gale kristne i USA ville gjore dette. Igjen, denne video sier en del om Gaza, Hezbollah og venner sin syn på verden : https://www.memri.org/tv/iran-press-tv-cry-nasrallah-death-sacrifice-my-children-to-have-him-back "Iran's Press TV anchor, Iranian-American journalist Marzieh Hashemi was shaken when she announced the confirmation of Hizbullah leader Nasrallah's death. Press TV's Beirut reporter, Mariam Saleh, started to cry, and said she did not know how she would handle this. Before she vowed to continue fighting until victory, she said that she would have liked to sacrifice her children if this would bring Nasrallah back." Endret 2. oktober av NatNat 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 2. oktober #86 Del Skrevet 2. oktober Surpomp skrev (13 timer siden): Og hvorfor dreper de hverandre da ? Israel er iflg dem selv, regionens eneste oppegående demokrati. Da burde de også ha IQ og handlingsrom nok til å avpasse farten etter forholdene. og.. hvorfor om jeg tør spørre er du imot den eneste demokrati i regionen ? Det forbløffer meg alltid... "de har nok IQ".. I forhold til naboer, mener du ? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OconMissy Skrevet 2. oktober #87 Del Skrevet 2. oktober Gabriel skrev (14 timer siden): Dette er helt absurd. Min sympati med Israel har nesten forsvunnet. Det er helt vannvittig at USA og vesten bare står og ser på Israel bedriver folkemord på Gaza og ekspanderer på Vestbredden. Israel er vel snart i krig med alle sine naboer. Hovedskylden for det hele har vel vesten. Etter å ha trakassert jødene i mange århundrer fikk man dårlig samvittighet etter siste verdenskrig. Det vesten valgte da var å gi de land som hadde tilhørt noen andre i mange hundre år. Det hederlige hadde selvfølgelig vært om de fikk en del av Tyskland eller USA. Spar meg.. Og for all del, ikke gi noe skyld til de utallige jihad/terror/islamistene. Det kan umulig ha noe med de å gjøre vel? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 2. oktober #88 Del Skrevet 2. oktober NatNat skrev (14 timer siden): Tror ikke at Kina vil ha noe som helst med dette å gjøre. Russland.. for opptatt med Ukraina og de vet nok at USA er militær overlegen USA er militante overlegen, men de kan jo bli lei av at Israel troser dem helt åpenlyst helle tiden. Eller de kan velge Trump som er ustabil i seg selv, men i tileg nær med Putin og andre diktatorer (Saudi Arabia har betalt store store bestikelser til Trump familien f.eks.)..... Så jeg føller meg ikke tryg på at USA stiller opp for noen som helst frem over! De stak jo av en gang fordi Tyrkias president ga den amrikanske presidenten voksen kjeft. Det tipper jeg ledelsen i Iran også fikk med seg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 2. oktober #89 Del Skrevet 2. oktober Pippi Lotta skrev (1 minutt siden): USA er militante overlegen, men de kan jo bli lei av at Israel troser dem helt åpenlyst helle tiden. Eller de kan velge Trump som er ustabil i seg selv, men i tileg nær med Putin og andre diktatorer (Saudi Arabia har betalt store store bestikelser til Trump familien f.eks.)..... Så jeg føller meg ikke tryg på at USA stiller opp for noen som helst frem over! De stak jo av en gang fordi Tyrkias president ga den amrikanske presidenten voksen kjeft. Det tipper jeg ledelsen i Iran også fikk med seg.... akkurat nå, hvis Harris vil vinne i november, hun og Biden har ikke noe valg men å støtte Israel. Det er enten det eller de taper i November. Husk at de fleste i USA og det inkluderer en god del demokrat, er mye mer for Israel enn for de andre. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OconMissy Skrevet 2. oktober #90 Del Skrevet 2. oktober Pippi Lotta skrev (6 minutter siden): USA er militante overlegen, men de kan jo bli lei av at Israel troser dem helt åpenlyst helle tiden. Eller de kan velge Trump som er ustabil i seg selv, men i tileg nær med Putin og andre diktatorer (Saudi Arabia har betalt store store bestikelser til Trump familien f.eks.)..... Så jeg føller meg ikke tryg på at USA stiller opp for noen som helst frem over! De stak jo av en gang fordi Tyrkias president ga den amrikanske presidenten voksen kjeft. Det tipper jeg ledelsen i Iran også fikk med seg.... USA støtter Israel i kampen mot Iran. Det vil nok ikke endre seg okke som. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 2. oktober #91 Del Skrevet 2. oktober NatNat skrev (5 minutter siden): akkurat nå, hvis Harris vil vinne i november, hun og Biden har ikke noe valg men å støtte Israel. Det er enten det eller de taper i November. Husk at de fleste i USA og det inkluderer en god del demokrat, er mye mer for Israel enn for de andre. HVIS Haris vinner (som er et stort hvis) så vet vi ikke hva hennes politik blir. Hun har ikke hat tid til å si noe særlig om noen ting før valget, men stemningen i USA er ikke for noen stor krig eller å brule penger på noe annet en amerika nå... Husk på at støten til Israel har sunket (og forsetter å synke) skumelt fort i USA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 2. oktober #92 Del Skrevet 2. oktober OconMissy skrev (5 minutter siden): USA støtter Israel i kampen mot Iran. Det vil nok ikke endre seg okke som. For noen år diden ville jeg kansje sakt at USA aldri ville treke seg ut av en krig bare fordi noen snaket strengt til presidenten deres, men ting endrer seg (og de endrer seg fort i dagens politiske klima). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 2. oktober #93 Del Skrevet 2. oktober Pippi Lotta skrev (3 minutter siden): HVIS Haris vinner (som er et stort hvis) så vet vi ikke hva hennes politik blir. Hun har ikke hat tid til å si noe særlig om noen ting før valget, men stemningen i USA er ikke for noen stor krig eller å brule penger på noe annet en amerika nå... Husk på at støten til Israel har sunket (og forsetter å synke) skumelt fort i USA. støtten til Israel har kansje sunket men Pro-Israel sida er fremdeles høy .. dette fra slutten av august : https://edition.cnn.com/2024/08/29/politics/israel-gaza-americans-poll-chicago/index.html 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 2. oktober #94 Del Skrevet 2. oktober NatNat skrev (1 time siden): og.. hvorfor om jeg tør spørre er du imot den eneste demokrati i regionen ? Det forbløffer meg alltid... "de har nok IQ".. I forhold til naboer, mener du ? Hvem har sagt at jeg kun er i mot det eneste demokratiet i regionen ?? Jeg er i mot alle feiginger som ikke evner å ta modige grep for å skape bærekraftig fred. Folket i regionen er to alen av samme stykke; like blasfemiske og konfliktsøkende hele gjengen…… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 2. oktober #95 Del Skrevet 2. oktober Gabriel skrev (15 timer siden): Situasjonen er altså nå at ingen ble drept i angrepet fra Iran, og Israel vil svare med å starte en verdenskrig? 200 missiler som traff i grisgrendt område må selvfølgelig hevnes med minst 8000 (eller 40-gangen) missiler i retur. Om det ryker med noen tusen sivile er helt underordnet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 2. oktober #96 Del Skrevet 2. oktober OconMissy skrev (18 timer siden): Hamas, huthis, Iran og Hizbollah mener du vel? Neppe. Ingen av disse separat hadde kapasitet til å eskalere dette alene. Israel alene har nøkkelen for å holde dette på ett forsvarlig nivå. På den annen side tror jeg vi fortsatt er innenfor hva som er under kontroll… Men det ER skummelt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 2. oktober #97 Del Skrevet 2. oktober Surpomp skrev (5 minutter siden): 200 missiler som traff i grisgrendt område må selvfølgelig hevnes med minst 8000 (eller 40-gangen) missiler i retur. Om det ryker med noen tusen sivile er helt underordnet Poenget er jo å stoppe Iran, ikke å sende over likt antall missiler. Israel har alarmer gående og mange bomberom, håper Iran har det samme for sin befolkning. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 2. oktober #98 Del Skrevet 2. oktober Druid skrev (Akkurat nå): Neppe. Ingen av disse separat hadde kapasitet til å eskalere dette alene. Israel alene har nøkkelen for å holde dette på ett forsvarlig nivå. På den annen side tror jeg vi fortsatt er innenfor hva som er under kontroll… Men det ER skummelt. Hva er forsvarlig nivå, mener du? At Israel lener seg tilbake og godtar at landet er under angrep konstant fra flere fronter, og at tusenvis har måttet flykte fra hjemmene sine? 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OconMissy Skrevet 2. oktober #99 Del Skrevet 2. oktober Druid skrev (16 minutter siden): Neppe. Ingen av disse separat hadde kapasitet til å eskalere dette alene. Israel alene har nøkkelen for å holde dette på ett forsvarlig nivå. På den annen side tror jeg vi fortsatt er innenfor hva som er under kontroll… Men det ER skummelt. Det overgikk forsvarlig allerede 7.okt, altså på dag 1. Så jeg må si meg veldig uenig med deg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 2. oktober #100 Del Skrevet 2. oktober Julebrunost skrev (44 minutter siden): Hva er forsvarlig nivå, mener du? At Israel lener seg tilbake og godtar at landet er under angrep konstant fra flere fronter, og at tusenvis har måttet flykte fra hjemmene sine? Hva med palestinerne som ikke har noe sted å flykte, men er innestengt i verdens største fengsel ? Hva med de mer enn 40000 drepte eller 90000 sårede palestinere bare i Gaza det siste året ? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå