Gå til innhold

Brennende sår hud med kløe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå i over to uker hatt  brennende sår hud. Startet med intens kløe på høyre arm. Klør fremdeles der. Huden blir rød, varm og sår. Svir og klør når jeg får klær/ sengetøy inntil. Verst på arm, kinn, hals, bryst og skulder. Men også fremside av lår og legger på natta.
Kommer og går mange ganger om dagen. Verst på natta. Noe som gjør at jeg ikke får sove. Vært hos legen to ganger. Først fikk jeg prednisolon. 4 tabletter i 5 dager. Hjalp ikke. Nå tar jeg to aerius morgen og kveld i tillegg til 4 Hydroxyzine. Ut i fra henvisningen legen sendte til hudlegen mente de at det var elveblest. Uten å ha undersøkt meg. Skulle henvise på nytt om 4 uker hvis jeg ikke var bra. Jeg orker ikke å gå sånn her 4 uker til.  
Noen som har hatt noe lignende? Hva hjalp? Kan det være allergi? Ikke noe symptomer på allergi i luftveiene. Fått oss hund som jeg er redd jeg reagerer på. Hatt hund tidligere og ikke reagert. Har også katt fra før. Så håper inderlig ikke det er det. 

Anonymkode: a3841...062

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da går du til lege og får tatt en allergitest. Det er første bud, når en av de nyere tingene i ditt liv etter dette utbruddet er en HUND. Selvsagt håper man det ikke er den som er årsaken, men det må testes.

Noen reagerer på alle hunder, noen reagerer bare på noen hunder, merkelig nok. Har en venninne med en allergisk mann som egentlig ikke tåler hunder, men han tåler snodig nok deres lille pomeranian. Den vaskes og dusjes i ett sett da, så mesteparten av allergenene spyles vekk.

Skrevet

du bør prøve alovera og silkesengetøy fordi det lager like friksjon:marsvin:

Skrevet
Million skrev (56 minutter siden):

Da går du til lege og får tatt en allergitest. Det er første bud, når en av de nyere tingene i ditt liv etter dette utbruddet er en HUND. Selvsagt håper man det ikke er den som er årsaken, men det må testes.

Noen reagerer på alle hunder, noen reagerer bare på noen hunder, merkelig nok. Har en venninne med en allergisk mann som egentlig ikke tåler hunder, men han tåler snodig nok deres lille pomeranian. Den vaskes og dusjes i ett sett da, så mesteparten av allergenene spyles vekk.

Ja jeg skal det. Men akkurat nå må jeg vente til jeg kan slutte på medisinen. Må vente 5 dager etter slutt på å ta en test. 
Det jeg lurte på var om man kan reagere så kraftig i huden på allergi. Uten andre symtomer i slimhinnene. 

Skrevet (endret)
K42 skrev (8 minutter siden):

Ja jeg skal det. Men akkurat nå må jeg vente til jeg kan slutte på medisinen. Må vente 5 dager etter slutt på å ta en test. 
Det jeg lurte på var om man kan reagere så kraftig i huden på allergi. Uten andre symtomer i slimhinnene. 

Jeg hadde hund i over tolv år. Den hunden elsket å slikke på folk hun var glad i, og ga dem en real omgang med tunga hvis hun kom til på hender, armer, ansikt eller bein. Hvis hun fikk lov! Noe hun IKKE fikk lov på meg, absolutt ikke.

Men i blant, hvis jeg f.eks satt i shorts med bare bein i sofaen, fikk hun sjansen og dro til noen lynslikk på leggene eller hun gjorde det mens jeg var distrahert av noe på tv, og ikke la merke til det. Da fikk jeg sviende, brennende utslett på leggene. Så ille at legen hevet øyenbrynene da hun fikk øye på de 😛  Jeg måtte gå og skylle og vaske leggene og føttene med en gang hvis hunden hadde slikket på de, men noen ganger la jeg ikke merke til det eller jeg gadd ikke reise meg.

Så jeg klarte meg fint, så lenge hunden ikke fikk slikket på meg. Det var nok noe i spyttet/sikkelet dens som jeg reagerte på. Men det gikk altså helt fint i alle år så lenge bare ikke hunden fikk sjansen til å slikke på meg.

Hva med din hund? Har den slikket på deg? (man kan reagere på sikkelet ved å klappe hunden der den selv har slikket pelsen sin også, men da hjelper det å dusje hunden ofte)-

Endret av Million

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...