Gå til innhold

Klarer ikke gi slipp på traumer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De siste 5 årene så har jeg gått fra krise til krise til krise. Det har vært alvorlig sykdom, dødsfall og alvorlig ulykke. 

Jeg har ikke taklet dette så bra. Jeg kverner og kverner og kverner på det som har skjedd, hvordan ting har blitt samt mye tanker om hvordan ting blir.

Jeg lever så langt ifra i nuet. Jeg kommer meg heller ikke videre.

Akkurat nå er jeg sykemeldt (gradert) pga utbrenthet. Jeg har fått fysiske plager som et resultat av angst, stress og søvnløshet. 

Jeg ser jo nå at jeg i barndommen ikke har fått noe godt verktøy for å takle følelser samt motgang. Jeg mener ikke å skylde på foreldrene mine som har gjort så godt de kunne. Jeg klarer bare ikke å gi slipp på vonde hendelser, traumer og minner.

Spørsmålet mitt er hvordan kan jeg endre meg? Hvordan kommer jeg meg videre? Det er jo ikke bare å "slutte å tenke". 

Anonymkode: 32eb9...8ca

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De siste 5 årene så har jeg gått fra krise til krise til krise. Det har vært alvorlig sykdom, dødsfall og alvorlig ulykke. 

Jeg har ikke taklet dette så bra. Jeg kverner og kverner og kverner på det som har skjedd, hvordan ting har blitt samt mye tanker om hvordan ting blir.

Jeg lever så langt ifra i nuet. Jeg kommer meg heller ikke videre.

Akkurat nå er jeg sykemeldt (gradert) pga utbrenthet. Jeg har fått fysiske plager som et resultat av angst, stress og søvnløshet. 

Jeg ser jo nå at jeg i barndommen ikke har fått noe godt verktøy for å takle følelser samt motgang. Jeg mener ikke å skylde på foreldrene mine som har gjort så godt de kunne. Jeg klarer bare ikke å gi slipp på vonde hendelser, traumer og minner.

Spørsmålet mitt er hvordan kan jeg endre meg? Hvordan kommer jeg meg videre? Det er jo ikke bare å "slutte å tenke". 

Anonymkode: 32eb9...8ca

Vel, det er på en måte det, hvis man får hjelp av en metakognitiv terapeut kan man lære seg hvordan man kan redusere grubling og bekymring. Så det bør du absolutt sjekke ut. 

Hvis du melder deg på nyhetsbrev på denne siden, så får du en PDF guide som er utrolig bra: https://metacognitivetherapycentral.com/. Den kan gi deg en slags innføring i metakognitiv terapi.

Anonymkode: 7cd51...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gitt en samtale med noen som kan lære deg kognitiv terapi en sjanse. Enkelt forklart; lett måte å sile bort de tankene du ikke orker ha gjentakende i hodet 

Lykke til❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

De siste 5 årene så har jeg gått fra krise til krise til krise. Det har vært alvorlig sykdom, dødsfall og alvorlig ulykke. 

Jeg har ikke taklet dette så bra. Jeg kverner og kverner og kverner på det som har skjedd, hvordan ting har blitt samt mye tanker om hvordan ting blir.

Jeg lever så langt ifra i nuet. Jeg kommer meg heller ikke videre.

Akkurat nå er jeg sykemeldt (gradert) pga utbrenthet. Jeg har fått fysiske plager som et resultat av angst, stress og søvnløshet. 

Jeg ser jo nå at jeg i barndommen ikke har fått noe godt verktøy for å takle følelser samt motgang. Jeg mener ikke å skylde på foreldrene mine som har gjort så godt de kunne. Jeg klarer bare ikke å gi slipp på vonde hendelser, traumer og minner.

Spørsmålet mitt er hvordan kan jeg endre meg? Hvordan kommer jeg meg videre? Det er jo ikke bare å "slutte å tenke". 

Anonymkode: 32eb9...8ca

Oppsøk psykolog

Endret av Grüner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...